¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Describing People and Things
¿Cómo eres? What are you like?.
Los adjetivos con el verbo “ser”
Ser and Adjectives.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
¿CÓMO ERES Y CÓMO ES EL O ELLA…? Describing Yourself and Others.
Y tú, ¿cómo eres?.
¿CÓMO ES? WRITE THE ADJECTIVE IN SPANISH THAT MATCHES THE PICTURE.
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
Adjectives agree in gender and number with the persons or things they describe. Masculine adjectives usually end in -o and feminine adjectives usually.
Adjetivos.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Lección 3: Segunda parte
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
The Verb SER. SER ■ The verb SER means “to be” ■ In Spanish, a verb has different forms to tell you who the subject is. ■ Changing a verb form so that.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
LOS ADJETIVOS must agree in number if the noun is singular, the adj must be also be singular if the noun is plural, the adj must also be plural add –s.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Las Descripciones y Los Adjetivos. Él es bajo. Lisa Leslie es alta. ¿Cómo es…?
By: Rayven Logsdon. Describing a person or thing: *A word that describes a noun is an adjective. -El muchacho moreno es muy alto. -La muchacha rubia es.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Hoy es miércoles, el 14 de enero
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Hagan el matching: bueno ___a. handsome deportista ___b. thoughtful impaciente ___c. excited emocionante ___d. brave valiente ___e. strange extraño ___f.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Adjective Agreement.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
Los comparativos y los superlativos
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
Los artículos definidos e indefinidos Los pronombres de sujeto y ser
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Los Adjetivos.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking.
The Verb SER SER The verb SER means “to be” In Spanish, a verb has different forms to tell you who the subject is. Changing a verb form so that it matches.
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
Los adjetivos en español
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
LAS COMPARACIONES Y SUPERLATIVOS
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
Spanish Verb Conjugation
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Notes. 1. ADJECTIVES are words which describe nouns or pronouns. ex: the pretty view la vista bonita.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
GENDER & ADJECTIVE AGREEMENT OBJECTIVE: YOU WILL BE ABLE TO USE SER WITH ADJECTIVES WHILE USING CORRECT ADJECTIVE AGREEMENT.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
1. Activo 2. Agresivo 3. Alto 4. Amable 5. Atlético 6. Bruto 7. Casado 8. Encantador 9. Feo 10. Gracioso 11. Grande 12. Joven 13. Pequeño 14. Sensible.
Transcripción de la presentación:

¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives

Ser with Adjectives Adjectives are words that we use to describe people or things. Angela es baja y extrovertida. La clase es divertida. In Spanish, the subject pronoun may be left out, when the subject is understood. ¿Cómo es Jorge? ¡Es guapo! To make a verb negative, put “no” directly in front of the verb. Jorge no es feo, es guapo!

Gender and Adjective Agreement All Spanish nouns have a gender—they are either masculine or feminine. The adjectives that describe these nouns must agree in gender. Masculine adjectives typically end in “o”. Mi amigo es alto y extrovertido. Feminine adjectives typically end in “a”. La chica es alta y extrovertida.

Gender and Adjective Agreement Adjectives ending in “e” have the same masculine and feminine forms. Paco es inteligente. Marisol es inteligente. Adjectives that express nationality or that end in “or” will add an “a” to the feminine form. Pablo es trabajador. Carmen es trabajadora. Pablo es español. Carmen es española.

Adding Adverbs…. Sometimes, an adverb is used to express the degree of the adjective: Soledad es un poco introvertido. Beatriz es algo amable. Ernesto es muy sociable. Leopoldo es bastante inteligente.

So…let’s start describing! ¿Cómo es la clase? ¿Es divertida o es aburrida?

¿Cómo es/Cómo son…? are used to ask what something or someone is like. ¿Cómo es tu mejor amigo? Mi mejor amigo es tímido. ¿Cómo son tus clases? Mis clases son interesantes; no son aburridas.

Él es bajo. Lisa Leslie es alta. ¿Cómo es…?

Él es feo. Ella es linda. ¿Cómo es…?

Él es antipático. Ella es simpática. ¿Cómo es…?

Él es cómico y gracioso. Ella es seria. ¿Cómo es…?

Él es activo. Ella es atlética. ¿Cómo es…?

Él es tímido. Ella es extrovertida. ¿Cómo es…?

Él es perezoso. Ella es trabajadora. ¿Cómo es…?

Él es muy inteligente. Ella es bastante inteligente. ¿Cómo es…?

Él es interesante. El no es organizado. ¿Cómo es…?

Él es pelirrojo. Ella es pelirroja. ¿Cómo es…?

Jay-Z es moreno. Taylor Swift es rubia. ¿Cómo es…?

Bruno Mars es moreno, también. Rachel McAdams es romántica. ¿Cómo es…?

El gato es algo gordo, ¿no?. El gato es muy delgado. ¿Cómo es…?

El niño es joven. El hombre es viejo. ¿Cómo es…?

(YO) SOY _______ (YO) NO SOY ________ ¿Cómo eres tú?

¡Practica! En el texto – Pg. 48 y 49 Ejs. 7 y 8

¡Practica! 1. En el texto – Pg. 51 Ej Write 6 sentences describing you and one of your friends. Make sure to include ways you are different. (Yo soy _____, pero él es ______.)