Bell ringer  Turn to a partner and ask how he or she is doing (en Español). Try to follow the following dialouge example below.  Suggested vocabulary:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

La estación de autobuses
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
MUST be able to recognise directions SHOULD be able to direct people to places COULD use a dictionary to find more vocabulary ¿Por dondé se va a…? Objetivo;
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Capítulo 3-2 Vocabulario
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
Getting around town. Calentamiento Translate the following sentences into Spanish. 1. The cat is underneath the car. 2. The synagogue is to the left of.
Students will be able to: 1. Express where things are located using prepositions 2. Use contractions.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
AVENTURA El SALVADOR Situación 3: Tell location in as much detail as possible, including how far a place is located, what street it is on, and where it.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Capitulo Dos Apuntes. Verbos He/she Forms – él = ______________ – ella = ______________ Have you noticed that most of the verbs you’ve learned so far.
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
Preliminar A & B By: Ben Johnson.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
DO NOW: Solve each math problem
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
DO NOW: Copy and translate the following into English.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Beto sabe hacer gimnasia Yo _________ lecciones de voz Ella es una________.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Unit 5: El viaje (travel)
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es el _____ de _____ del __________
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Apuntes: Los Adjetivos
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Bell ringer  Turn to a partner and ask how he or she is doing (en Español). Try to follow the following dialouge example below.  Suggested vocabulary:  bien- good; mal- bad; más o menos- so-so  Student 1: ¿Cómo estas?  Student 2: Bien, gracias. ¿Y tú?  Student 1: Más o menos.

Lesson Objectives By the end of the lesson, students will be able to:  Recognize vocabulary words from the lesson.  Recall meaning to vocabulary words used in the lesson.  Identify nouns and know where they would be located around town from the quiz.

Vocabulario del capitulo Español Dos Señorita Raygoza

El autopista Highway

El Banco Bank

La esquina Street corner

La estación de autobuses Bus station

La fábrica Factory

La ferretería hardware store

La farmacia drugstore

La gasolinera gas station

El hospital hospital

La mezquita mosque

El mercado market

La oficina office

La parada de autobuses bus stop

El salón de belleza beauty salon

La peluquería barbershop

El puente bridge

El supermercado supermarket

Antiguo(a) ancient

Arquitectura architecture

Columna column

Campanario Bell Tower

Arco arch

Práctica  Vocabulary game!  Break up into assigned teams – left and right side of the rooms.  Words will be mixed (Spanish and English), and called out to the teams. The teams will line up in a single file and one person from each will race towards a ball at the front of the room. The first person to grab the ball will have the opportunity to translate the word. If the student answers incorrectly the opponent will have the opportunity to answer and win the point.