Spanish 2013 S.Trindade. Course Objectives  By the end of this level, you will have some elementary vocabulary and be able to understand, ask and answer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
Advertisements

Une el país en español con la traducción en inglés (3 minutos)
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Starts next Thursday, June 2nd
MAPA DE AMERICA CENTRAL Y DEL CARIBE
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Module 1 Exam Review.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
SPANISH I WEEK 9 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 31 DE OCTUBRE Have your hw out (answers to day of the dead questions) Draw a Venn Diagram comparing/contrasting.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
How to make questions en español
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
MORE CONVERSATION TOOLS
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.
Daily Routine Assessment-Monday!
DO NOW: Solve each math problem
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Por José Martí Poeta Cubano
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Daily Routine Assessment-Monday!
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
ESPAÑOL 1, el 21 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
CLASE 5 Trindade. LU CUCARACHA  La cucaracha, la cucaracha  ya no puede caminar  Porque no tiene porque le falta,  las dos patitas de atras.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Clase 7 S.Trindade Objetivos Texto Lo que vamos hacer hoy… 1.Canción 2.Repasar - Structuras Orales 3.Bingo 4. Diàlogo en parejas 5.Repasar - Capitulo.
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Review for the Preliminary test What have we learned?
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Así se dice Level 2 Capítulo 8. You will receive 3-4 question cards Ask your neighbor all questions. They have 1 minute per question to answer. Túrnense.
Agenda : *Twitter Board *Review, name, age, origin, greetings farewells *practice numbers.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
José Martí Héroe Nacional de Cuba
Transcripción de la presentación:

Spanish 2013 S.Trindade

Course Objectives  By the end of this level, you will have some elementary vocabulary and be able to understand, ask and answer questions using simple sentences.  This course will cover greeting and farewells, making phone calls, ordering in restaurants, talking about you and your family and other simple topics.  You¹ll learn the alphabet, Spanish sounds, numbers, days and months, colours, telling time, adjectives, possession and some verbs in the present tense.

Textbook  “¿Como se Dice?” Jarvis Lebredo, 7 th Edition, 2002  Chapters 1, 2, 3  Ebay- $10-15  Shopzilla.com $5 american.

Guantenamera Yo soy un hombre sincero de donde crece la palma Yo soy un hombre sincero de donde crece la palma Y antes de morirme quiero echar mis versos del alma Guantanamera guajira Guantanamera Guantanamera guajira Guantanamera Mi verso es un verde claro y de un carmín encendido Mi verso es un verde claro y de un carmín encendido Mi verso es un ciervo herido que busca en el monte amparo Guantanamera guajira Guantanamera Guantanamera guajira Guantanamera Con los pobres de la tierra quiero yo mi suerte echar Con los pobres de la tierra quiero yo mi suerte echar El arroyo de la sierra me complace más que el mar Guantanamera guajira Guantanamera Guantanamera guajira Guantanamera qFFpt3g_s

What words do you know already?

Accent- Pronunciation Welcome to America! Mi casa es tu casa. Uno, dos tres, cuatro, cinco, seis. Hasta la vista baby. Your house is my house. I speak Spanish at school.

Capitulo 1 P.7 – La Pronunciación Alfabeto P.8 – El abecedario- ll = eye eje/ che

Preguntas Orales ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¿ Cómo se deletrea ? ¿ Cuál es tu appellido? Es… Deletrea el nombre de tu pareja.

P.9 – Los números y los colores ¿Cual es tu número de teléfono? Mi número es_____. ¿Cuantos años tienes? Tengo __ años. ¿ Cuál es tu direccion(domicilio)? Mi direccion es… (calle) ¿Cuál/Qué color te gusta? Me gusta el _____. ¿De qué color es tu camisa? Mi camisa es ____.

 P.2-3 El Diálogo

Tareas  Listen to a Spanish song.- 4 times minimum  Practice your Spanish accent.  Review Alphabet, numbers, and colours.