Neurodidàctica: Idees, paraules, emoció i acció Institut Ramon Berenguer IV 3 de novembre 2011 Anna Forés
Aquesta figura no és una llimona. És un model matemàtic que ens ajuda a entendre millor les propietats de la forma que té la llimona. Les equacions ens permeten construir models matemàtics que ens ajuden a estudiar millor la forma de les coses.
Zitrus. x² + z² = y³ (1 - y)³ Quina forma tindria? Spitz. (y³ - x² - z²)³ = 27 x² y³ z²
Els punts singulars –o singularitats– s'identifiquen visualment perquè la superfície no és llisa ni suau, com per exemple una punta o un plec. Mira't el tou dels dits, les singularitats de les nostres empremtes dactilars ens identifiquen! Simetries A la natura podem trobar molts cossos simètrics. Una mena de simetria molt especial és la simetria especular, que està relacionada amb el reflex que podem veure en un llac o en un mirall. L'estudi de les simetries ha permès classificar des de les mol·lècules dels compostos químics fins als mosaics de l'Alhambra de Granada.
-Té una taronja.En quina mà la tens? -A la dreta, va dir Alicia -Estàs segura? Mira el mirall, on la tens ara? -A l’esquerra -I doncs? Alicia pensà..... I digué -Si jo fos a l’altra banda del mirall la tindria a la dreta, oi?
Funciones lado izquierdo del Cerebro empleo de la lógica orientado a detalles basado en hechos palabras y lenguaje presente y pasado matemáticas y ciencia puede comprender conocimiento reconoce orden/percepción de modelos conoce el nombre de objetos basado en realidad formas de estrategias practico seguro Funciones lado derecho del Cerebro usa los sentimientos orientado a ver el panorama general imaginativo símbolos e imágenes presente y futuro filosofía y religión puede obtener cree aprecia percepción espacial sabe la función de objetos basado en fantasía presenta posibilidades impetuoso toma riesgos
Si buscas resultados diferentes, no hagas siempre lo mismo Albert Einstein Si buscas resultados diferentes, no hagas siempre lo mismo Albert Einstein
No diguis: És impossible! Digues no ho he fet encara. Proverbi Japonés
L’educació ha d’enfocar-se a què trobem el nostre element: la zona on convergeixen les nostres capacitats i desitjos amb la realitat. Quan ho assoleixes, la música de l’univers ressona dins teu, una sensació a la que tots estem cridats.
Poder de les paraules
Cuida tus Pensamientos... porque se volverán Palabras. Cuida tus Palabras... porque se volverán Actos. Cuida tus Actos... porque se harán Costumbre. Cuida tus Costumbres... porque forjarán tu Carácter. Cuida tu Carácter... porque formará tu Destino, y tu Destino, será tu Vida. Gandhi
POTS
HAIKU Expresión de la sencillez delante de la complejidad 5/7/5
“No deje que la meta de su viaje lo ciegue impidiéndole aprender sobre su propósito a lo largo de camino, advirtieron los principes de Serendip. Deje entrar la música, cantó el flautista de Hamelín. “Siga su voz hacia el hogar - dijo la flauta de junco- Siga caminando. Los ancestros lo aguardan” p sU32g
Gràcies