Amanda Howard Mallard Creek High School Charlotte, North Carolina
Frustrated with students who don’t know where to find information Dislike for throwing away (recycling) old stuff Everyone else is doing it
To organize information to allow creativity in notetaking and assignments. To record class notes To complete other activities where the student will be asked to express his/her own ideas and process the information presented in class.
Identifying Similarities and Differences Summarizing and Note-Taking Reinforcing Effort and Providing Recognition Increasing Value in Homework and Practice Using Non-Linguistic Representations Incorporating Cooperative Learning Effectively Setting Objectives and Providing Feedback Generating and Testing Hypotheses Utilizing Questions, Cues and Advance Organizers
Left SideRight Side Vocabulary Grammar Pop-ups Culture Pop-Ups Warm-ups Illustrations to stories Timed writings Cool-downs
Vocabulario nuevo Me duele(n) = My ___ hurts. La garganta = throat El estómago = stomach El brazo = arm La pierna = leg ¿Qué te pasa? = What’s wrong? Cansado = tired Enfermo = sick El gripe = the flu, cold The verb doler Like gustar because the verb matches the item and the pronoun matches the person Me duele el pie = My foot hurts Te duele el pie = Your foot hurts Le duele el pie = His foot hurts. Les duelen los pies = His feet hurt. Calentamiento: (escribe el vocabulario para el cuerpo y condiciones que recuerdas) La cabeza, la mano, el pie, el pelo, el ojo Bien, mal, así-así Una canción “Me duele la cabeza” Escribe otra estrofa Las piernas Me duelen las piernas La pierna Lláma al doctor ¿Te duelen las piernas? Me duelen las piernas... Una conversación entre amigos Juan: Hola, Marta. ¿Cómo estás? Marta: Mal. Estoy muy cansada Juan: ¿Qué te pasa? Marta: Me duele la cabeza mucho. También me duele la garganta y el estómago. Juan: Estás enferma. Tienes gripe. Marta: Sí. Voy a dormir en mi cama tdoo el día.
Vocabulario nuevo Me duele(n) = My ___ hurts. La garganta = throat El estómago = stomach El brazo = arm La pierna = leg ¿Qué te pasa? = What’s wrong? Cansado = tired Enfermo = sick El gripe = the flu, cold Calentamiento: (escribe el vocabulario para el cuerpo y condiciones que recuerdas) La cabeza, la mano, el pie, el pelo, el ojo Bien, mal, así-así
Vocabulario nuevo The verb doler Like gustar because the verb matches the item and the pronoun matches the person Me duele el pie = My foot hurts Te duele el pie = Your foot hurts Le duele el pie = His foot hurts. Les duelen los pies = His feet hurt. Calentamiento: Una canción “Me duele la cabeza” Escribe otra estrofa Las piernas Me duelen las piernas La pierna Lláma al doctor ¿Te duelen las piernas? Me duelen las piernas...
Vocabulario nuevo The verb doler Like gustar because the verb matches the item and the pronoun matches the person Me duele el pie = My foot hurts Te duele el pie = Your foot hurts Le duele el pie = His foot hurts. Les duelen los pies = His feet hurt. Calentamiento: Una canción “Me duele la cabeza” Una conversación entre amigos Juan: Hola, Marta. ¿Cómo estás? Marta: Mal. Estoy muy cansada Juan: ¿Qué te pasa? Marta: Me duele la cabeza mucho. También me duele la garganta y el estómago. Juan: Estás enferma. Tienes gripe. Marta: Sí. Voy a dormir en mi cama todo el día.
notebooks.wikispaces.com/ notebooks.wikispaces.com/ ameade/resources/Interactivenotebook.htm ameade/resources/Interactivenotebook.htm ve+Student+Notebook ve+Student+Notebook et/ et/