Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Programa Círculos de Estudio. Agenda Welcome and Introductions Why Study Circles? What is the Study Circle Program? Video Sample Study Circle Sign Up.
Programa Círculos de Estudio. Why Study Circles? Poor communication between parents and staff from different backgrounds Poca comunicación entre los padres.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
Welcome to the Valdez “State of the School” Bienvenidos al “Estado de la Escuela” de Valdez.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
IVETTE VAQUER-MENDOZA COORDINATOR OF FAMILY INVOLVEMENT AT THE HERNANDO COUNTY SCHOOLS TITLE I PROGRAM Preparing for Parent Teacher Conference.
Rolling Terrace Elementary is a school where students, staff and families are respectful of individual differences and come together in a positive, nurturing.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Assessment of Student Outcomes in an Interdisciplinary Study Abroad Course: Learning Spanish through Multicultural Education Content Presented at CLAC.
MORE CONVERSATION TOOLS
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Trust Builder: What characteristics make you a global citizen? Cuales caracteres lo hacen a usted un ciudadano global? Think/Pair/ Share.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Hace + Time Expressions
The Six Pillars of Character Advisory Program
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
School Supply Drive Angela Gentil August 7, 2014 University of Phoenix - Span 505 Útiles escolares para niños.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Reglas de Convivencia/ Ground rules. Respeto/Respect Somos todos expertos y sabemos mucho de nuestros temas. We're all experts and very knowledgeable.
Programa Círculos de Estudio. Vision / Vision: A school system where all students succeed regardless of racial or ethnic background. Tener un sistema.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
HAZLO AHORA Translate: SEAN Y NATHANIEL SON DEPORTISTAS. ELLOS SON JUGADORES DE FUTBOL AMERICANO. LES GUSTA LEVANTAR PESAS Y HACER EJERCICIOS. DESPUES.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Morgan Full Service Community School Family Literacy Program Past the PTO: Family Literacy and Engagement at Morgan Full Service Community School MATSOL.
Beth Ann Davis, Maestra Certificada de la Junta Nacional
Parent Conferences Conferencias de Padres.
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
English Learner Advisory Committee
Acuerdos Escuela-Familia
Transcripción de la presentación:

Programa Círculos de Estudio

 To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse school. Formar un grupo de padres, profesores, y estudiantes que entiendan los retos y beneficios de una escuela diversa. Objectives/Objectivos :

 To create personal and group action steps that address racial and ethnic barriers to student achievement. Crear pasos de acciones individuales y de grupo para responder sobre las barreras raciales y étnicas para lograr el éxito académico de los estudiantes. Objectives/Objectivos :

 To encourage an environment in which racial and ethnic issues are talked about openly and productively. Tener un ambiente en que los asuntos raciales y étnicos se puedan discutir abiertamente y productivamente Objectives/Objectivos :

 Fifteen participants/Quince Participantes Students, parents, and staff/ Estudiantes, padres y personal Represent the racial/ethnic diversity of the school community/ Representando la diversidad de la comunidad  Six two-hour sessions Seis sesiones de dos horas cada una  Two facilitators to keep everyone safe and conversation productive Habrá dos facilitadores para asegurar que todos tengan la oportunidad de hablar y escuchar, así creando un diálogo productivo

Sessions Build on Each Other Set Ground Rules and Work on Building Trust Establecer las normas de grupo y crear confianza entre los participantes del grupo Session 1 Share Information About Our Cultures and Backgrounds Compartir información sobre nuestras culturas y antecedentes Session 2 Talk About Race, Racism, and Stereotypes Hablar sobre raza, racismo y estereotipos Session 3 Discuss How Racial and Ethnic Differences Impact the School Discutir como las diferencias raciales y étnicas afectan la escuela Session 4 Prioritize Barriers and Action Steps Ordenar por prioridad las barreras y pasos de acción Session 5 Create Action Plans That Address Racial and Ethnic Barriers Crear planes de acción dirigidos a tratar las barreras raciales y étnicas Session 6

Where will it lead?

 Parents will have more information to better help their children Los padres tendrán más información para poder ayudar mejor a sus hijos.

Where will it lead?  Teachers will have a greater understanding of cultural differences and the effect of race and culture on teachering and learning. Los maestros tendrán un mejor entendimiento de las diferencias culturales y del impacto racial y cultural en la enseñanza y en el aprendizaje.

Where will it lead?  The school will have unified group of diverse parents and teachers who understand the challenges and needs of a diverse school, and action teams working to address issues raised in the study circles. La escuela tendrá un grupo unificado y diverso de padres y maestros que entienden las dificultades y necesidades que existen en una escuela con diversidad, y equipos de acción que trabajarán para resolver los problemas examinados durante las círculos de estudio.

Action/Acción  In interviews with 21 principals during the year following the study circle, all reported that at least some progress in the priority action areas had taken place. En una entrevista con 21 directores durante el año después del círculo de estudio, todos dijeron que por lo menos había ocurrido un cierto progreso en las areas de acción

Study Circles & Participants  79 study circles/1000 participants since círculos de estudio y 1000 participantes desde 2003  674 participants in last 2 years  674 participantes en últimos dos años Represented 57 different countries of origin  Representando 57 paises de diferentes origenes Speak 24 different languages  Hablando 24 idiomas diferentes

Study Circle Participants/Participantes en los Círculos de Estudio Enrollment in Participating Schools/Participantes registrados en las escuelas

 Contact (301)  Staff John Landesman Ruby Rubens Alex Cartagena Katherine Garcia Nioud Gebru Rahel Denboba Angela Chen