Como pronunciar el español (How to pronounce Spanish) Una guia al alfabeto en español y a la pronuciación del idioma. (A guide to the alphabet in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
El Alfabeto.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Telling Time.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Calentamiento (warm-up)
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Direct Object Pronoun Valdes 218 Spencer High School Spanish 2.
El Alfabeto Español A H Ñ U B I O V C J P W Ch K Q X D L R Y E Ll rr Z
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
CALENTAMIENTOS # 1 - # 10 Tu nombre: _____ _____ _______
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Spanish Pronunciation. The vowel sounds in Spanish are different from those in English. “A” has the “ah” sound like in “pop.” “E” is similar to the sound.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La Pronunciación de la Lengua Española
 Contesta las siguientes preguntas sobre la clase: › 1. When is homework due each day? Can you turn in late homework? › 2. What must you do before retaking.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
El Alfabeto / El Abecedario
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Read the dialogue between Fernando and Rico below and select C/F for the questions that follow. Fernando: Buenas tardes, Rico. ¿Qué pasa?
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
 “La persistencia de la memoria” (1931), Salvador Dalí.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Preguntas y respuestas
El alfabeto / El abecedario
El AlfabetoPg 5 Los Consonantes THE ALPHABET THE CONSONANTS.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
¡Buenos Dias! Hoy es el 12 de septiembre Ahorita/Do Now: Copy the vocab word into your vocab section Take out your homework Paper from your “notas (notes)”
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
SPA 131 ~ Spanish in the Workplace ~ F’13 Class Slides up to Tuesday, September 10, 2013.
EL ABECEDARIO THE ALPHABET. VERY INTERESTING… The Spanish alphabet, with 27 letters, is the same as the English alphabet with the addition of the ñ. It.
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
Spanish Pronunciation. Vowel sounds The vowel sounds in Spanish are different from those in English. In Spanish, each vowel has just one sound. Spanish.
El alfabeto El abecedario.
The Spanish Alphabet “El alfabeto”.
¡Hoy es miércoles! 25 de enero de 2017.
Tapas ¿Cómo se llaman los chicos?.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Como pronunciar el español (How to pronounce Spanish) Una guia al alfabeto en español y a la pronuciación del idioma. (A guide to the alphabet in Spanish and its pronunciation.)

Los sonidos de las letras (The sounds of the letters)  La mayoría de las letras suena similar a las en inglés. (The majority of the letters sound like English.)  Hay que enfocar en las que diferencian y dar una gran importancia a la pronunciación de los vocales, los cuales no suenan a los en inglés, pero son mas fáciles para dominar porque cada uno solo lleva un sonido, no como inglés en que es normal para un vocal tener mas de un sonido; ejemplo la “a”. ( We have to focus on the differences and pay close attention to how to pronounce vowels, which are easier than English because they only make 1 sound each. This is different from English where the vowels can sometimes make many sounds, like the “a”.)

Los Vocales La “a” Siempre lleva el sonido (Always makes the sound) Ah Como en la palabra que aparece en la foto “banca”. (Like in the word bank seen in the photo here.)

La “e”  La “e” siempre lleva el sonido “ay” como en la palabra en inglés “say” o en el apellido español “Peña.” (The “e” always make the “ay” sound like in the word “say” or the Spanish last name “Peña”.  ¿Cuál es la otra letra que se ve diferente que las en inglés? (The other different letter in Peña is the “ñ”. This makes the n go nnnah.)

La “i”  La “i” siempre lleva el sonido “ee” como en la palabra “liceo.” (always makes the sound “ee” like in the word “Liceo”  “Liceo” significa “high school.”  El liceo donde yo trabajaba en La República Dominicana se llama “El Liceo Matutino Matías Ramón Mella, quien era un “padre de la patria.” (The high school where I worked in the Dominican Rep. was called Matías Ramón Mella after one of the founding fathers of the country.

La “o”  La “o” siempre lleva el sonido “oh”, como en la palabra “pollo.” ¿Puedes adivinar lo que significa “pollo” en inglés? (Can you guess what the word “pollo” means in English?)  También aparece en la palabra pollo la letra “ll”. Esta letra se pronucia como una “y” en inglés y a veces como una “j”. (Also in this picture you see the letter “ll”. This letter makes the “y” sound and sometimes the “j” sound. So chicken is pronounced “poyo”.)

La “u”  La “u” suena como “oo” en inglés. Pratiquen la “u” diciendo la palabra “unidad”. (Practice the “oo” sound by saying “unidad”.)  También en esta foto se ve la letra “v” en la palabra “vota”. En español la “v” suena exactamente como la “b”. Repitan “vota”. ( you also see the letter “v” in this photo. The “v” sounds just like “b” in Spanish. So the word “vota” actually is pronounced “bota”.)

Ya sabemos los vocales y algunas letras mas. (Now you know the vowels and a couple of other letters.)  a, e, i, o, u, ¡Nadie sabe mas que tú! (Nobody knows more than you!)

Las otras letras que nos confunden… (Other confusing letters are…  La “c” antes de la “e” o la “i”(cinco) (centavo) (c before an e or i makes an s sound)  La “g” antes de la “e” o la “i”(gemelo) (gimnasio) (g before an e or i makes an h sound)  La “h”(hola) (ahorrar) (the h is always silent)  La “j”(jonrón) (ejemplo) (The j always makes the h sound)  La combinación “qu”(quince) (que) (q is always combined with u and is hard like a k. The u then is silent. The two words here are pronounced like “keensay” and “kay”.)  La “r” y la “rr”(pero) (perro) (Every r is rolled or flipped. R is flipped once unless it begins a word, then it is flipped like the rr.)  La “x”(taxi) (expresión) (Sounds like the x in English before vowels. Sounds like an s before consonants.)  La “z” (sounds like an s.)(zapato) (corazón)

¡Ya tu sabes! Practiquemos. (Now you know! Let’s practice.  Biblioteca  Cuba  Puerto Rico  Aguascalientes  Peru  El Salvador  Hora  Allá  Cynthia