Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Exprésate Capítulo 1, Vocabulario 1.
Advertisements

El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Warm Up, el martes, el 28 de agosto
C1v1 repaso- esp. 1.
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
¿Cómo se llama él (ella)?
Warm Up, el martes, el 28 de agosto. HOMEWOOD ABROAD MAY-JUNE 2013!!! -fotos de 2011fotos de
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
602 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY along with Proposito #
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? ¿Cuál es tu nombre?
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Calentamiento Write the answers to each question.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Para Empezar What was the peak and the pit of your summer? Think Pair Share (TPS) 1 minuto para pensar 4 minutos para discutir con una persona 5 minutos.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Answer the following questions in complete sentences in Spanish:
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Vocabulario 1.1. Sustantivos (nouns) # señor Sir, Mr.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Capitulo 1 Vocabulario.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Transcripción de la presentación:

Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35 of your textbook if you need help) Today I will be checking: --flash cards --graphic organizer --any late work

Notebook Check Moved to Friday (so you can study your notes and graphic organizer for the quiz) What I will be checking: – About Me Cover Page – Setup pages – Buddies List – Bathroom Pass Sheet – Ch. 1 Outline & Table of Contents – Notes & Activities from class – Homework Assignments (stamped) – Maps

Repaso El alfabeto – Listen & Spell – Flash Cards Vocabulario 1 – Flash Cards

una estudiante male: un estudiante People in Ch. 1 Vocabulary señora señor señorita mi profesor de ciencias áéíóú ñ mi profesora de español el muchacho la muchacha una compañera de clase un compañero de clase mi mejor amigomi mejor amiga

áéíóú ñ ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? ¿Cómo se llama él? Hasta luego. Hasta pronto. Hasta mañana. ¿Qué tal? ¡Nos vemos! Good morning! ¿De dónde eres? Soy de… Buenas tardes. Buenas noches.

Tarea! Do the following activities in your notebook on p.25. – Textbook p.7, activities 2-3 – Textbook p.9, activity 6 Label each activity (see above), write the answers only. Study for Vocabulary 1 Quiz Make sure your notebook is ready to turn in!