100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 400 300 200 100 200 300 400 500 100 200 300 400 500 Vocab Obligation Time“AR” verb conjugation Numbers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
Me llamo ________ Clase 6NH La fecha es el 17 de febrero del 2012 Propósito # 42: ¿Dónde compras materiales escolares? Actividad Inicial: Use the following.
Spanish 1.
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
¿Qué hora es?.
Mandatos Afirmativos de Tú – Affirmative Tú Commands
Me llamo _________ Clase 10 N La fecha es el 10 de octubre del 2012
Para empezar hablo discutimos aprendo regresamos buscamos
Chapter 6-2 and 6-3 verbs salir Hacer Poner Deber.
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
ESPAÑOL I – Buen Viaje 1 CAPÍTULO 4 REPASO PGS Respuestas
Some -ER/-IR Verbs With Irregular “Yo” Forms Página 140.
Reflexive Verbs = actions one does to/for oneself In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to/for himself or.
Somos Estudiantes Avancemos 1 Unit 2 Lesson 1.
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
¿A qué hora es…?. ¿Qué hora es? A la (las) A la una. A las dos (tres, cuatro, cinco…)
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Spanish 2 1A A Ver Si Recuerdas. Las Clases el arte.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Use “Son las” with plural #’s.  Es la _______.  Use “Es la” with 1-1:59. (Since 1.
DeQuan H, Jaelun D, Adrian W March 4, What is a Reflexive verb  A reflexive verb is an action that you do to or for yourself.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
Tener, Tener que Tener: to have Yo tengo Tú tienes Él, ella, usted tiene Nosotros tenemos Vosotros tenéis Ellos, ellas, ustedes tienen
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
Repaso para la Prueba 2.4 Español 1A. Write the letter of the correct answer based on the times given: 1. Tengo la clase de arte a las siete y cincuenta.
 To describe people doing things for themselves  Must use reflexive pronouns with the verbs.  If there is not a pronoun with the verb, then the person.
Chapter 6-2 and 6-3 verbs salir Hacer. Hacer- To Do and make yo tú Èl Ella usted nosotros vosotros Ellos Ellas ustedes Hago Haces Hace Hacemos Hacéis.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Objetivo: How are direct object pronouns used with commands? Hagan Ahora: Make a list of the DOPs. Hoy es martes, el 11 de octubre.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Los quehaceres (chores) Barrer el piso Cortar el césped Hacer la limpieza.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en los ratos libres? Pregunta del día: ¿Qué haces después de clases? Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
El arte. las ciencias el español la historia el inglés.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Los mandatos informales. Regular Affirmative Tú Commands Use the third person singular (él, ella) from the present tense. HabloHablamos HablasHabláis.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Tópico: Somos estudiantes Essential Question: How can I talk about my schedule & describe my classes in Spanish? Presentación de Vocabulario 2.1 Unidad.
Reflexive verbs. A reflexive verb is when the subject in a sentence is the same as the object. Ex. I wash myself. I- subject Wash- verb Myself- object.
Hoy es el 26 de octubre del 2015 Review of Conjugating The verb IR Vocabulary.
Los Verbos Reflexivos. To say that people do something for themselves, you use reflexive verbs. You know the verb is reflexive if its infinitive form.
Jeopardy 2.1 Vocab Tener Tener + queTime frequency
¿Qué hora es?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… (It is…)
Vámonos Write out these sentence frames and then write out a command to tell these people to do these things! 1.Tú nunca hablas con la maestra... 2.Tú.
Llena (fill in) los espacios con las cosas que necesitas. 1.Yo necesito _____________ para arreglarme el pelo. 2.Yo necesito _____________ para lavarme.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
GO VERBS (IRREGULAR VERBS) Unit 5, lesson 2 (Spanish I)
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
Verbos Reflexivos. Reflexive verbs are used when the subject of the verb both performs and receives the action. *Remember to always use the reflexive.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

Vocab Obligation Time“AR” verb conjugation Numbers

I-100 Tooth brush Answer. Game board

I-200 To put on Answer. Game board

I-300 pillow Answer. Game board

I-400 To make a mistake Answer. Game board

I-500 bossy Answer. Game board

II-100 saludarse (yo) Answer. Game board

II-200 llevarse (ella) Answer. Game board

II-300 enojarse (nos.) Answer. Game board

II-400 vestirse (tú) Answer. Game board

II-500 Translate: irse (yo) Answer. Game board

III-100 pasar Answer. Game board

III-200 escribir Answer. Game board

III-300 vestir Answer. Game board

III-400 salir Answer. Game board

III-500 colgar Answer. Game board

IV-100 mandato de tú: decir Answer. Game board

IV-200 Verb used when it’s someone’s turn Answer. Game board

IV-300 Verb used when you need something or it’s missing Answer. Game board

IV-400 Translate: The verbs “faltar” and “tocar” are similar in structure to what other verb in Spanish? Answer. Game board

IV-500 Translate: The verb “to fall asleep” Answer. Game board

V-100 Commands with Pronouns ponerse Answer. Game board

V-200 Commands with Pronouns secarse Answer. Game board

V-300 Commands with Pronouns poner la ropa Answer. Game board

V-400 Commands with Pronouns guardar las almohadas Answer. Game board

V-500 Commands with Pronouns Translate: Go to my house Answer. Game board

I-100 A el arte Game board

I-200 A hay Game board

I-300 A de la mañana Game board

I-400 A fácil Game board

I-500 A nunca Game board

II-100 A hablo Game board

II-200 A contesta Game board

II-300 A enseñamos Game board

II-400 A sacáis Game board

II-500 A Yo llego temprano. Game board

III-100 A Tengo que usar la computadora. Game board

III-200 A Tú tienes que sacar una buena nota. Game board

III-300 A Ella tiene que llegar en diez minutos. Game board

III-400 A Nosotros tenemos que estudiar para la prueba difícil. Game board

III-500 A Vosotros tenéis que hacer la tarea. Game board

IV-100 A Son las diez y cinco. Game board

IV-200 A Son las tres menos cuarto. Game board

IV-300 A Es la una menos veinticinco. Game board

IV-400 A Nosotros tenemos la clase de español a las siete y media. Game board

IV-500 A Yo hablo con mi amigo(a) todos los días a las cinco de la tarde. Game board

V-100 A 15 Game board

V-200 A 42 Game board

V-300 A 25 Game board

V-400 A ochenta Game board

V-500 A 64 Game board

¿En qué clase tiene Pablo un examen?

En la clase de ciencias!!