Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
The verb estar.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
-AR VERBS Español.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
V á monos Write out the following sentences in Spanish only. 1) I am studying. 2) You are dancing. 3) He is playing. 4) We are eating.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
Vamonos Fill in the blank with the correct verb to describe the weather. 1. _________ sol. 2. __________ calor. 3. _______ viento.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Transcripción de la presentación:

Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice Copies: blank conversation sheets

Vámonos Translate to English: Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Rafael y soy de Guatemala. Yo tengo dieciséis años. Me gusta cantar y bailar y me gusta la música rap. Mi clase favorita es el arte.

Nuestra Meta MLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references when appropriate. The students: Ask questions and provide responses based on topics such as self, family, school, etc. MLI.P1 The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases and patterns

AR verbos The stem of a verb is what comes before the –ar Hablar (to talk) Bailar (to dance) Usar (to use) Caminar (to walk) The -ar is the verb ending Hablar (to talk) Bailar (to dance) Usar (to use) Caminar (to walk)

To conjugate … Take away the verb ending so you are left with only the stem Add the ending that matches the subject pronoun

Vamos a practicar Fill in the blank with the correct conjugation of the verb in parentheses to complete the sentence. Then, translate it. Yo ______________ (bailar) con mis amigas. Mariana ____________ (usar) un lápiz para la tarea. Nosotros ___________ (estudiar) para el examen. Los chicos __________ (escuchar) la música hip-hop. Mi hermana __________ (entrar) en la escuela.

Gustar a mí me… a tí te… a él/ella/Usted le… a nosotros nos… A ellos/Uds les... + gusta : 1 thing/infinitive gustan: 2+ things Whatever you like!

Práctica Write 3 sentences about things that you like and 2 sentences about something that OTHER people like Ejemplos: A mí me gusta cantar A mí me gustan los libros A Sofia le gusta su casa A nosotros nos gustan cheetos Formula: A + mí/tí/whoever + me/te/le/nos/les + gusta/gustan + thing/verb

Ser y Estar

Práctica Using the pictures of these two people, write 2 sentences using SER to describe them (physical or personality descriptions) and 2 sentences describing their emotions/locations using ESTAR. You should have 4 short sentences per person, with a total of 8 sentences. Ejemplo: Jay Z es alto. Jay Z está triste.

Tener: to have Yo tengo Nosotros tenemos Tú tienes Él tiene Ellos tienen Ella tiene Ellas tienen Usted tiene Ustedes tienen Write your answers to the following questions: make sure to answer with the correct verb tense ¿Cuántos personas tienes en tu familia? ¿Cuántos años tiene tu hermana? ¿Tenemos escuela los sábados?

Hay Hay: There is/there are No hay: there isn’t/there aren’t Ejemplos: Hay calculadoras en la clase de matemáticas. Hay tres personas en mi familia. AHORA: escriben 3 oraciones about things that are “en la clase” ejemplo: Hay escritorios en la clase.

La hora Recuerda: por la mañana (AM) por la tarde (PM) por la noche (PM) :00 en punto :15 y cuarto :30 y media :45 menos cuarto

Práctica Write out the following times: 1:45 PM 3:04 AM 8:30 PM

Preguntas? Can you think of any other general questions that you have before the final?

Billete de Salida Fill in the following blanks with the correct form of the verb in parentheses Yo ________ (ser) de México. A tí te ____________ (gustar) los Braves. Ellos _________ (tener) quince años. Nosotros _____________ (cantar) mucho en mi casa.

Speaking ** The speaking portion of the final will take place the class period BEFORE the final** (Next lunes, martes) You will have to answer questions like: ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes? ¿Qué te gusta hacer? ¿Cómo eres? ¿De dónde eres? ¿Qué tiempo hace hoy? ¿Cuál es tu clase favorita?

Las respuestas ¿Como te llamas? Me llamo _____________. ¿Cuántos años tienes? Yo tengo ________ años. ¿Qué te gusta hacer? Me gusta ___________. ¿Cómo eres? Yo soy _________. ¿De dónde eres? Yo soy de ________. ¿Qué tiempo hace hoy? Hoy _________. ¿Cuál es tu clase favorita? Mi clase favorita es __________.

Un ejemplo completo ¿Como te llamas? Me llamo Señorita Puckett ¿Cuántos años tienes? Yo tengo noventa y dos años. ¿Qué te gusta hacer? Me gusta escuchar música y estudiar español. ¿Cómo eres? Yo soy rubia y inteligente. ¿De dónde eres? Yo soy de Texas. ¿Qué tiempo hace hoy? Hoy hace buen tiempo. Hace fresca y hace sol. ¿Cuál es tu clase favorita? Mi clase favorita es la clase de español.

Vamos a practicar With a partner, create a sample conversation that practices asking each other some of these questions and answering them. EACH partner must ask and answer at least 5 questions. Any English I hear that is not relevant to the conversation will result in LOSING speaking points on the final. Take this practice seriously! If you have any questions, I’m here to help! you have ten minutes to create and practice your dialogue. I will come around and need to hear/see the complete dialogue from everyone!