El 2 de septiembreESPAÑOL 1 martesPers 2, 3, 4 1.Saludar a los estudiantes en la puerta: ¿Qué tal? ¿Qué pasa? ¿Cómo estás? 2. 5: Dividir los Saludos y.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saludos en Español Señorita Mangiafreno.
Advertisements

Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
greetings & common phrases you should know
Los números 0-21,30-31.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
Lección Preliminar.
Saludos.
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
¡Hola! Buenos días Muy bien, gracias ¿Qué tal? ¿Cómo te llamas?
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Module 1 Exam Review.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Greetings and Farewells
Greetings.
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Telling Time.
Ejercicios #3 Warm-up 6/9 I am 12 yrs old-Tengo 12 años
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
El 21 de agosto 1. Estampar la tarea (papel de procedimientos) 2. Hoy vamos a usar las etiquetas de in identificación para aprender a usar el verbo GUSTAR.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
Me llamo _____________
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Repaso de Vocabulario y Gramática
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Saying Hello and Goodbye
Vocabulario de Capítulo 1:
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Repasemos la tarea REPASE (review) “Expresiones útiles” – página 7 HAGA (do) – ejercicio 2 – página 8.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Español 1 – Para Empezar Escriban las palabras y expresiones en inglés del capítulo “Para Empezar”
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
SALUDOS ¡BUENOS DÍAS! ¡BUENAS TARDES! ¡BUENAS NOCHES!
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Día número 35 Español 1—Acelerado
Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
the question words=Meaning & Spelling including punctuation
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
5. STUDY for the voc test that was moved to MONDAY.
Transcripción de la presentación:

El 2 de septiembreESPAÑOL 1 martesPers 2, 3, 4 1.Saludar a los estudiantes en la puerta: ¿Qué tal? ¿Qué pasa? ¿Cómo estás? 2. 5: Dividir los Saludos y las Despedidas 3. 6: Cognados (Cognates) 4.Prezi: ¿Por qué aprender (learn) español? 5.Repasar: 6.CORREGIR la tarea (HW). ACT 6 pg 5 en el libro. Students need to justify their answer with proof from the text. 7.Practica con tus compañeros. Gana puntos de PARTICIPACION actuándolos (acting them out) conmigo. Recuerda de cambiar (change) al formal cuando hables conmigo (with me). 8. Explicar la tarea. If t ime permits: 9. Distribuir la carta (the letter) sobre la subscripción de ¿Qué tal? 10. Review and Practice GUSTAR 11. Introduce (see below) and Alphabet: spelling the numbers Count to 20 Count backwards 20-0 Alternate counting with a neighbor Count by 2’s Flashcards 12. Write 2 dialogues: One between two kids and the other one between a kid and an adult. In both, include greetings/asking how person is doing/farewells. Demonstrate that you know how to use a variety of vocabulary and that you understand when to use the formal vs informal. LA TAREA: On the APUNTES PAGE in your notebook (pg 6) COPY the numbers 0-20 from page 7 in your textbook MEMORIZE ·the question words=Meaning & Spelling including punctuation ·the dialogues, ·the Voc learned so far in the ACTs & the Voc List. Complete the both sides of the syllabus handout and bring it back ASAP. ACT Canción de palabras interrogativas los dialogues numbers

2/IX/14p.2 ACT 5: SALUDOS Y DESPEDIDAS Divide estas expresiones entre (between) las dos columnas: El 2 de septiembre p.2 ACT 6:COGNADOS (COGNATES) Usa lo que sabes (know) de (about) los cognados para adivinar (guess) el significado de estas palabras: 1.libertad 2.medalla 3.carpeta 4.ensalada 5.asistir 6.secretamente 7.banquero 8.historia 9.reflejar 10.ajustar 11.atender 12.embarazada ¡Buenas tardes! ¡Adiós! ¡Hasta luego! ¡Nos vemos pronto! ¡Hola! ¡Chao! ¡Buenas noches! ¡Buenos días! ¡Hasta mañana! Saludos Despedidas

Question Word Song (Jingle Bells) ¿Por qué? = Why? ¿Cuándo? = When? ¿Qué? = What? ¿Dónde? = Where? ¿Cuánto? = How much? ¿Cómo? = How? ¿Quién es? = Who is there? (Knock, knock, knock!) Who's there? ¡Es _____! A CCENTS! When questioned, “U” and “I” didn’t do anything wrong! The accent mark always points to “A” “E” or “O”!!!! ¿P or qué? ¿Cuándo? ¿Qué? ¿Dónde? ¿Cuánto? ¿Cómo? ¿Quién es? (Knock, knock, knock!) Who's there? ¡Es ____! Other interrogative words/phrases: Con quién=with whom Adónde=to where De dónde=from where Cuál=which Hay=Is there; Are there ¿A qué hora…?

PRACTICA con tus compañeros. ALTERNATE roles. Gana (earn) puntos de particiipación hablando con la maestra: I. Greetings and Introductions: A: ¡Hola! ¿Cómo te llamas? B: Me llamo ____. ¿y tú? A: Me llamo ____. ¡Mucho gusto! OR ¡Encantado! (=guy) / ¡Encantada! (=girl) B: ¡Igualmente! II. Asking how a friend is doing 1) in the morning 2) in the afternoon 3) in the evening or night A : Buenos días. / Buenas tardes. / Buenas noches. B: The response is the same as the greeting. PLUS:¿Cómo estás? A: Estoy (muy) bien, gracias. ¿y tú? B: Estoy (muy) bien también (also), gracias. III. Asking how an adult is doing 1) in the morning 2) in the afternoon 3) in the evening or night A : Buenos días. / Buenas tardes. / Buenas noches. B: The response is the same as the greeting. PLUS: ¿Cómo está usted? A: Estoy (muy) bien, gracias. ¿y usted? B: Estoy (muy) bien también (also), gracias. IV. Ask a friend how things are going—Very Informal A : Buenos días, ____. ¿Qué tal? B: Regular. ¿y tú, ____? ¿Qué pasa? A: Nada. B: Bueno (well), hasta luego. A: ¡Nos vemos! (See you!)

el 2 de septiembrepg 6 APUNTES: LOS NÚMEROS 0 cero 1uno 2dos 3tres 4cuatro 5cinco 6seis 7siete 8ocho 9nueve 10diez 11once 12doce 13trece 14catorce 15quince 16dieciséis or diez y seis 17diecisiete or diez y siete 18dieciocho or diez y ocho 19diecinueve or diez y nueve 20veinte