+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Noviembre – La lección uno. mnioceraa ricacararima canoaamericanocariecamino camaaireamanamorarco marina.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Noviembre– La lección tres. gpeirenors grisreino signogripe peropesopeorreno serenoperrosperegrinos.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento Label the esqueleto (skeleton) with the body parts vocabulario Make sure to number your warm-up #
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Best Definition What’s the best word for this passage?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
GENE MUTATIONS/ MUTACIONES GENICAS
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
 College Spanish 201  January 26, 2015  7:42 AM, unless you have a conflict.  Bring a pen and paper.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Regular -AR Verbs Pág. 100.
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Regular -AR Verbs Pág. 100.
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Transcripción de la presentación:

+ Four Square Vocabulary

+ What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence writing Creates personal connections to vocabulary Provides visual stimulation Teaches synonyms Teaches antonyms

+ How you do it. Hand out pre-made worksheets or have students use blank notebook paper to draw the four square template. Provide students with either new or previously covered vocabulary to place in the center explosion /box. Students can look up definitions through available classroom resources or write in their own definitions. Once students have some kind of definition the rest of the worksheet can be completed individually, in small groups or as a whole class.

+ Materials Pre-made worksheets or blank notebook paper Vocabulary to teach your students Examples to show your students Students

+ Variations Advanced Learners Replace image drawing square with antonyms (opposites or non- examples). Remove personal connection option and only ask for synonyms. Require more advanced or multiple sentences. Use it as an Assessment Having students fill out blank Vocabulary Four Square sheets is a highly comprehensive way to assess student understanding. Freestyle Make this activity your own. Use basic vocabulary, advanced vocabulary, even verbs. Customize it to for your classroom, create squares with requirements that fit the needs of your students.

+ Cuatro Cuadrados Vocabulario Fantasma

+

+ Cuatro Cuadrados Vocabulario Maestro(a)

+ Instrucciones por la clase en Español Para esta actividad todos necesitan trabajar solo. Mira de su hoja.(hold worksheet up and show class) En el centro de esta hoja hay una palabra de vocabulario.(Point out vocabulary word to students) También, hay cuatro diferente cuadrados en esta hoja. En cada cuadrado ustedes se necesitan completar una tarea. En el primero cuadrado que dice “Definición” se necesitan escribir una definición por la palabra en el centro. Ustedes pueden usar una diccionario para encontrar la definición.(Point out the first square to students, look up the definition in the dictionary and then type it into the square)

+ Instrucciones por la clase en Español Ahora, en el segundo cuadrado que dice “Escribe una oración con la palabra” se necesitan escribir una oración que usa la palabra de vocabulario en el centro.(Point the square out to students, then type in at least two different example sentences) En la esquina izquierda abajo se necesitan escribir una conexión personal O una sinónimo. Por la conexión personal puedes escribir algo simple que te ayudará recordar la palabra de vocabulario. Una sinónimo es una palabra que es lo mismo o muy similar a la palabra original.(Point out the square and make sure to give students a number of examples of what they could write for a personal connection, and examples of synonyms) Abajo en el último cuadrado que dice “Dibuja una imagine” se necesitan dibujar una imagine o representación de la palabra de vocabulario en el centro.(Either draw up an example on the board or have a pre-drawn imagine in the example square)