HAZLO AHORA Contesta lo siguiente:  What is your best friend like?  Using the vocabulary we described yesterday, write at least five full sentences describing.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Meses…/ El mes enero febrero marzo abril mayo junio julio agosto
Advertisements

Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Subject Pronouns & Ser Spanish I Selecting Pronouns Singular Subject Pronoun I You (informal/familiar) You (formal/polite) He, she Spanish Yo Tú Usted.
Subject Pronouns & Ser Spanish II.
¿Cómo eres? What are you like?.
los adjetivos descriptivos
Los Pronombres Personales
Spanish Subject Pronouns I – Yo You (informal) – Tú You (formal) – Usted (Ud.) He – Él She - Ella.
Y tú, ¿cómo eres?.
“To Be” verbs in Spanish
Personal pronouns & verb to be
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gustar- To like (to please)
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
 Y tú, ¿cómo eres? Capítulo 1B – vocabulario. Use all subject pronouns: yo, tú, él, ella.
lunes NN1 Repaso Expectativas: 1.Voice level 0 2.In your seat 3.No Qs or Comments 4.Work till the end of song 5.Backpacks underneath Write at least 15.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Subject Pronouns The subject pronouns in Spanish are: YO – INOSOTROS – WE NOSOTRAS – WE (ALL FEMALES) TÚ – YOU (FAMILIAR)VOSOTROS – YOU VOSOTRAS – YOU.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Capítulo 1B – Español I. Artístico(a) – Artistic.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vocabulario y gramática en contexto
Bellringer 9/20 Write complete sentences using definite articles and making the adjectives agree with the nouns. estudiantes / son / simpático chicas /
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Spanish I 1B Day 30.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Subject Prounouns Ser Add to notes #26. Subject Pronouns Yo = I Yo = I Tú = You familiar Tú = You familiar Él = He Él = He Ella = She Ella = She Usted.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
1-1B adjetivos. Trabajador / a Talentoso-a Artístico -a.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
Anuncio Personal.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
Mis amigos y yo. My friends and I.. Y tú, ¿cómo eres? And you, what are you like?
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Los Pronombres (Subject Pronouns) S1; 2, 2. Subject pronouns I You ( familiar ) You ( formal ) He She yo tú usted él ella Singular.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Hoy es lunes. Es el primero de octubre ¿De dónde eres? ¿Puedes expresar el orígen nacional de una persona? PARA HACER AHORA: ¿Qué bandera es? Los Estados.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Vocabulario de 1B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Subject Pronouns Pronombres Personales
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Spanish Verb Conjugation
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
HAZLO AHORA Contesta lo siguiente: What are you like? Expectaciones:
HAZLO AHORA/PARA EMPEZAR
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Transcripción de la presentación:

HAZLO AHORA Contesta lo siguiente:  What is your best friend like?  Using the vocabulary we described yesterday, write at least five full sentences describing his/her personality in Spanish.  Expectaciones:  Conversation: Level 0  Help: Raise your hand and wait for me to approach you  Activity: Hazlo ahora  Movement: Remain seated  Participation: I expect all students to complete the hazlo ahora at level 0

Subject Pronouns in Spanish I AM / I AM NOTYO SOY / YO NO SOY HE IS / HE IS NOTÉL ES / ÉL NO ES SHE IS / SHE IS NOTELLA ES / ELLA NO ES

Subject Pronouns in Spanish YOU ARE / YOU ARE NOT (FORMAL) USTED ES / USTED NO ES (FORMAL) YOU ARE / YOU ARE NOT (INFORMAL) TÚ ERES / TÚ NO ERES (INFORMAL)

Describing what somebody does/doesn’t like LE GUSTA / NO LE GUSTA HE/SHE LIKES / HE/SHE DOESN’T LIKE MUYVERY

Asking people about others/yourself ¿Cómo es?What‘s he or she like? ¿Cómo soy?What am I like? ¿Cómo se llama?What’s his/her name?

¿Cómo es?

Él es…. DEPORTISTA = SPORTS-MINDED

¿Cómo es?

Él es…. IMPACIENTE

¿Cómo es?

Él es…. DESORDENADO FOR A FEMALE: ELLA ES…DESORDENADA

¿Cómo es?

Él es…. ARTÍSTICO FOR A FEMALE: ELLA ES..ARTÍSTICA

¿Cómo es?

Ella es…. ORDENADA FOR A MALE: Él ES..ORDENADO

¿Cómo es?

Ella es…. INTELIGENTE

¿Cómo es?

Ella es…. ESTUDIOSA FOR A MALE: Él ES..ESTUDIOSO

¿Cómo es?

Él es…. TRABAJADOR FOR A FEMALE: ELLA ES..TRABAJADORA

¿Cómo es?

Él es…. GRACIOSO FOR A FEMALE: ELLA ES..GRACIOSA

¿Cómo es?

Él es…. PEREZOSO FOR A FEMALE: ELLA ES..PEREZOSA