5.5 Restaurant Vocabulary and Conversation. Repaso Remember, to make comparisons we use: Más que → More than Menos que → Less than Tan como → As much.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
Advertisements

1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
YONOSOTROS TÚVOSOTROS ÉL ELLA USTED ELLOS ELLAS USTEDES CAMPANAZO: Complete the chart in the PRESENT To have O TENER: _________________ TENG TIEN TEN TIEN.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
HAGA AHORA EL 11 DE NOVIEMBRE 1.¿Qué come Lidia para el desayuno? 2.¿Dónde toman el almuerzo los alumnos? 3.En un restaurante mexicano, ¿qué comes con.
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Calentamiento (warm-up)
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Thank you for taking my classes
Repaso de escribir Español 1A.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Miércoles 1 de octubre Máx. : 29° Mín. : 17° Hazlo ahora 3 min Life is never truly fulfilled unless you learn something new everyday. I’Tiana Hutchinson.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
The following slides introduce the new verb IR.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
La comida del restaurante
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Preguntas y respuestas
5.5 Restaurant Vocabulary and Conversation. Prueba (Quiz) Put all of your notes away- all you need out is something to write with and a piece of paper.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Spanish 3-4 Unit 5. 3 de noviembre  Translate:  Este fin de semana yo fui al parque conmi hija.  El mes pasado mi famiia y yo pasamos tiempo con primos.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
PENSAR, PREFERIR, QUERER STEM CHANGING VERBS E TO IE BY SRA. PEREZ.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Señora Gamboa Español I.  Write 3 sentences about the following topics in Spanish.  Mi familia…  Mi casa…
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Transcripción de la presentación:

5.5 Restaurant Vocabulary and Conversation

Repaso Remember, to make comparisons we use: Más que → More than Menos que → Less than Tan como → As much as Saboroso/a  tasty Malo/a  bad “La pizza es más saborosa que las hamburguesas” “A ella le gusta el español tan como el inglés”

Interrogativos ¿Qué? → What ¿Qué pasa? → What’s up? ¿Cuál? → Which ¿Cuál es tu deporte favorito? → Which sport is your favorite? ¿Cómo? → How ¿Cómo estás? → How are you? ¿Cuándo? → When ¿Cúando empieza la escuela? → When does school start? ¿Cuánto? → How many? ¿Cuántos años tienes? → How old are you (How many years do you have)?

Interrogativos continuados Quién? → Who ¿Quién es? → Who is that? ¿Dónde? → Where ¿Dónde estás? → Where are you from ? ¿Ádonde? → To where ¿Ádonde vas? → (To) where are you going? ¿Por qué? → Why ¿Poe qué no estudias para la prueba → Why don’t you study for the quiz?

Los verbos ComerTo eat Servir (e  i)To serve Pedir (e → i)To ask for Querer (e → ie)To want Ir* (irregular)To go CocinarTo cook DesayunarTo eat breakfast Almorzar (o → ue)To eat lunch Cenar Preferir (e  ie) To eat dinner To prefer

Llena los espacios Fill in the blanks then translate the sentences to English. 1.Mi madre ___________ (cocinar) el pollo para la cena. 2.Tú siempre __________ (almorzar) en la cafetería. 3.Yo __________ (pedir) una hamburguesa. 4.Ellos _________ (querer) comer en un restaurante. 5.Nosotros _________ (ir) a desayunar mañana. 1 st : remove ending 2 nd : check for stem change 3 rd : add ending

El vocabulario de un restaurante WaiterEl mesero/La mesera I would like…Yo quisiera… Could you bring me…¿Me trae…? To serveServir NapkinLa servilleta PlateEl plato ForkEl tenador KnifeEl cuchillo SpoonLa cuchara

Other helpful phrases… ¿Qué quisiera usted? → What would you like? Quisiera → I would like Quiero → I want Para comer → To eat Para beber → to drink Necesito un momento → I need a minute Aqui está el menu → Here is the menu La mesa  the table La taza  cup Bienvenidos a …  Welcome to…

Un dialogo  With a partner, write a short dialogue as if one of you is a waiter and the other is a restaurant guest.  Each person needs to have at least 3 lines! Write it down, practice it, then raise your hand to say it out loud to me for a stamp. You may look at the script when you say it to me--but I am checking pronunciation and grammar!  IT SHOULD NOT MATCH MINE! Look at today’s notes and p. 315 for ideas.

Ejemplo Persona 1: Hola, me llamo Elena y soy su mesera. Buenas noches. Persona 2: Buenas noches. Necesito un menu. Persona 1: Aqui esta el menu. ¿Qué quisiera usted para beber? Persona 2: Para beber, yo quisiera un agua. Persona 1: Perfecto. ¿Qué quisiera usted para comer? Persona 2: Para comer yo quisiera el arroz con pollo

Repaso y preguntas

Billete de salida 1.¿De _____ eres? a.Dónde b.Adonde c.Qué d.Quién 2. ¿____ años tienes? a.Cuántos b.Quienes c.Cuáles d.Cómo Translate: 3. Para beber yo quiero una leche 4. I would like chicken 5. I need a minute