Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Información Personal
Advertisements

Lecciόn preliminar, páginas 22, 23, 25
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
La familia and tener. Háganlo ahora The family The relatives I The parents The grandparents La familia Los parientes Yo Los padres Los abuelos.
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
Las Personas. Ella es la maestra. ¿Quién es ella?
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
ENGLISH UNIT 1 LEVEL 1 07/05/2015UNIT 1- LEVEL 11.
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
Hello, How are You, Where are You From?
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
1 to 10 in Mandarin Chinese Del 1 al 10 en Chino Mandarín Pronunciation underneath words La pronunciación debajo de las palabras
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Los Verbos Reflexivos In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Do Now Directions: Copy the following sentences and conjugate the given verbs in the PRESENT TENSE. Use the charts above to help. 1. Yo (bailar) con mis.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
21/01/20101 ¿Qué hora es? Capítulo 3 – Primer Paso Telling Time Página 77.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Miércoles el 12 de enero Soy una niña mexicana objetivo: To be able to say where I come from and where I live.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
DO NOW: Copy and translate the following into English.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
La Información Personal
What time is it? ¿Qué hora es?.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Usted sabe contar en inglés? Entonces, vamos... Usted sabe contar en inglés? Entonces, vamos...
¡Bienvenidos al español!
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
Avancemos 1 – Unidad 2 Lección 1
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Silencio, por favor. Sientate Vamos a contar de 10 a 0.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
Repasemos la tarea REPASE (review) “Expresiones útiles” – página 7 HAGA (do) – ejercicio 2 – página 8.
Good News and Bad new. Adjectives Vocabulario ¿Cómo Eres? *Song *Practice.
Telling Time in Spanish
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¿Qué hora es? What time is it?
Transcripción de la presentación:

Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar

Hagan Ahora! Match the English and Spanish….there are more numbers in English than Spanish Numeros Cuatro Siex Diez Siete Nueve Cinco Dos tres Numbers One Two Three Four Five Six Seven Eight Nine Ten

Obj: Los estudiantes podrán presentarse unos a otros. Itinerario 1. book sign outs. 2. review the alphabet song 3. Key phrases 4. Asking for help procedures. 5. apuntes 6. Practice with partners H.W. Visual vocabulary Visual Vocabulary Phrases 1. Cómo te llamas 2. Me llamo…. 3. Cómo se llama él 4. Quien es él/ella 5. Se llama… 6. Soy….

La canción del alfabeto atch?v=Z7R-QkOXgcUwww.youtube.com/w atch?v=Z7R-QkOXgcU

How to ask a person’s name ¿Cómo te llamas? What do you call yourself? ¿Cómo se llama usted? What do you call yourself f. ¿Cómo se llama él? What does he call himself ¿Cómo se llama ella? What does she call herself ¿Quién es eél? Who is he To respond Me llamo…. My name is…. Se llama} Soy….. He-she is called….. I am…. El es} Ella es…. He-she… is …

Practica 1. You are to find a partner and introduce yourself to them. Use the following format. A.Como te llamas B. Me llamo. B. Como se llama usted? A. Soy…..

Now introduce make a group of three and take turns introducing A. Como se llama el B. El es….. C. Hola, Como te llamas A. Me llamo…., Quien es el? B. Yo soy…..

Tarea Visual Vocabulary. ¿Cómo Te llamas? what do you call yourself.¿Cómo se llama el?

Visual vocabulary Words Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? ¿Cómo se llama él? ¿Cómo se llama ella? ¿Quién es él?