Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Nationalities americano(a) = American chileno(a) = Chilean
Advertisements

Los adjetivos con el verbo “ser”
¿Qué hora es?.
Adjetivos.
Module 1 Exam Review.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Para Pensar 1.7:30 2.9:00 3.9: : : : :45 8.2:15 Remember the rules!!
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¿Cómo eres tu? (What are you like)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
DO NOW: Solve each math problem
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Spanish I 1B Day 30.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Los Adjetivos.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Adjective Agreement Adjectives must agree with what they are describing by number (Singular/Plural) and gender (Masculine/Feminine). The adjective will.
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Vocabulario 1 Apuntes (notes)
Question Formation Spanish I Page 52.
Asking Questions ☺.
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)

Asking what someone is like: text pg. 45 Q1) ¿Cómo eres? What are you like? What are you like? Q2) ¿Cómo es ____? What is _____ like? What is _____ like? A1) Soy _____. I am _____. I am _____. Ex. Soy rubia. A2) _____ es _____. _____ is _____. _____ is _____. Ex. Marco es alto.

Cultural Differnces También puede decir… text pgs Catire/Catira Catire/Catira Chistoso Chistoso Amable y Agradable Amable y Agradable Trigueñ0 Trigueñ0 Güero/a Güero/a Blonde (rubio) Blonde (rubio) Witty (grasioso) Witty (grasioso) Friendly (simpátic0) Friendly (simpátic0) Dark hair & skin (moreno) Dark hair & skin (moreno) Light hair & skin (rubio) Light hair & skin (rubio)

Vamos a practicar (Let’s practice) Question (pregunta) Q1) ¿Cómo eres? Q2) ¿Cómo es ____? Answer (respuesta) A1) Soy _____. A2) _____ es _____. description Name/pronoun description

Partner Speaking Practice Ask your partner now…… ¿Cómo eres? Yo soy __________.

¿Cómo es Jennifer Lopez?

¿Cómo es Pitbull?

¿Cómo es Shakira?

¿Cómo es él?

¿Cómo es Obama?

¿Cómo es el señor Lopez?

Partner-Celebrity Web With your seat partner, create an adjective web with a minimum of 10 Spanish adjectives for an athlete, musician, or celebrity. You may look up adjectives that are not on your list. However, 5 of them must be from Vocabulario 2.1. Also, if you use a new term that you look up, you must also write the English translation with it. Each pair will share your bubble map and celebrity with the class in after 10 minutes of work time is up! *****Designate 1 person as the recorder, 1 person as the sharer of information to the class Fernando Torres atlético delgado /flaco serio Ágil: quick as in agile