 ¿Cuánto cuestan esos zapatos?  ¿Cuánto cuesta el vestido rosado?  ¿Te gusta esta falda?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Advertisements

Cómo hacer las palomitas
El Enfoque: jueves, el 28 de enero
Starts next Thursday, June 2nd
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
LA TAREA COMPLETE el ejercicio 3 en la página 191.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
2 minutos Vamos a hablar Busca a tu compañero # 1.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
HOY ES LUNES, VEINTIDÓS DE OCTUBRE Lección 6: Cuarta parte.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Quasimodo: Get out your homework Get out your vocab sheet
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
25 de septiembre de 2014 Hoy es jueves el 25 de septiembre 1.Estos calcetines son más grandes que esa falda. 2.Esta camiseta es más fea que esa blusa.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
BARGANING. ¿Cuánto cuesta? ¿Cuánto cuestan? ¿Es lo menos? Cuesta… Cuestan… Es muy caro. Es muy barato. How much does it cost? How much do they cost? Is.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
6.2 Needs + Plans. Write two Spanish sentences describing this photo. Kobe is wearing… His shirt is … Get out vocab sheet. Llevar--to wear Vámonos.
Toca Timbre #18 Fill in the blank by choosing the best verb and correctly conjugating it. Las chicas _____________ los vestidos rojos. Los muchachos a.
Los adjetivos demostrativos Cap. 2B, pág You are already familiar with the concepts of adjectives as words used to modify a noun. In Spanish, adjectives.
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
ALC 57 Lunes el 22 de noviembre. Objetivo Yo puedo identificar la ropa de la lista del vocabulario.
Una carta a un compañero mexicano
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Direct Object Pronouns. Mi Cuentito Cada día yo chupo una piruleta. Yo chupo piruletas porque son mis dulces favoritos. Compro piruleta a la tienda con.
Quasimodo: Practice Memory Verse “Por lo demás, hermanos míos, fortaleceos en el Señor, y en el poder de su fuerza. Vestíos de toda la armadura de Dios,
Dialogue practice. IR DE COMPRAS Shopping. Empleado: Buenos días. ¿En qué puedo servirle? Cliente: Buenos días. Quiero comprar una sudadera.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Make a new flash card 3.Place your bienvenida.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
ESPAÑOL 2 SPEAKING EXAM TOPICS Hamilton fall speaking final.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
El sur de Sudamérica Europa y África ¿Qué te gusta hacer? Now that a group of your new friends is learning Spanish, you decide to try it out.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
ESPAÑOL 2 22 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La vendedora es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3. No,
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
How can I help you? I’m looking for [name a clothing item]. Talking to the Clerk.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
6.2 Needs + Plans.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
How to use “Gustar”.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

 ¿Cuánto cuestan esos zapatos?  ¿Cuánto cuesta el vestido rosado?  ¿Te gusta esta falda?

 You will be randomly assigned one of the following roles for the “Shopping experience” oral exam: o DEPENDIENTE: Your job as the shop clerk is to welcome the customers, make sure your customer is finding what they need, showing them things you think they might like, and selling them the item. o COMPRADOR(A): Your job as the person shopping is to figure out what you need, find an outfit you like, and buy it from the shop clerk. o AMIGO/A: Your job as the shopper’s friend is to help them figure out what they need, make suggestions as to what they might like, help them find out the cost of items, and generally help them in the shopping experience.

 Hola, ¿Cómo estás?  ¿Puedo ayudarte?  ¿Qué necesitas? / ¿Qué quieres?  ¿Qué te gusta?  ¿Te gusta(n) _______________?  ¿Quieres comprar ____________?  ¿Pagas con tarjeta de crédito?

 ¿Cuánto cuesta(n) ____________________?  ¿Cuál prefieres?  ¿Te gusta(n) _______________________?  ¿Tienes (item) en (color)?  ¿Dónde están _______________?  ¿Qué es barato?  ¿Hay rebajas?

 ¿Cuánto cuesta(n) ____________________?  ¿Cuál prefieres?  ¿Te gusta(n) _______________________?  ¿Qué necesitas? / ¿Qué quieres?  ¿Tienes bastante dinero?  ¿Tienes (item) en (color)?

 Convo that could happen in a shopping trip.  Use 3 people from the oral quiz format  2-3 “thought bubbles” from each person.