¿Qué haces después de las clases?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“IR” – To Go.
Advertisements

Comparisons of equality
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
¡Vamos a hacer comparaciones! Making Comparisons
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
Hoy es jueves 21 de noviembre Hagan Ahora:
Quiz Review for 1B-4 Saber v. Conocer.
ir + a + infinitive & ir + a + location The verb ir ir + a + infinitive & ir + a + location.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Objective:  The student will be able to compare people or things.
You are the Teachers Teo Bonnerup Lorenzo Pederson 3 rd hour.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
En la escuela, es _________importante estudiar español como estudiar matemáticas. La voz de Ana es________bonita como la voz de María. Libro-página 53.
Making comparisons.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Trabajo del timbre el 12 de enero
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Comparisons of equality Making comparisons. To compare qualities of people or things that are the same or equal: Use this formula: tan + adjective or.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Paca y Nadia. Ir- To go Use ir + a + infinitive to tell what someone is going to do. Use ir + al/a la + place to tell where someone is going. a + él=
Verbo ir  Use ir with the word a to say that someone is going to a specific place.  Example: Voy a la biblioteca. (I’m going to the library).  When.
Making comparisons.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Hazlo Ahora Me llamo Juliana. Yo asisto al club del ajedrez los lunes. Me gusta ser miembro de las actividades extracurriculares. Yo soy miembra de la.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
CAPÍTULO 1B ESPAÑOL 2 By: Jasmine Burkart and Kristen Tupa.
Sustantivos (nouns)¿Qué piensan Uds? (What do you think?) Significa… (It means...) Miembros La oportunidad el ajedrez Jugar a los bolos Los ensayos El.
Ir a the ir verb is voy, vas, va, vamos, váis, van Ir +a+ infinitive A+el =al Ir is to say where someone is going You do not change the infinitive but.
#2- Present Tense of IR.
By:Gabriela See-Rockers & Rubi Kaasa. The forms of IR Yo|Voy Tú|Vas el,ella,usted|Va Nostoros/as|Vamos Vosotros/as|Vaís Ellos,ella,ustedes|Van Use ir.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
The following slides introduce the new verb IR.
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
Tan / Tanto comparisons.
REPASEMOS LA TAREA write in Spanish 5 sentences that tell what you are going to do this weekend ej. Este fin de semana, yo voy a visitar a mi primo en.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
En mi escuela los estudiantes participan en muchas actividades extracurriculares. Les gusta practicar deportes o son miembros de algún club,
Calentamiento ¿Qué tiempo hace hoy en...?. Ir+ a + infinitivo Using “Ir” to discuss the near future.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Hoy es miércoles.  Repasar vocabulario “Lugares En Mi Pueblo”  Empezar con vocabulario nuevo:  “Actividades extracurriculares” Yo Puedo hablar sobre.
Fondo cultural TB 44 ¿Qué sabes del fútbol y la cultura Latinoamericana? ¿Cuáles son otros deportes populares en Latinoamerica? ¿Cuáles.
Tema 1-B Vocabulary P. 68 El cinco de octubre IN ENGLISH-- List lessons you’ve had, activities you have participated in, and sports teams and clubs you.
Discussion Voice Activity 1.05
JAZMIN’S AND YUSEINA’S POWERPOINT.. IR  Ir is used to say where someone is going.  Yo form is voy.  Tú form is vas.  Ud. Form is va.  Nosotros form.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Study slides Places to GO & Things to do (GOing to do)
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Comparaciones de Adjetivos Comparisons Part 1. Adjective Comparisons  When we make adjective comparisons, we can either say that someone is  More ___.
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
Capítulo 1B: ¿Qué haces después de las clases? página 68 Tema 1: Tu día escolar Chapter Objectives: 1. Talk about extracurricular activities 2. Compare.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
1.¿Dónde ves más películas, en casa o en el cine? 2.Cuando vas de compras, ¿adónde vas? 3.¿Adónde vas los fines de semena? 4.¿Vas solo(a) o con tus amigos?
Make Comparisons Use the following formulas for comparing people or things that are different: más + adjective/adverb/noun + que menos + adjective/adverb/noun.
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
SPN II Pre AP Noviembre Lunes: El verbo ir 1.La iglesia 2.El jardín 3.La biblioteca 4.El café 5.La casa 6.El centro comercial 7.El trabajo 8.El.
Discussion Voice Activity 1.05
Transcripción de la presentación:

¿Qué haces después de las clases? Realidades 2 Chapter 1B ¿Qué haces después de las clases?

The verb ir Yo voy (I GO) Nosotros vamos (WE GO) Tú vas (YOU GO) Vosotros váis (YOU ALL GO) Él ella usted va (HE SHE YOU FORMAL GO) Ellos ellas ustedes van (THEY YOU PLURAL GO)

Dos estudiantes Un(a) estudiante y tú Un(a) estudiante ¿Adónde vamos? Write sentences for the subjects given stating where they are going. Example: Después de las clases Lisa y yo vamos a casa. Dos estudiantes Un(a) estudiante y tú Un(a) estudiante Dos estudiantes y tú tú

Las respuestas… Dos estudiantes van…. Sofía y yo vamos… Seth va…. Pancho, Rico y yo vamos… Voy…

¿Qué vas a hacer? Say what each of these people are going to do. Use the verbs below to answer the questions. beber comprar estudiar jugar leer nadar ¿Qué van a hacer Ustedes en el centro comercial? ¿Qué van a hacer tus hermanos en la piscina? ¿Qué va a hacer Mario en el parque? ¿Qué vas a hacer Verónica en la biblioteca? ¿Qué voy a hacer en casa?

Online IR Practice On weebly

Unos estudiantes muy ocupados Hay dos músicos en la banda. Hay un ensayo para la obra de teatro hoy. Las animadores del equipo de básquetbol son muy talentosas. El coro va a grabar una canción esta tarde. Me gusta mucho navegar en la Red. Esteban tiene una página Web muy interesante. Los bailarines y la orquesta practican todos los días.

In groups, you are going to create a poster to attract students to join your club/ sport/ event here @ Carson! Write a brief description of what being a member involves, including places and meeting times.

Escribe Write 2-3 sentences describing your participation in extracurricular activities. When you are finished, swop papers with someone in your group to check for errors. Then, rewrite your partners description in 3rd person. Example: Person A: Soy miembro del equipo de básquetbol. Person B: Él es miembro del equipo de básquetbol.

Y tú, ¿qué dices? ¿Qué te gusta más, ser miembro de un club o participar en un deporte? ¿Por qué? ¿Usas la computadora mucho o poco en tu tiempo libre? ¿Cuánto tiempo pasas en línea cada día? ¿Cuáles son las actividades más populares en tu escuela? ¿Por qué son populares? ¿Hay suficientes actividades para jóvenes en to comunidad? ¿Qué otras actividades debe ofrecer (offer)?

Making comparisons To compare people or things that are equal to one another, you use: tan + adjective + como as + adjective + as En mi escuela, levantar pesas es tan popular como correr. To say things are not equal, you can use the negative: En mi escuela, levantar pesas no es tan popular como correr.

>> Making comparisons To say “as much as” or “as many as,” you use: tanto + noun + como tanta + noun + como OR tantos + noun + como tantas + noun + como Note that tanto agrees in gender and number with what is being compared. Example: Hay tantas actrices en el ensayo como actores.

Comparaciones Go to Socrative & log in!

En la escuela Complete the following sentences and use the appropriate form of tanto. yo/ (no) tener/ amigos/ como Luz Este año nosotros/ (no) tener/ profesores interesantes/ como el año pasado El equipo de fútbol americano/ (no) tener/ partidos/ como el equipo de básquetbol Los chicos/ (no) tener/ oportunidades para hacer gimnasia/ como las chicas (no) hay / interés en el club de ajedrez/ como en el club de arte

CREATE A STUDENT NEWS REPORT In your group seating arrangements, you are going to create a student news report on a topic from my lucky box! You need to interview someone who participates in this club/ activity or someone who would like to if the club does not currently exist here at Carson. You need to include the following information in your report: -meeting times and days -activities this club/ group does -how to become a member -anything else interesting about your topic!