C1g1 repaso.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es martes el quince de enero
Advertisements

Tablón blanco: Practica de ser Exprésate I Capítulo 1 PARTE I.
Exprésate Capítulo 1, Vocabulario 1.
Greetings.
U1E1 U1E1 En Español saludos el verbo ser “to be” Bienvenido a Miami.
C1v1 Repaso c1v1 Repaso.
Warm Up, el martes, el 28 de agosto
Lección Preliminar.
C1v1 repaso- esp. 1.
Chapter 1.
“To Be” verbs in Spanish
Study Guide unit I.
Capítulo 1 (L. Fichtman – CB East)
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
SALUDOS Y DESPEDIDAS.
-Me llamo señora Lindsey. -Y tú, ¿cómo te llamas? -me llamo Berta
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Subject Pronouns The subject pronouns in Spanish are: YO – INOSOTROS – WE NOSOTRAS – WE (ALL FEMALES) TÚ – YOU (FAMILIAR)VOSOTROS – YOU VOSOTRAS – YOU.
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
15-16 de septiembre de  Escribe en español: ◦ 1. Today is September 8 th. ◦ 2. Yesterday was Wednesday. ◦ 3. Tomorrow will be Sunday. ◦ 4. What.
Buenos días. Vocabulario de Lección Preliminar: Greetings, Introductions, and Goodbyes.
¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? ¿Cuál es tu nombre?
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
25/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso Capítulo 1: Segundo Paso.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Conversación Español Conversacional Aventura México Situaciones 1-7.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Parte B.  Ésta es mi amiga Rosa. This is my friend Rosa.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Repaso del verbo ser Grammar Casino
Saludos y Despedidas.
Bellringer 9/20 Write complete sentences using definite articles and making the adjectives agree with the nouns. estudiantes / son / simpático chicas /
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Gramática Ser. Present tense of ser In Spanish, a verb has different forms to tell you who is the subject. Changing a verb form so that it matches its.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Los pronombres y el verbo SER.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Español I Capítulo 1 Páginas 1-35 Él Él he Ella she.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
¡Empecemos! Vocabulario 1 Created by: Sra. Chadwick.
To ask how a friend is Hola- Hi ¿Cómo estás?- how are you?
Vocabulario 1.1. Sustantivos (nouns) # señor Sir, Mr.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
El verbo “ser”. Verbs in Spanish conjugate, meaning that they change form based on their subject.
Capitulo 1 Vocabulario.
Español 1 Por: Señora Snyder. yo “I” tútú “you” INFORMAL, SINGULAR YOU Use when talking to someone that you know well and with whom you can be casual.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Subject Pronouns Pronombres Personales
Spanish Verb Conjugation
Chimi churri 1.1 introductions. Éste es Juan. Él es un compañero de clase. Encantado/Encantada.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
E L VOCABULARIO Lección Preliminar. Hola ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Bien. Muy bien. Más o menos. Mal. Muy mal. Me llamo… ¿Y tú? Regular.
OBJETIVO: LEARN HOW TO USE THE VERB SER. USE THE VERB SER TO TALK ABOUT WHERE YOU AND OTHERS ARE FROM. Unidad 1, Lección 1.
Vocabulario cap. 1 P Éste es … This is… (masculine)
HW página 24  act 32 (write the complete sentence – not just letters) página 25  act 33 -syllabus/phone policy signed Prueba – los sujetos – miércoles,
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Transcripción de la presentación:

C1g1 repaso

Lee: Hola. ¿Cómo estás? Soy Selena Rodriguez. Soy de Cuba. ¿Y tú? ¿Quién es tu mejor amigo? Mi mejor amigo se llama Esteban. Él es de Honduras, y es mi compañero de clase. Yo soy la mejor (the best) estudiante en la clase. ¿Quién es tu profesora de español? Mi profesora de español es la señora Árbol. Ella es de Costa Rica. ¡La clase es muy excelente! ¡Hasta luego! Marisa

¿Cierto o falso? Selena es de Cuba. CIERTO Esteban es el mejor estudiante en la clase. FALSO Esteban es un compañero de clase de Selena.CIERTO La señora Árbol es la profesora de español. CIERTO La señora Árbol es de Honduras. FALSO

Underline the subject and circle the verb. Yo soy de Madrid. La profesora es la señora Pérez. La muchacha es Juanita. La señora Rodriguez es de Panamá. Ella es una compañera de clase. Yo soy estudiante. El profesor de ciencias es el señor Martín.

What pronoun would you use to talk TO these people? 1. A group of male classmates in Spain VOSOTROS 2. A group of male and female classmates in Argentina USTEDES 3. A school principal USTED 4. Your friend, Javier Tú 5. A group of male friends in Spain VOSOTROS 6. A group of all females in Costa Rica USTEDES

¿Cómo se dice..? I- yo This is (female)- ésta es… This is (male)- éste es… We (all girls)- nosotras Classmates (male)- compañeros de clase Nice to meet you- mucho gusto. My name is…- me llamo… United States- los estados unidos

Unscramble to make a logical sentence Unscramble to make a logical sentence. Don’t forget accent marks and punctuation! Es/ella/Argentina/de= Ella es de Argentina. Manuel/mejor/amigo/es/mi= Manuel es mi mejor amigo. Cuba/es/de/ella= Ella es de Cuba. Mi profesor/es/él/de español= Él es mi profesor de español. Compañera/ella/es/una/de clase= Ella es una compañera de clase. Ronaldo/muchacho/es/un= Ronaldo es un muchacho.

Write a conversation between 3 people on the first day of school Write a conversation between 3 people on the first day of school. Make sure to include greetings, introductions, “nice to meet you” and appropriate goodbyes.

Juan: Buenos días, Marta. Juan: Marta, Éste es mi amigo Santiago. Ejemplo: Marta, Juan y Santiago are the three people in this conversation. Marta: Hola muchachos. Juan: Buenos días, Marta. Juan: Marta, Éste es mi amigo Santiago. Marta: Hola Santiago, mucho gusto. Santiago: Encantado. Marta: ¿De dónde eres, Santiago? Santiago: Soy de argentina. ¿Y tú? Marta: Soy de españa. Juan: ¡AY! Tengo que irme. Adiós amigos. Marta: Hasta pronto, Juan. Santiago: ¡Nos vemos!

¿Preguntas?