La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

HW página 24  act 32 (write the complete sentence – not just letters) página 25  act 33 -syllabus/phone policy signed Prueba – los sujetos – miércoles,

Presentaciones similares


Presentación del tema: "HW página 24  act 32 (write the complete sentence – not just letters) página 25  act 33 -syllabus/phone policy signed Prueba – los sujetos – miércoles,"— Transcripción de la presentación:

1 HW página 24  act 32 (write the complete sentence – not just letters) página 25  act 33 -syllabus/phone policy signed Prueba – los sujetos – miércoles, 4/2 Hoy es el tres de febrero. 5°C / 41°F

2 Tarea Diaria – 1.4 Instrucciones: Write the correct subject pronoun according to what is given. IN SPANISH! 1.My mother and I  2.My sisters  3.You  4.You all  5.Me  6.Spain’s girls soccor team  7.You and Lola  8.My father  Nosotros Ellas Tú Ustedes Yo Vosotras Ustedes Él I You He She You-formal We You all- Spain They You all

3

4 La Tarea: pagina 9  actividades 7 Actividad 7 1.8:00AM / el señor Garza 2.11:00AM / Teresa 3.2:00PM / Santi 4.9:00PM / Maribel Decide how you would greet these people and ask how they are. How would they respond? Base your answers on the cues given by the pictures and times. - Buenos días, señor Garza. ¿Cómo está usted? - Buenos días, Teresa. ¿Cómo estás? - Buenas tardes, Santi. ¿Cómo estás? - Buenas noches, Maribel. ¿Cómo estás? Estoy bien, gracias. Estoy regular, gracias. Estoy mal. Más o menos, gracias.

5

6 La práctica del Vocabulario 1.1 Página diez

7 B. Instrucciones: Greet each person appropriately and ask how they are doing. 1.Mr. Tanaka, in the morning _______________________________________ _______________________________________ 2.Your friend Marco, at school _______________________________________ 3.Mrs. Wilson, in the afternoon _______________________________________ _______________________________________ 4.Your friend, Clara, in the evening _______________________________________ ¡Buenos días señor Tanaka! ¿Cómo está usted? ¡Hola, Marco! ¿Cómo estás? ¡Buenas tardes señora Wilson! ¿Cómo está usted? ¡Buenas noches Clara! ¿Cómo estás?

8 C. Instrucciones: Lee las conversaciones. Después, dibuja cómo se siente cada persona. 1.- Hola, Luisa. ¿Cómo estás? - Estoy mal. 2. -¡Buenas tardes, Fernando! ¿Qué tal? - Más o menos. 3. -Buenos días, señora Pérez. ¿Cómo está usted? - Estoy bien, gracias.

9 D. Instrucciones: Escoge la palabra/ frase correcta para terminar las oraciones. 1.Julián es ___. a.bienb. una chicac. un amigo 2.Alicia es mi___. a.profesor deb mejor amiga c. compañero de cienciasclase 3.Éste es ___. 1.Claudiob. la señora Lópezc. encantado 4.Ella se llama___. 1.mi mejor amigab. Antonioc. Ana María 5.Ésta es ___. 1.encantadab. la señora Escamilla c. un amigo

10 E. Instrucciones: Are the people you hear greeting each other or asking how they are. (Cd 1, Track 1) 1.greeting each other / asking how they are 2.greeting each other / asking how they are 3.greeting each other / asking how they are 4.greeting each other / asking how they are 5.greeting each other / asking how they are

11 F. Instrucciones: Lee las respuestas y escribe las preguntas apropiadas 1.__________________________________________ Jessica: Yo soy de Costa Rica. 2.__________________________________________ Señor Ruiz: Me llamo señor Ruiz. 3.__________________________________________ Alejandra: Ella es Patricia. 4.__________________________________________ Magadelena: Me llamo Magdelena. ¿De dónde eres? ¿Cómo se llama? ¿Quién es ella? ¿Cómo te llamas?

12 G. Instrucciones: As you listen, match the name of the person with the place he / she is from. (CD 1 Track 3) 1.___ Javier 2.___ Angélica 3.___ la profesora Guitérrez 4.___ Rafael 5.___ Fernando a.Es de Cuba. b.Es de México. c.Es de España. d.Es de Estados Unidos. e.Es de Puerto Rico. C E A B D

13 La Estructura de una Oración Sentence Structure Página doce (12)

14 In English, sentences have a ___________ and a ___________. The ___________ is the ___________ or _________ doing something or being described. The ___________ is an ________________ that ___________ the ___________ to a ____________. subject verb subject person thing subjectlinks action word verb description

15 Sujetos Subjects The ___________ can be a ___________ or a ___________. ___________ and ___________ refer to 1.___________ 2.___________ 3.___________ subjectnoun pronoun Nouns A person A place A thing pronouns

16 IWe You (Informal) You all He/She/You (formal)/It They, you all Sujetos What are our ___________ ? Pronouns replace nouns that have already been mentioned! pronouns

17 A. Instrucciones: Pon un círculo alrededor del sujeto y subraya los verbos. 1.Javier is my best friend. 2.He goes to school with me. 3.We play soccer together. 4.Jaime practices soccer every day. 5.I am not good at soccer. 6.Are you good at soccer? Where are the subjects in relation to the verbs? Is it the same place?

18 In Spanish, all sentences have a ___________ and a ___________. Just like in ___________, the ___________ may be a ___________ or a ___________. The ___________ is followed by the ___________ in statements. In questions the ___________ often comes ___________ the ___________. subject verb Englishsubject nounpronoun subject verb subject afterverb

19 La Tabla de Conjugaciones Yo I Nosotros/Nosotra s We Tú You Vosotros/Vosotras You all Él/Ella/Usted He/She/You(formal)/It Ellos/Ellas/Ustedes They, you all

20 Para cada oración, pon un circulo alrededor del sujeto y subraya el verbo. 1.Hola, yo soy Clara. 2.¿Cómo está usted? 3.Yo estoy bien, gracias. 4.Mi hermano juega al fútbol. 5.Nosotros practicamos el fútbol juntos. 6.Él va a la escuela secundaria con su hermana.

21 ¡Practiquemos! 1.Your two classmates____________ 2.A group of girls____________ 3.Your teacher____________ 4.Your best friend ____________ 5.Your little sister ____________ 6.A group of kids from Spain ____________ ustedes Usted Tú Vosotros A. Instrucciones: Choose the pronouns you would use to talk WITH the following people.

22 1.Your best friends ___________ 2.Your big sisters ___________ 3.Your uncle and yourself ___________ 4.Yourself ___________ 5.Your mother ___________ Ellos/Ellas Ellas Nosotros Yo Ella B. Instrucciones: Choose the pronoun you would use to talk ABOUT the following people.


Descargar ppt "HW página 24  act 32 (write the complete sentence – not just letters) página 25  act 33 -syllabus/phone policy signed Prueba – los sujetos – miércoles,"

Presentaciones similares


Anuncios Google