Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Advertisements

Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Telling Time.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MARTES EL 14 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarEscribirCorrer.
Quasimodo: (son las doce)
Para hacer ahora Identifiquen:
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MIÉRCOLES EL 15 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarSufrirCorrer.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
-AR VERBS Español.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 29 de marzo de 2017.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw

What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun way to teach students new vocabulary. - Makes learning personal. - Excellent way to introduce and reinforce new verbs. - Initiates whole class collaboration for vocabulary review.

What materials will you need. Hand outs (with vocabulary list) iPads or iPhones iphoto (included on all apple products, will not require any downloading) Label box – This is a FREE application that can be downloaded to any Smartphone, tablet or computer. Story Kit – Another FREE application for apple product users. This app. allows students to put all their labeled pictures together and submit it via or online social network/group.

How Do You Do It? Separate students into groups Each group gets one ipad and one handout Go over some (appropriate) ways in which to act out different vocabulary **It is risky to assume that your students will know what makes a good visual aid for a vocabulary word. Be sure to explain to students that they are not to interrupt or disturb any other classes. Set groups free to find, act out, capture (Using iphoto) and label (Using ‘Label Box’) different vocabulary words. It is important to assign or have groups assign different roles (TIME KEEPER is the most important) Students must return when allotted time is up. It is a scavenger hunt, they should simply do as many as they can. Allow students time once they return to class to finish labeling photos and put them together and submit them through StoryKit.

Variations & Modifications  You choose what students focus on {what they act out and look for}  Simple or advanced vocabulary  Verbs, objects, both  Depending on access to technology students can complete parts of this activity on their own time at school or at home.  iphones  **After student have submitted their final work through ‘Story Kit’. Students should go the class website where you have posted their work and vote to decide which depictions are the best to help them remember their vocabulary.  Adds a competitive aspect to the assignment and requires students to use their critical thinking for evaluation.

Student Examples

Instrucciones por la clase en Español Para empezar ustedes se necesitan formar en grupos de cinco personas. Cada grupo necesita una hoja con la lista de palabras y tareas. (Provide each group with one scavenger hunt worksheet) Ahora, cada grupo recibe un I-Pad. (Hand each group one I-Pad) Su trabajo es para demostrar las palabras de vocabulario sobre su hoja. (Point out the different words and actions on the worksheet) Si tu palabra sea llamar, se necesita demostrar la acción de llamar. Por ejemplo: (you need to demonstrate to students different ways that are appropriate for acting out the verb llamar) Ustedes están libres para explorar la escuela a encuentra los diferentes artículos dentro de las frases.

Instrucciones por la clase en Español Encuentra los artículos dentro de la frase y demostrar O representar los. ¡Escucha! Es tan importante que ustedes no interrumpir otras clases durante esta actividad. También, no espere en una línea para sacar fotos de la misma cosa. Si hay más de un grupo en lo mismo lugar, el grupo que llegó segundo se necesita encontrar otro artículo para fotografiar. Después de capturare la acción, usa la aplicación se llama “Label Box” y da una etiqueta a su foto. (You need to show students how to first open the application on the I-Pad and then show them how to create a label using their photo and Label Box, it is very easy) Ustedes tienen cuarenta y cinco minutos para trabajar en esta actividad. Después de su tiempo se termina, regresa a la clase. Cuando están en la clase, abra la aplicación se llama “StoryKit” en su I-Pad. (Show your students where this application is on the I-Pad) Pon todos de sus fotos con las etiquetas dentro de StoryKit. (Show students how to put their labeled photos into StoryKit, also very easy).