¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

Telling Time in Spanish ¿Qué hora es?. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Hay mucho tráfico No hay muchos árboles C) No hay una zona peatonal
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Pablo y Neno affirmative and negative words
Mandatos Un Repaso. What is the purpose of a ‘mandato’? ► To tell somebody to do something or NOT to do something.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
LOS MANDATOS FORMALES “Usted/ Ustedes” commands. The command form is used when asking or directing someone to do something (Pass the essay in on Monday/
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
POWERPOINT DEL VOCABULARIO: EJEMPLO. MAKE SURE EACH SLIDE INCLUDES AN IMAGE OR IMAGES THAT APPROPRIATELY AND EFFECTIVELY REPRESENT THE VOCABULARY WORD.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Apuntes #2 SABER Y CONOCER. Both verbs SABER y CONOCER mean Both verbs SABER y CONOCER follow the regular present tense conjugation pattern for –ER verbs.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Informal Commands “Tú commands”. The Imperative Tense: Use informal commands when you want to tell a friend what to do. This works for both negative and.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
El uso del artículo como sustantivo
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Trabajo de entrada el doce de mayo Objetivo: Be able to use the imperfect tense and new vocabulary correctly. Focus: voc. and imperfect tense Complete.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Describing what one has to / must / must not do Hay Que + Inifinitive Se Prohibe And Tener + Que + Infinitive.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Español II Señora Rushing Salón 125. Yo.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Review- Conjugation SER Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es Ustedes son ESTAR Yo estoy Tú estás Él/ ella/ usted está
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Direct Object Pronouns: Me, Te, Nos P. 166 Realidades 2.
Of Irregular Verbs Irregular Verbs To talk about what happened yesterday, we use the PAST TENSE. Irregular Verbs CHANGE completely example: Go -> Went.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Subject and Stressed Object Pronouns
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Poster project.
Práctica para el examen oral 2.1
Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea. +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea. +Ten mucha paciencia con los estudiantes. -No enseñes demasiado vocabulario. -No esperes mucho tiempo en revisar los exámenes. +Ten mucha paciencia con los estudiantes. -No enseñes demasiado vocabulario. -No esperes mucho tiempo en revisar los exámenes.

¿Qué hago? “Consejo bueno” “Consejo malo”

Good vs. Bad Advice 1)Choose a character and an “angel” and “devil” to represent his/her conscience. 2)Create 3 commands each for “good advice” and “bad advice” from the conscience. Be sure to use both affirmative and negative commands. 3)Have the character asking “What should/do I do?” Make the commands relevant to the character. For example, if your character is a cat, saying “Do your homework” would not be relevant. Exceed 5 pts Meet 4.5 pts Approach 4 points Below 3.5 points LanguageAll 6 commands formed correctly. Use variety of past vocabulary. 5 commands formed correctly. Includes current vocabulary. 4 formed correctly. Some current vocabulary included. 3 or less formed correctly. Very basic vocabulary used. TaskColored. Illustrated. All Commands relevant to character Colored. Illustrated. Most commands relevant to character. Not colored. Illustrated. Some commands relevant to character. Not colored. Not Illustrated. Few, if any, commands relevant to character.