Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Lección Preliminar.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Week 4-5 Spanish 1A. Vámonos Write the capital of the following countries: 1.Honduras 2.El Salvador 3.Argentina 4.Colombia 5.Cuba 6.Costa Rica 7.Venezuela.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
VÁMONOS 1-1 Hola Clase! Seat quickly and silently and start answering the Vámonos questions. Objetive: I can understand classroom commands If you still.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
World Language Survey 28 de abril de
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
CALENTAMIENTO For each person pictured, write how you would greet him, ask him his name and how he is doing. Pay careful attention to formal and informal.
CALENTAMIENTO  In the piece of paper provided write:  1. your name  2. the four steps of the fire drill (hint: they are in the notes you took yesterday.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the same and mean the same thing in English and Spanish). Write both the English and Spanish word! 3.What are you looking forward to in this class?

Binder Assembly Vamonos (Warm-Ups) Apuntes (Notes) Tarea (Homework) Salidas (Exit Tickets) Trabajos (Classwork)

Apuntes- Bienvenidos! Hola Cómo te llamas? Me llamo __________ Cuál es tu nombre? Mi nombre es ________ Buenos días Buenas tardes Buenas noches

Apuntes- Bienestar Cómo estás? Estoy mal Estoy bien Más o menos Así así

Apuntes- Adiós Adiós Hasta luego Nos vemos Hasta mañana Tengo que irme

Momento Cultural Write down 3 facts you get from the video Write down any questions you may have

Actividad- Bingo de nombres You must introduce yourself to another person in Spanish. This includes asking/telling names, and asking how they are doing today. After introductions, figure out which spot you can write a person’s name in. Get at least 1 bingo to earn an A for this activity. If you have a bingo, keep going until I say stop.

Apuntes- Mandatos de Clase Levanta la mano Siéntate Levántate Escucha Escribe Saca Abre Cierra Dibuja Toca Señala

Apuntes- Más Mandatos Puedo ir al baño? Puedo tomar agua? Silencio Por favor Gracias De nana Disculpe Perdón Ve Para

Apuntes- Cosas Importantes El lápiz La pluma El cuaderno El libro El sacapuntas La carpeta El papel

Actividad: What would the teacher say? Everyone needs the sheet that will be passed out Work in you groups to figure out what the teacher would say Let’s do the first one together!

Tarea What would the teacher say? Greetings/Farewells & Commands

Vámonos Take out a sheet of paper and translate the following to English: 1.Levanta la mano 2.Comó estás? 3.Escribe 4.Estoy bien 5.Tengo que irme 6.Saca una hoja de papel 7.Habla 8.El sacapuntas 9.Puedo ir al baño? 10.Disculpe

Alphabet: Other PowerPoint

Salida Answer the following questions: 1.What are 3 differences between the Spanish alphabet and the English alphabet? 2.Spell out the letter “l” 3.Spell out the letter “h” 4.Spell out the letter “y” 5.Spell out the letter “z”

Vámonos Write the letters to spell out the words: 1.ele, I, eme, a 2.Ce, hache, a, ere, ele, o, te, te, e 3.Eme, a, de, ere, i, de 4.Be, a ere, ce, e, ele, o, ene, a 5.Eme, a, eña, a, ene, a 6.Ge, u, a, te, e, eme, a, ele, a 7.Eme, o, ene, te, e, ve, i, de, e, o 8.Ese, a, ene, te, i, a, ge, o 9.Ce, a, ere, a, ce, a, ese 10.Jota, a, eme, a, i, ce, a

Tarea Let’s review the homework, take it out.

Apuntes- El tiempo Qué tiempo hace? Hace buen tiempo Hace mal tiempo Hace calor Hace fresco Hace frío Hace sol Está nublado Hace viento Llueve Nieva El verano El otoño El invierno La primavera

Momento Cultural Write down 3 facts you get from the video Write down any questions you may have

Actividad: Qué tiempo hace en…? Fill in the boxes, similar to the model. When finished, find a partner at your table. Share what you have in your boxes in Spanish.

Actividad: Te gusta el tiempo? Find a partner at your table. Follow the instructions on the sheet. One partner will combine phrases to form a sentence about the weather The other will agree or disagree

Tarea Weather Worksheet (front and back)

Vámonos Translate the following words: 1.Hace buen tiempo 2.Hace fresco 3.Hace calor 4.Llueve 5.Hace viento 6.El verano 7.La primavera 8.Está nublado 9.Hace sol 10.Nieva

Tarea Let’s review the homework, take it out.

Momento Cultural- School in Ecuador Primary School: 1 st through 6 th grade Secondary: 7 th through 9 th, then 10 th through 12 th Only 1 st through 9 th are free, after that you have to pay 10 th -12 th : can choose specialized study Primary university: Universidad San Francisco de Quito

Actividad: Escuchar Listen to the conversation and answer the questions on your sheet ues_greetings_r

Actividad: Skits You will work in pairs or groups to make your own skit. Each person in your pair/group must have a part. Each person needs at least 4 lines in the skit. Use vocabulary we have already learned: Greetings How are you? Weather Farewells Anything extra!

Tarea Study for the quiz!