2 minutos ¿Qué hiciste? … (hacer senderismo) en la selva en… … (hacer piragüismo) en Sevilla … (montar en bicicleta) en Caracas … (montar a caballo) en.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
KS3 Spanish – Year 8 La salud Part 1 Unidad 9.
Advertisements

Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
Los animales radioactivos
Los verbos reflexivos Página 238.
1. VOCABULARIO La cabeza Los ojos El pelo La nariz La oreja La boca
La Cara. El Pelo La Cabeza El Ojo La Nariz La Boca.
Por: Adriana Formby-Fernandez
El Verbo “Doler”.
EL CUERPO HUMANO Me duele(n).
¡ A aprender los verbos reflexivos!. Reflexive verbs are actions that reflect back onto the person doing the action. Reflexive Verbs have two parts. -
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Verbs with reflexive pronouns  Reflexive pronoun + a verb to talk about someone doing something to himself or herself. El cocinero se cortó The cook cut.
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
I NDIRECT O BJECT P RONOUNS to whom or for whom actions are performed.
REFLEXIVE VERBS Ch 2-1. Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. It is like looking in the mirror.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
#2A REFLEXIVE VERBS – a verb in which the person does the action for/to himself. These verbs use “se” at the end of the infinitive. Ex: lavarse los dientes.
VERBOS REFLEXIVOS Retrieved from: elmundodebirch.wikispaces.com.
REFLEXIVE VERBS Ch Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. -It is like looking in the.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Los verbos reflexivos Objective:
Español 2 Reflexive verbs. Let’s talk about the verb… ‘to wash’ Name several things you can wash… I wash my clothes, I wash my car, I wash the dishes,
Objetivo: to talk about being sick and/or in pain. Ahora: “El Hombre” worksheet.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Talking about your aches and pains The words duele and duelen come from the verb doler Doler is a verb similar to gustar – you use the third person singular.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Chapter 8 – Using Doler Mira p..
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Bellringer 5/4 Write the name of the meal in which you would most likely eat the following foods. 1. Un sándwich de jamón 2. Una ensalada de atún y sopa.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
PRESENTACIÓN DE VOCABULARIO PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO WE TALK ABOUT HEALTH AND PARTS OF THE BODY IN SPANISH? Unidad 6 lección 2 (6.2): LA SALUD.
Reflexive verbs  In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives.  Let’s start out by thinking of the English.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
REPASEMOS la tarea LA TAREA – HAGA – la sopa de letras.
¿Qué vamos a estudiar hoy?.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
 To describe people doing things for themselves  Must use reflexive pronouns with the verbs.  If there is not a pronoun with the verb, then the person.
Gramática 2 Capítulo 4. Verbs with reflexive pronouns and D.O.s You can use a reflexive pronoun with a direct object. The DO is usually a part of the.
E L DIARIO – T RANSLATE USING REFLEXIVE VERBS WHEN NECESSARY. Every morning, I get up at 5:30am. I always brush my teeth in the morning and in the evening.
Doler (ue) Tells what hurts.
Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to for actions we do to ourselves Lavarse – to wash (oneself) Afeitarse – to shave (oneself) Ducharse – to shower.
Review of Indirect Objects and Indirect Object Pronouns ¿Me puede mostrar los modelos más económicos?
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Reflexive Verbs GRAMÁTICA. What is a reflexive verb? 1) A verb where the person does as well as receives the action. 2) Verb that ends in -se Examples:
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Present Progressive Tense Notes. To form the present progressive, conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with.
Ir & Gustar To Go & To be pleased by Mrs. Ness Español 1, Unidad III Mrs. Ness Español 1, Unidad III.
Español 2 Sra. Lear. To describe people doing things for themselves, use reflexive verbs. Examples of reflexive actions are brushing one’s teeth or combing.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Llena (fill in) los espacios con las cosas que necesitas. 1.Yo necesito _____________ para arreglarme el pelo. 2.Yo necesito _____________ para lavarme.
ESPAÑOL 2, el 16 de Mayo. Proyecto Oral del Pretérito/Imperfecto MI NIÑEZ Una presentación (PPT.) 16 fotos / slides 8 ejemplos del pretérito 8 ejemplos.
DOLER y SENTIRSE los apuntes Sra. Clauson– Espanol I.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
6.1-1  In Lección 5, you learned how to form past participles. You will now learn how to form the present perfect indicative (el pretérito perfecto de.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
El verbo DOLER.
Habla de la salud y enfermedad
Partes del Cuerpo.
DOLERSE to hurt oneself.
Transcripción de la presentación:

2 minutos ¿Qué hiciste? … (hacer senderismo) en la selva en… … (hacer piragüismo) en Sevilla … (montar en bicicleta) en Caracas … (montar a caballo) en Bogotá Say what you did Challenge: In which countries are these places?

¿Qué hiciste? Hice senderismo Hice piragüismo* Monté bicicleta Monté a caballo *This ü is seldom used in Spanish and only when the “u” must be pronounced

lunes, 24 de noviembre de 2014 Ayer me caí y me duele LO:s To remember & recognize common pains. To write a diary entry in present tense. To write a diary entry in present & preterite tenses.

¿Qué hiciste? Hice senderismo Hice piragüismo* Monté bicicleta Monté a caballo ¿Qué pasó? me caí caminé mucho me caí hice demasiado ejercicio ¿En qué tiempo están los verbos?

La cabeza El pelo LAS PARTES DEL CUERPO La muñeca Los dedos La pierna El pie La rodilla El estómago El brazo La oreja La boca El tobillo Las dientes Los ojos la cabeza la pierna el estómago el brazo el tobillo la boca Me duele…

La cabeza El pelo LAS PARTES DEL CUERPO La muñeca Los dedos La pierna El pie La rodilla El estómago El brazo La oreja La boca El tobillo Las dientes Los ojos las rodillas los oídos los dientes los pies Me duelen…

¿Qué hiciste? Monté a caballo ¿Qué pasó? y me caí. Me duele la espalda. ¿Qué te duele?

¿Qué hiciste? ¿Qué pasó? ¿Qué te duele? Hice senderismo Hice piragüismo Monté bicicleta Monté a caballo me caí caminé mucho hice demasiado ejercicio la cabeza la pierna el estómago el brazo el tobillo la boca las rodillas los oídos los dientes los pies Me duele… Me duelen…

How to use reflexive verbs? You need a reflexive pronoun in front of the verb –Me-Nos –Te-Os –Se -Se These act as object pronouns, NOT subject pronouns. The purpose is to show the action remains with the subject.

Once you have the reflexive pronoun you then just conjugate the verb. The reflexive pronoun and verb will represent the same person I wash my face. Me lavo la cara. I broke my leg. Me roto la pierna.

Doler is special Doler will have the same reflexive pronouns (me, te, se, nos, os, se), but now the verb is conjugated for what is hurting. It will only be conjugated two ways –Duele (singular item that hurts- ex: head) –Duelen (plural item that hurts- ex: feet) –My feet hurt. Me duelen los pies

Vamos a hablar Con tu compañero: Improvisa un diálogo en el doctor. 3 minutos

Vamos a leer Querida Sra. Taboada, El fin de semana pasado fui al zoólogico con mi familia. Caminé mucho y me duelen las piernas. También había un mono muy agresivo y me atacó. Ahora me duelen los oídos. ¡Odio los monos porque son impredecibles! Creo que no voy a ir al instituto hoy. Se despide, Rafael ¿Verbos en presente? ¿Gustos? ¿Opinión?¿Verbos en pretérito? ¿Verbos en imperfecto? ¿Verbos en futuro?

Vamos a escribir 7 minutos Individual: Tuviste un accidente y no puedes ir al instituto hoy. Escribe un correo electrónico a tu profesora de español y explica que pasó y tus síntomas. (Keep an eye on the success criteria when writing it!) Challenge: Can you include some sentences in the imperfect and the future tenses too?