Content objective: Students will be introduced with the vocabulary “La ropa”. They will also be able to visually recognize the vocabulary “La ropa”. Language objective: Students will practice the pronunciation of “La ropa”. World Language Content Standards for California: Content: Stage 1.1 Students address discrete elements of daily life, including: Shopping, clothes, colors, and sizes. Communication: Stage 1.2 Interpret written, spoken, or signed (ASL) language. Culture: Stage 1.1 Associate products, practices, and perspectives with the target culture. Structures: Stage 1.0 Students use orthography, phonology, or ASL parameters to understand words, signs (ASL), and phrases in context. Settings: Stage 1.0 Students use language in highly predictable common daily settings.
La ropa
¡Mi mamá y yo vamos a ir de compras al centro comercial! Queremos comprar mucha ropa.
Mi mamá quiere comprar… la blusael vestido
Para mi papá yo quiero comprar… la camisa los pantalones
También para mi papá quiero comprar… la chaquetalos jeans
No quiero comprar… la camisetalos pantalones cortos
Para mi papá mi mamá quiere comprar… los calcetineslos zapatos
No quiero comprar… el gorroel sombrero
¿Son los pantalones cortos o los pantalones? los pantalones cortos
¿cierto o falso? el sombrero
¿Es la camiseta o la camisa? la camisa
¿Qué ropa tiene la chica? a)La blusa b)La camisa c)Los jeans d)La blusa y los jeans