Content objective: Students will be introduced with the vocabulary “La ropa”. They will also be able to visually recognize the vocabulary “La ropa”. Language.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Ropa In this slideshow, you will review words and expressions related to clothing and shopping.
Advertisements

¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
El centro comercial shopping center, mall. el centro comercial la tienda ir de compras.
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Escriba oraciones completas con los siguientes verbos. MODELO: HABLAR- Yo hablo español en la clase. 1.Gustar 2.Escuchar música 3.Hacer ejercicio 4.Comer.
La Ropa.
El centro comercial. ¿Cuánto cuesta (n)? el dinero.
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
La Ropa.
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Avancemos 1 Unidad 4 Lección 1
I can describe how clothes/shoes fit me
LA ROPA. la camisa la camisa la camiseta la camiseta la blusa la blusa.
Jeopardy Vocabulary e-ie~ Boot verbs Direct object- What is it? DOPs- Re-write the sentence Translations Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200.
El abrigo La chaqueta La bufanda Las botas Los guantes.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Empecemos 1.Yo __________ (dormir) 2.José y yo _______(pedir) 3.Tú ___________(empezar) 4.La comida_________(costar) 5.Ellos ______ (querer) 6.Vosotros.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de marzo LA PREGUNTA: Busquen los errores. Hagan las correciones. 1.) Los profesores lleva los jeans cada viernes. 2.)
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
¿Adónde vas? TIKAL – LA CIUDAD MAYA CIUDAD DE GUATEMALA
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Pregunta Esencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
Sra. Salamanca. MI RUTINA DIARIA INSTRUCTIONAL GOALS Students will be able to understand, identify, and use reflexive verbs in context in order to talk.
Shorts Los pantalones cortos. New Nuevo Blouse La blusa.
Pregunta Escencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
El dólar (pl. los dólares)Ir de compras pagar El precio.
ALC 120 martes el 22 de marzo 1.Turn in final draft 2.Use your own paper to create the last 3 ALCs of the term.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Standard and objective Notes # 16   Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics  Objective: Students.
LA ROPA.
Hoy es el 17 de octubre, Hoy es jueves. La pregunta: 1.) Write what a family member likes or dislikes. Example: A mi hermana no le gusta cocinar. 2.) Write.
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
Demonstrative Adjectives
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
LA ROPA. ¿Qué ropa hay en la foto?
Unidad 4 Lecciόn 1. Talk about shopping el centro comercial.
Hoy es el ____ de _____ de 2015 El Tema: Vamos a México El Objetvo: I can describe what activities I prefer to do using the stem-changing verbs “querer,”
!De Compras! Shopping preferences: ¿Qué te gusta comprar? Me gusta comprar… ¿Qué te gusta comprar? ¿Discos Compactos? Sí, Me gusta comprar discos compactos.
English Spanish
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
VOCABULARIO Avancemos Talk About Shopping.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
TOC: LOS NÚMEROS CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY: CTT MODEL: Differentiation: LEARNING TARGET:
Hoy es_____, _____de __________ Tema: Clothing vocabulary Objective: SWBAT use clothing and colors vocabulary to talk about what they and others wear Para.
La Rutina de la clase de español. 1.Preparación: - Binder y materiales de clase.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
Present Tense -ar ending verbs Llevar- to wear, to carry Usar- to use, to wear Comprar- to buy, to shop Pagar- to pay Buscar- to look for.
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
•Stem-Changing Verbs (e-ie)
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
 Remember direct object receives the action of the verb.  They answer the question whom or what? about the verb.  What is the direct object in the.
Unidad 4 Lección 1 ¡Vamos de compras!. Hola. Soy Barbie. Voy de compras al centro comercial King of Prussia. Llevo un vestido que me gusta mucho, pero.
Direct Object Pronouns. Don’t be like these guys:
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
Unidad 5: La Ropa (clothing)
English Spanish 2 2 Flashcards
English Spanish 2 2 Flashcards
English Spanish 2 2 Flashcards
Transcripción de la presentación:

Content objective: Students will be introduced with the vocabulary “La ropa”. They will also be able to visually recognize the vocabulary “La ropa”. Language objective: Students will practice the pronunciation of “La ropa”. World Language Content Standards for California: Content: Stage 1.1 Students address discrete elements of daily life, including: Shopping, clothes, colors, and sizes. Communication: Stage 1.2 Interpret written, spoken, or signed (ASL) language. Culture: Stage 1.1 Associate products, practices, and perspectives with the target culture. Structures: Stage 1.0 Students use orthography, phonology, or ASL parameters to understand words, signs (ASL), and phrases in context. Settings: Stage 1.0 Students use language in highly predictable common daily settings.

La ropa

¡Mi mamá y yo vamos a ir de compras al centro comercial! Queremos comprar mucha ropa.

Mi mamá quiere comprar… la blusael vestido

Para mi papá yo quiero comprar… la camisa los pantalones

También para mi papá quiero comprar… la chaquetalos jeans

No quiero comprar… la camisetalos pantalones cortos

Para mi papá mi mamá quiere comprar… los calcetineslos zapatos

No quiero comprar… el gorroel sombrero

¿Son los pantalones cortos o los pantalones? los pantalones cortos

¿cierto o falso? el sombrero

¿Es la camiseta o la camisa? la camisa

¿Qué ropa tiene la chica? a)La blusa b)La camisa c)Los jeans d)La blusa y los jeans