Quasimodo: Do the “Inténtalo” in your textbook p. 21 Gabriel: él es

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es miércoles el veinticuatro de octubre Conjugate the verbs below according to the name/pronoun. Nosotros (poner) ________Yo (Ir) ________.
Advertisements

Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
How do I use the verb ser to say where someone is from?
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
LOS VERBOS EN “-ER” E “-IR”
LOS VERBOS EN “-AR”.
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
 The verb SER is an: irregular verb in Spanish  It means “to be”  It also means “am,” “is,” and “are”
Chapter 4 – Practice #1.
Question Words in Spanish. Things or actions ¿Qué?
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
La Sala de Clase Srta Holmes.
Write your name here. “TENER” Yo Tú Usted Él Ella Ese, esa tengo tienes tiene Nosotros Nosotras Vosotros(as) Ustedes Ellos Ellas Esos, esas tenemos tenéis.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
EL PRESENTE You use the Present to talk about things that happen now.
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
ESPAÑOL I – Buen Viaje 1 CAPÍTULO 4 REPASO PGS Respuestas
Me llamo _______Clase 802 La fecha es 22 de septiembre del 2014 Propósito # 8: ¿Cómo practicamos para la Prueba del Repaso B? Actividad Inicial: Complete.
Ser to be. Ser to be Ser means We use “ser”… 1. To express origin 4. To express possession 2. To tell time 3. To identify people and things 5. To describe.
Gustar+ infinitive.
Fechas importantes 03 oct 14TC Lab (bring headphones) 06 oct 14NO HAY CLASES 10 oct 14FA: Vocabulario 16 oct 14No hay clases 17 oct 14No hay clases 23.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Buenos Dias! Hoy es el 16 o 17 de septiembre Ahorita/Do Now: When do you use the following:  Un  Los  Unas  el.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
CASA and CHORES El 16 de mayo. On the left side write the correct word. 1. ¿La mesa, la silla, el sofá, o la ventana?
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Making Questions in Spanish. There are four different ways to ask questions in Spanish!
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Propósito # 25: ¿Cómo seguimos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial:  Write.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Quasimodo: Exchange your homework assignment with your 12 o’clock partner. Circle any errors you see in a different colored pen/pencil. Watch for: Spelling.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
Personal a & Direct Object Pronouns. Rewrite the sentences using the direct object pronoun. 1.Ella invita a Juan y Gabriel a la fiesta. Ella los invita.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Examen de unidad 1 leccion 2
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Present Tense of Ser ¿Quién es? ¿Qué es? Identify people & things Express possession with the preposition de To express origin, using the preposition.
¡Buenos Días! **Please have your Time homework out on your desk.** Warm – up: o Turn to your neighbor and review numbers 0-30 (see page 16)
Study slides Places to GO & Things to do (GOing to do)
La tarea Write one question in Spanish for each of the following question words: ¿Cómo?¿Qué? ¿Cuándo?¿Quién? ¿Dónde?¿Cuántos? ¿Por qué?¿Adónde?
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Direct Object Pronouns & Affirmative Tú Commands.
Hacer Ahora (Do Now) ¿A quién _______ gustan los carros?
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
¡Los Adjetivos!.
Transcripción de la presentación:

Quasimodo: Do the “Inténtalo” in your textbook p. 21 Gabriel: él es Juan y yo: nosotros somos Óscar y Flora: ellos son Adriana: Ella es Las turistas: Ellas son El chico: él es Los conductores: ellos son Los señores Ruiz: ellos son

Usos de Ser (1) Use ser to identify people and things: ¿Quién…? ¿Qué…?

¿Quién es él? Él es David.

¿Quién es ella? Ella es la señora Crossett.

¿Quiénes son ellas? Ellas son Cherith, Briana, Alicia, Tara, y la señora Crossett.

¿Quiénes son ellos? Ellos son los señores Crossett, Josh y Taylor.

¿Qué es? Es una biblia.

¿Qué es? Es una chica.

¿Qué son? Son lápices y cuadernos.

TAREA: Write 3 questions using the following 3 question words to start: ¿Quién? ¿Quiénes? ¿Qué? Answer the 3 questions in complete sentences.

Speed dating Conversation practice: Start with the “Saludos” Continue with the “Introducciones” Add in the niceties Throw in some questions Finish up with the “Despedidas” 2 minute intervals TOTALLY in SPANISH