Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 30 martes el 20 de octubre
Advertisements

¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
Me llamo ___________ Clase 11 IL La fecha es el 22 de septiembre del 2011 Propósito # 4: ¿Prestas atención en la clase? Actividad Inicial: Nombra los materiales.
Hoy es martes. La fecha es el 8 de abril LA PREGUNTA: Traduce.  She loves to share.  We like tea.  They love the orange, the apple and the strawberries.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Los pronombres Write the pronoun in Spanish that would go with the person. 1. Tú y yo 2. María 3. María y José 4. Tú y Elena 5. Elena y María.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Directions Each sentence has a picture depicting a weekend activity using the verb ir that you just learned. Write the sentence filling in the appropriate.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Calentamiento Write the answers to each question.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
¿Qué deportes juegas tú?
Capítulo 6B Práctica de Vocabulario. Directions: 1. Visit 10 of the available posters 2. Respond to the question on the poster in a complete SPANISH sentence.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 20 de octubre del 2014
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
LOS QUEHACERES DE JORGE
Para empezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Conteste las preguntas en español. Escriba tres oraciones completas. ¿Qué vas a hacer después de la.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)
ALC 44 Hoy es lunes el 26 de enero La ALC se encuentra en Gmail. 2.Traduce la sección de los ingredientes de un desayuno sabrosos a inglés. Cuernitos.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Viernes el 4 de diciembre Períodos 1, 2 y 9. Have your homework (paquete pgs ) out and ready to be checked right away. Quiz your partner on vocab.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Day 30. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________ mucho. (hablar)
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
¿Cuál verbo? Ser o Estar Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
NOMBRE______________________________ A.IN EACH BOX, create a SPANISH stem change verb sentence using a different subject in each.You must use all 9 stem.
Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Poster project.
Transcripción de la presentación:

Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir

Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner. Create a complete, Spanish. sentence using the information provided. 3) Use your textbook, vocabulary list, or notes to help you. 4) Write your sentence for each slide on the line with the corresponding number.

Modelo #1 Kesha Kesha come jamón en el desayuno.

Modelo # 2 Justin y Jessica Justin y Jessica beben refrescos en el almuerzo.

Justin y Miley #1

Chase Utley y yo #2

Katy Perry y tú #3

Dora y Boots #4

Yo #5

Beyonce y yo #6

Tú #7

Natalie y Mila #8

Andy Samberg #9

Yo #10

Lady Gaga y Ud. #11

Jennifer #12

Tú #13

Taylor y Taylor #14

¿Quién? #15