Practica diaria el trece de mayo Objetivo: Know voc. and grammar from Chapter 5A. Focus: voc. and grammar Ch. 5A Traduce al inglés. 1.Saco muchas fotos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Object Pronouns Q&A Kathleen Pepin.
Advertisements

Direct object pronouns. What is a Direct Object? The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. The direct object.
Qué vs. Cuál. ¿Qué es la estatua de la libertad? La estatua de la libertad es un estatua en Nueva York.
Para empezar Hoy es miércoles el veinticuatro de octubre Conjugate the verbs below according to the name/pronoun. Nosotros (poner) ________Yo (Ir) ________.
Los Adjetivos Posesivos
¿Qué materias estudias?
Affirmative and Negative Words
¿Qué? vs. ¿Cuál?.
Guía de estudio Prueba 5A
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Tener que + infinitive to have to (+ do something)
Pronouns After Prepositions Chapter 3- Spanish 1.
Direct Object Pronouns Bill hit the ball. "Ball" receives the action of the verb "hit." Sherry reads the book. "Book" receives the action of the verb.
Hoy es el 10 de octubre, Hoy es jueves.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Los adjetivos posesivos
Those are my eyebrows.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Practica diaria el doce de mayo Objetivo: Review of Chapter 5A vocabulary and grammar. Focus: voc. and grammar Copia y completa con la persona correcta.
Practica diaria el cinco de mayo Objetivo: Be able to use vocabulary about family members. Focus: vocabulary Traduce al inglés. 1.¿Te gusta decorar con.
5A: Una Fiesta de Cumpleaños CW: 5A Vocabulary Recognition Objective: I can describe families and talk about celebrations.
Direct and Indirect Object Pronouns. Objetos Directos 0 Receives the action of the verb. 0 Answers “whom” or “what” after the verb. 0 Can be a noun or.
05/10/20091 Capítulo 1: Tercer Paso UN REPASO Vocabulario: Los deportes, la comida, la música, y las clases Página 32.
Una Fiesta de Cumpleaños. los abuelos el abuelo.
Trabajo de entrada el quince de mayo Objetivo: Know the imperfect tense and voc. from Ch. 4A Focus: imperfect & voc. Martín and Sara are talking.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Pronouns after Prepositions
CAPITULO 5A VOCABULARY PRONUNCIATION Objective  I can listen to information about family and parties.
Trabajo de entrada el catorce de mayo Objetivo: Be able to use the imperfect correctly. Focus: imperfect tense and voc. Marca si la oración es “cierto”
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
Repaso A.  You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships.  In English, the possessive adjectives are my, your,
Me llamo ________ Clase 8nh/ih (802) la fecha es el 23 de septiembre del 2013 Proposito # 5: ¿Cuantas personas hay en tu familia? Actividad inicial: Copia.
Possessive Adjectives “Mi casa es su casa” p.162.
Practica diaria el veinte de mayo Objetivo: Be able to use possessives and learn diminutives. Traduce al español. 1.I have my camera with me. 2.You (pl.)
Tarea: Descripciones de Esperanza: Copia todo y escribe en oraciones completas para la tarea: 1.Describe a la narradora (Esperanza): 2.Describe a Alberto:
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Los adjetivos posesivos
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 22 de enero del 2015 Propósito # 46: ¿Tienes una mascota? Actividad Inicial: TOMAR QUIZ 2: CAP. 2 Complete.
Direct Object Pronouns (Pronombres de Complementos Directos)
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
12 de octubre. Warm-Up #30 Rewrite the sentences in Spanish to replace the DOP. 1.Llamo a mi amigo por la noche. 2.Busco el libro de historia. 3.Tenemos.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
Showing Ownership 1. “’s”: Ex.: Juan’s cousin In Spanish : definite article + noun + DE + owner Juan’s cousin = el primo de Juan 2. Possessive Adjectives.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Calentamiento Hoy es viernes, el 8 de enero Idenifiquen (identify) 1.La madre de mi madre 2.El hermano de mi madre 3.El hijo de mi tío 4.La hija de mis.
Possessive Adjectives. Use Possessive adjectives are used to show who owns something. Por ejemplo: Es mi libro. (It’s my book.) They can also be used.
Hoy es el 16 de octubre, Hoy es miércoles. La pregunta: Lean el fondo cultural en la página ) What is a metate? 2.) What do you think Rivera wants.
Chapter 1. The equivalent of gustar in English is… to like.
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
Capítulo 5A vocabulario flashcards. Los abuelos grandparents.
Adjetivos Posesivos 5 FIESTAS. Introducción  ¿Qué ya sabes de “ posesión ” en español?  ¿Qué piensas que vamos a aprender de “ posesión ”?
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
mis abuelos My grandparents el abuelo, la abuela grandfather, grandmother.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1. Sra. Schwarz  In Spanish, apostrophes (’) do not exist.  For example, you cannot say “Jorge’s perro,” “María’s.
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
Para hacer ahora Libro de actividades pg. 187.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Direct object pronouns
mi(s) my nuestro(s) our nuestra(s) tu(s) your vuestro(s) your (pl.)
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 18 de octubre del 2016
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Direct object pronouns
Transcripción de la presentación:

Practica diaria el trece de mayo Objetivo: Know voc. and grammar from Chapter 5A. Focus: voc. and grammar Ch. 5A Traduce al inglés. 1.Saco muchas fotos. 2.El tiene quince años.

3. Hacemos un video de la fiesta. 4. Mi primo rompe la piñata. Notas gramaticales 101. Su and sus can have many different meanings: his, her, your w/usted, your-pl.,its, or their.

102. To be specific, you can use de + a noun or pronoun. sus flores = las flores de ella (her flowers) Tarea para el catorce de mayo Write Act. 16 p. 259 – textbook.