ALC 116. Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda: Doblar el papel para la a la campana. Hacer la a la campana 44. La bienvenida. Escribir.
ALC 8 Fold a paper in 8 sections.. ALC paper folded. Make your paper look like this. Desk # First and last Name Español period ALC 8 lunes el 12 de septiembre.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
MORE CONVERSATION TOOLS
 Imperfect Tense describes what you used to do.  It’s closely related to past tense, but past tense is something that just happened.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
ALC 76 Miércoles el 5 de diciembre. objetivo I can conjugate verbs correctly. I can design a shoe for a company.
Things to do before we start.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
 The English equivalent to the imperfect is  Was doing something  Used to do something  Ejemplo:  The boys were talking. Ellos hablaban.  I used.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Irregular Preterite Ir, Ser, Dar, Ver, Hacer. Irregular Preterite Verbs: ir, ser In the preterite, the forms of ser are the same as the forms of ir. The.
Bienvenidos a la escuela y la clase de español.. You have two minutes to catch up on everything. After two minutes, please be ready to get back into working.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
La ropa y el verbo llevar Clothing and the verb to wear
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hazlo Ahora/ Vamos 22/1/15 & 21/1/15 1 Fondo Cultural Read the cultural background article on page 137, and answer the questions in your journal. 2.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
ALC 75 Hoy es lunes el 23 de abril de Escribe 10 formas de transportación en inglés. Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Bellwork Spanish I Chapter 3. 9 de septiembre ¿Cuál pronombre personal usas? EXAMPLE: Elena > ella 1. Manuel >6. mis amigos> 2. Anita > 7. Manuel y yo>
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC 59 match Hoy es miércoles el 29 de febrero Liquidación Ganga Regatear Precio Color Bargain/deal/sale Price Clearance Color To bargain.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 30 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 30 DE NOVIEMBRE DE 2015 Contesta en español : 1.¿Qué problema tenía _______? 2.¿Por qué.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Time Expressions with Hacer
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Transcripción de la presentación:

ALC 116

Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.

ALC Translate I buy the green shirt. What color is the dress? How much does it cost?

ALC Translate I buy the green shirt. – Yo compro la camisa verde. What color is the dress? – ¿De qué color es el vestido? How much does it cost? – ¿Cuánto cuesta?

Notas Make two verb trees on your notes

Past tense verb endings. Ar verb past tense verb endings Er/ir past tense verb endings éamosíimos asteasteisisteisteis óaronióieron

Accents Yo form Usted, él and ella form

Frases útiles. ¿Qué compraste….? ¿De qué color era(n)…? ¿Cuánto costó? ¿Cuánto costaron? Compré… Era/eran… Costó… Costaron…

Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.

Materiales para la asignación Dry erase marker Flash cards. Notas – las frases útiles.

Draw 8 columns, 1 st column you will have words. Draw 4 rows. In columns 2-8 write the days of the week.

lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo comprar color costar

Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.

Place chairs back to back. Rock, paper, scissors to see who puts their flash cards down.

The winner will – Put clothing in the first row of the chart. – Put colors in the second row of the chart. – Write a price for each item in the third row of the chart. The other student will – Ask what was purchased each day. Place the item on the day. – Ask what color the item was. Place the color beneath the item. – Ask how much the item was. Write the cost in the space.

Lectura Read the hand out and answer the questions.