1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
Imperfect Progressive When we talk about something that was happening at a specific time in the past, often when something else happened we use a special.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
La primera ley de Newton. Un objeto que permanece en reposo ____________________, Un objeto en movimiento ____________________, Hasta que sobre el objeto.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
SABER AND CONOCER Both mean to know. Irregular in the first person yo. Saber: sé Conocer: conozco Saber: *To express knowledge of facts or pieces of information.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Yo vivo en Suffern. Yo tengo 15 años. I have one sister And no brother.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Hace + Time Expressions
Español 1 18 y 19 de septiembre de  Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.)  El otoño-
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Fuerzas Un Repaso Tarea Qué es una fueza? Un empujón o jalón.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
¿Recuerdan? Remember: Many comparisons in English end in –er; such as bigger, smaller, taller, shorter. To relay this same meaning use the following comparisons.
¡Buenos días! Objetivos: To understand how to use the imperfect continuous!
MY FAVORITE PHILOSOPHY (MI FILOSOFIA FAVORITA) A man with one watch knows what time it is; (Un hombre con un reloj sabe que hora es) A man with two watches.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
Seguir como vamos a través de estas diapositivas en clase. Por favor no dude en levanten la mano si estás confundido. "There is a great distance between.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
First Grade Spanish High Frequency Words.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
La primera ley de Newton
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Estacione s Los meses del año Los días de la semana El tiempo Todo $10 $20 $30 $40 $50.
Role Play 1 – En la playa. Starter…. The following words are related to the topic of health. Can you say what they mean in English? Farmacia Primeros.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
EL PRÉTERITO O EL IMPERFECTO. USES OF THE PRETERITE Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once) Ayer fui a la tienda.
English Area OBJECTIVE To learn about the Guangzhou Baiyun Airport Video Grammar.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Who was Isaac Newton? Sir Isaac Newton ( ), an English scientist and mathematician famous for his discovery of the law of gravity, also discovered.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
First Grade Dual High Frequency Words
Double-Object Pronouns
Transcripción de la presentación:

1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?

3. Newton’s first law says that on object in motion stays in motion. How much something wants to stay in motion in known as inertia. Which do you think has more inertia, our lunar landers or the real lunar landers? 4. What was the outside force that stopped the motion of the lunar lander?

5. What is the formula for average speed? 6. To calculate the speed of a lunar lander you would need to know the time it took to fall and what other piece of information?

7. Based on this graph, explain the movement of the lunar lander. 8. Was the speed constant during the fall?

9. If the building was 30 feet tall and the lander landed in 2 seconds, what was its speed? 10. If the lander falls at a speed of 20 ft/s and it falls for 1.5 seconds, how tall is the building?

11. Based on this graph, what is the speed at 0.5 seconds? 12. At 1.5 seconds?

13. If a lander travels at 25 ft/s for 1.5 seconds how tall was the building? 14. If the building was 30 feet and it took the lunar lander 1.5 seconds to fall, how fast was it going?

15. Write down 4 things you know about the moon.

1. Nombre por los menos 3 fuerzas que estaban actuando sobre las naves espaciales mientras que estaban cayendo. 2. ¿Cuál fuerza fue la más fuerte?

3. La primera ley de Newton dice que un objeto que está moviendo sigue moviendo. La medida de cuanto un objeto quiere seguir su movimiento se llama inercia. Cuál tiene más inercia, nuestras naves espaciales o las naves reales? 4. Qué fue la fuerza que paró el movimiento de nuestras naves espaciales?

5. ¿Qué es la formula para velocidad promedio? 6. Para calcular la rapidez de una nave espacial, tiene que saber el tiempo que tomó en caer y cuál otra pedazo de información?

7. Basado en esta gráfica, explique el movimiento de la nave espacial. 8. ¿Durante su caída la velocidad fue constante?

9. Si el edificio fue 30 pie de altura y la nave espacial aterrizó en 2 segundos, qué fue su rapidez? 10. Si la nave cae a una velocidad de 20 pie/s y se cae por 1.5 segundos, qué tan alto es el edificio?

11. ¿Basado en esta gráfica, qué es la velocidad a 0.5 segundos? 12. ¿A 1.5 segundos?

13. Si una nave espacial viaje a 25 pie/s por 1.5 segundos, qué tan alto fue el edificio? 14. Si el edificio fue 30 pie y tomó la nave espacial 1.5 segundos para caer, qué fue su rapidez?

15. Escriba 4 cosas que sabe sobre la luna.