P LANEAR A TACAR R EVISAR F INALIZAR What is the prompt asking? What vocabulary words will you utilize? Make a list What tenses will you work in? Create.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To consolidate free time activities for writing assessment.
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Homework explanation and preterite verb drills La tarea para Block 1  The worksheet p. 89 can be used to help you set up your writing, but the specific.
Agenda de Diciembre.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
abrir / escribir / asistir / ver / comer
Tarjetas postales 4a projecto.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Repasemos la tarea LA TAREA – Estudia los apuntes de la clase (class notes) COMPRACIONES.
 -ar  Mirar  Comprar  Hablar  To talk about actions that were completed in the past. (Acciones hechas en el pasado).
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
J EOPARDY ! Choose a category and a number. As the numbers get higher, the questions get harder! Don’t forget to come up with a team answer! Good Luck!
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Without looking at your notes Write the endings to ER/IR verbs conjugated in the past Write the endings to AR verbs conjugated in the past Conjugate the.
5/11/2015 To talk about what someone is or isn’t going to do, use the present tense of ir with a followed by an infinitive. ¿Vas a estudiar? Are you going.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Match the English to the Spanish
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
¿Qué te gusta hacer?.
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
ALC 120 martes el 22 de marzo 1.Turn in final draft 2.Use your own paper to create the last 3 ALCs of the term.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Thank you for taking my classes
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Antes de empezar There are no accents.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Quasimodo: 5-10 minutes working on poster. If you finish early: Brainstorm! ¿Cuál es tu deporte favorito? ¿Por qué? ¿Cuál es tu equipo favorito? ¿Por qué?
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Weekly Goal: Discuss cultural events important to Spanish-speakers and you!
Meta: use new vocabulary and the past tense to write 2 parragraphs in spanish Entrada: estudiantes Entrada: estudiantes canción canción Escribir Escribir.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Los eventos y los deportes Vamos a escribir. Un ensayo 2 paragraphs about an event in the past Pretérito (past tense) Use vocab and exprésate from ch.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
16 de septiembre 1-15 práctica personal
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Fui al Cine Learning Objectives To be able to describe what a movie is about Using the Present and Past Tenses together (National Curriculum Level 5a)
 Identify what the following are doING in Spanish:
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
Selena. Proyecto de la gramática Entre grupos de 3-4, escribe el nombre del presentador y escribe tres datos para cada presentación. Hablen en español.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
El pretérito e ir de compras Recuerden que el exámen es el jueves 18 de febrero Ms. G
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

P LANEAR A TACAR R EVISAR F INALIZAR What is the prompt asking? What vocabulary words will you utilize? Make a list What tenses will you work in? Create an outline for your paragraph. Write your first draft and follow the outline that you planned out. This is the only time you are allowed to talk. Use peer editing to check your work. Don’t forget to sign your name! Write it again one last time.

El 14 de Noviembre 2012 Usando PARF, escriba un párrafo (minimo 8 frases) describiendo lo que hiciste el año pasado para tu cumpleaños. Mi cumple este año pasado fue fabuloso! Mis amigos y yo, fuimos a Nueva York y miramos una obra de teatro en Broadway. Fuimos a ver “The Phantom of the Opera.” Fue muy divertido porque a mi me gusta mirar obras de teatro y me gustan mucho las ciudades grandes. Mi cumpleaños el año pasado fue genial! Lo pasé de maravilla!

El 15 de Noviembre 2012 Escriba un parrafo, contestando estas preguntas: Crees que los deportes y hacer atletismo es bueno para las notas? Es verdad que deben hacer deportes? Porque?

El 19 de Noviembre 2012 Usando PARF, escriba un parrafo contestando estas preguntas: 1.¿Que vas a hacer (ir + a + infinitivo) para el Día De Gracias? 2.¿Cuales son las tradiciones del Día De Gracias en tu familia? 3.¿Porque te gusta ( o porque no te gusta) el Día De Gracias?

El 27 de Noviembre 2012 Objetivo: Puedo Reconocer los adjetivos y los pronombres demonstrativos. Puedo recordarme del pretérito y el imperfecto. Puedo usar Ir + a + ______ en el imperfecto. Trabajito: Usando PARF… escriba un párrafo (8 frases) describiendo lo que hiciste durante las vacaciones de El Día de Acción de Gracias. ¿Que comiste? ¿Hiciste El Viernes Negro? ¿Estás gordo? WORKSHEET DEL LOS ADJETIVOS Y PRONOMBRES DEMONSTRATIVOS

What is the prompt asking? What vocabulary words will you utilize? What tenses will you work in? Create an outline for your paragraph. I.Introducción I.Describir lo que hice 1.Paseé con amigos 2.Fui de compras 3.Comí mucho II.Describir exactamente lo que paso (emociones, cosas importantes, cosas interesantes) 1.Paseé con amigos y fue interesante, fuimos a el Centro Comercial 2.Fui de compras y compré muchas cosas 3.Comí mucho y me enfermé III.Conclución 10 minutos

ACTACAR! Escriba tu parrafo! Usa tu outline para ayudarte! 10 minutos

REVISAR! PEER EDITING! DON’T FORGET TO HAVE YOUR AMIGO SIGN HIS/HER NAME UNDER YOUR PARAGRAPH! 5 minutos

FINALIZAR Re write your paragraph in its final form… use what your friends wrote, and use your own editing skillz as well. HAPPY WRITING! 5 minutos