Aeropuerto. ¿A dónde viajamos?  ¿A México?  https://www.youtube.com/ watch?v=wf_SJQVjcYQ https://www.youtube.com/ watch?v=wf_SJQVjcYQ  ¿A España? 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo reservar un vuelo, y vocabulario para el aeropuerto
Advertisements

¡Vamos a viajar!.
Yo hago la maleta y en la maleta, yo tengo…
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
WARM UP 1 What do the following mean in English? –1. el suéter –2. las botas.
Vamos a hacer un viaje!!!!! Por brekelshie knight.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 4&5 – Sp. 2H: Libreta pg. 6&7 – NS: Libreta pg. 6 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 3 – Sp. 2H: Libreta.
Qué vs. Cuál The whole truth… Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Has to agree in number with.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Tengo una amiga. Es no es inteligente. En serio, ella es tonta
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Valencia – Madrid – Granada
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
Ahora mismo: Escribe los colores en español
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Please Have Out… Agendas: – All students: LIBRO: pg Actividades: #2 & #3 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 81 – Sp. 2H: Libreta pg. 81 – NS:
Propósito # 41: ¿Qué hiciste en tus vacaciones? Copian las preguntas.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Despertarse – to wake up: stem changing. e>ie
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
¡Voy a viajar a Guatemala!. Guatemala está a la izquierda de Mexico. Guatemala está a la derecha de Belize, Honduras y El Salvador. El Océano Pacífico.
¡Vamos a Viajar!.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 3 – Sp. 2H: Libreta pg. 3,4,5 – NS: Libreta pg. 3 & 5 Tarea de anoche: – Sp. 2 LIBRETA pg. 1&2 – Sp. 2H.
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
JAN WARM UPS. Calentamiento 1/10/15 ¿Ser o Estar? 1.La silla _____ cerca de la mesa. 2.Las chicas ____ de España. 3.Juana ____ americana. 4.Uds. ____.
Complementos Directos Direct object pronouns. What is a direct object?  Answers the question who? or what? in a sentence  How do you find it?  Look.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
lugares importantes y los empleados
“¿Dónde vamos hoy?”, preguntó una estudiante. “Vamos a ir el Mar Atlántico”, dijo la profesora Esmeralda. Cuándo “¿Cuándo salimos?”,dijo Roberto. “Ahora,
 Choose four vocabulary words and write your own original sentences. Make sure to underline the vocabulary word. › Por ejemplo: Yo paro cuando hay una.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
¡Bienvenidos al Repaso de Módulo 9! *airport vocabulary *progressive tense *acabar de *hace…que.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Diseña el uniforme de tu equipo Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms,
MAKING TRAVEL PLANS la agencia de viajes travel agency.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
ALC 80 Hoy es martes el 8 de mayo de Buenos días pasajeros al vuelo mil novecientos ochenta y cuatro con destino a Lima, Perú desde Salt Lake City,
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Preguntas y respuestas
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
To pack a suitcase hacer la maleta. to take a trip hacer un viaje.
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
Direct Object Pronouns What is a direct object? The direct object receives the action of the verb. It answers the questions who? or what?. When is the.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Poema en diamante You need to have at least 5 lines plus yo soy yo at the end. One must be a negative One must use ‘según mi familia’ One must use ‘a veces’
What city would you like to visit? Answer: I would like to visit_____.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Usos del condicional Ch. 7 - Conditional Uses.
SEGUNDA LECCIÓN LOS ACCESORIOS Y EL CALZADO.
Los guantes La sudadera Las sandalias
Qué vs. Cuál.
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Describing Clothing with Indefinite Articles
You will be planning a summer trip to a location in Mexico, Central America or the Caribbean. Today you must pick travel partners (no more than 3 to a.
Transcripción de la presentación:

Aeropuerto

¿A dónde viajamos?  ¿A México?  watch?v=wf_SJQVjcYQ watch?v=wf_SJQVjcYQ  ¿A España?  watch?v=lOidDDP1uzE watch?v=lOidDDP1uzE

Pon _____ en la maleta. La camiseta Los zapatos Los pantalones El gorroEl libro Los calcetines

Voy de vacaciones y en mi maleta tengo…  Person 1’s response (1)  Person 1’s response (1), your response (2)  Person 1’s response (1), your response (2), person 1’s response (3)  Etc. until you have 10 items in your maleta.

Mini Convo  Create a mini conversation with a person who works at the airport. It must be at least 5 lines between two people.

Flight Attendant 