El objetivo: SWBAT use family vocabulary in Spanish to identify the members of t.v. families and their own family Para Empezar: Name 3 family member words.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hazlo ahora el 9 de febrero
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
CAMPANAZO: Fill in the blank with the correct ser or estar conjugation
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
ALC 94 Jueves el 10 de febrero. Objetivo I can use my notes to understand and talk about a family tree in the text book.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Mi familia.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Me llamo _______ Clase 601 La fecha es el 22 de diciembre del 2014 Proposito #39: ¿Como son los miembros de tu familia? Actividad Inicial: COPY and complete.
Propósito # 41: ¿Qué hiciste en tus vacaciones? Copian las preguntas.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
World Language Survey 28 de abril de
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
LA FAMILIA VOCABULARY FLASHCARDS. Practice 1 Family Words – Number from Write the Spanish word for each family relationship given.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Haga Ahora List 5 family members that you know in Spanish then choose ONE to introduce to the class by telling: His/her name His/her age His/her country.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
La tarea Para lunes el 14 Quia - LA FAMILIA 20 preguntas.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Repasemos la tarea no había tarea anoche!. la tarea WRITE ten sentences in Spanish about members of your family or the Simpsons. Use the expressions:
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Spanish I Week 18. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this semester.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
El objetivo: use family vocabulary, possessive adjectives and descriptive adjectives to talk about family members Para Empezar: Tell one physical characteristic.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
Hoy es miércoles el doce de septiembre
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

El objetivo: SWBAT use family vocabulary in Spanish to identify the members of t.v. families and their own family Para Empezar: Name 3 family member words that you already know how to say in Spanish Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia

parents Father (dad, pa, daddy) Mother (mom, ma, mommy) Brother/sister Son/daughter husband cousin Grandfather/grandpa Grandmother/grandma Uncle/aunt Grandson/ granddaughter

Formen grupos de dos estudiantes Un estudiante es Estudiante “A” El otro es Estudiante “B”

Mira el arbol genealógico de la familia moderna. Tomen turnos preguntando y contestando a las preguntas sobre las relaciones entre los miembros.

Estudiante A: Pregunta los impares (odds) Estudiante B: Pregunta los pares (evens)

Ejemplo: Estudiante A: #1 ¿Quienes son los cuñados de Phil? (estudiante B, mira la foto y dice “Los cuñados de Phil son Mitchel y Cam”)

Ejemplo: Estudiante B: #2 ¿Quien es el medio hermano de Manny? (estudiante A, mira la foto y dice “El medio hermano de Manny es Fulgencio (Joe)

Suegro = father-in-law Suegra= mother –in-law Cuñado = brother-in-law Cuñada = sister – in-law 1.Los cuñados de Phil son Mitchel y Cam. 2.El medio hermano de Manny es Fulgencio. No ‘s Phil’s cuñados son Manny’s medio hermano es

TAREA: Bring in pictures of at least 5 of your family members. (they can be actual pictures or copies of pictures) You will get them back, it is just for a communicative activity. You will receive 3 points for each Picture that you bring. (can include pets) Any pictures over 5 will be 1 peso per picture

Reflexion List 3 new family vocabulary words that you learned today. TAREA: 1)Finish answering the Modern Family questions in complete sentences. 2) Bring pictures of at least 5 family members that you will be describing tomorrow. (You will receive a peso for Every picture over 5)