¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Advertisements

Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vivir la Vida Canción Saca tu papel con la letra de la canción Vivir la Vida.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
abrir / escribir / asistir / ver / comer
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Entertain Me! Sra. Rump español 2. Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on.
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Thank you for taking my classes
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.
Frases comunes El 18 de agosto.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Mis amigos y Los Adjetivos
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Transcripción de la presentación:

¡Entretenerme! Sra. Waters Español II

La Canción Nueva La Vida es Carnaval por Úrsula Hilaria Celia de la Caridad Cruz Alfonso de la Santísima Trinidad (WOW– that’s quite a name!) Ella era “La Reina de la Salsa” "Cruz is indisputably the best known and most influential female figure in the history of Cuban music”– Billboard Magazine http://celiacruz.com/

Unit Objectives By the end of the unit: Students Will be Able to: Understand a short advertisement Understand when someone talks about entertainment Talk about entertainment and say what you like/don’t like about something Ask about entertainment to get information Describe entertainment Give an opinion about entertainment

Lesson Essential Question What is the best concert you attended? How can you talk about plans to see a concert? I can statements I can read Spanish vocabulary related to music I can make plans in Spanish to attend a concert or other entertainment event

Abeja On your abeja sheet, make a list of at least 3 concerts or musical artists you’d like to see live. We’re going to use this list a little later on for our conversation.

Vocabulario – La Música y Los Conciertos el/la músico(a) El/la cantante

Vocabulario – La Música y Los Conciertos el grupo la banda el conjunto la canción

Vocabulario – La Música y Los Conciertos Empieza a las… Termina a las… Llegar Asistir La entrada El boleto ¿Cuánto cuesta? Cuesta… ¡Nos vemos! La gira It starts at… It ends at… To arrive To attend The entrance/ Ticket Ticket How much does it cost? It costs… We’ll see each other! Tour

Listening Activity Watch the video and write down cognates or phrases that you hear in Spanish. Larry Hernandez- Carita de Angel https://www.youtube.com/watch?v=hChNhuKkWCs

Una Entrevista con Gerado Ortiz Gerado Ortiz anuncia su próxima gira Presta atención a los detalles… ¿Dónde va a ser el concerto? ¿Cuándo va a ser el concerto? ¿Qué música no le gusta a Gerado Ortiz? ¿Cuáles tipos de “social networking” mentiona? ¿Cuáles otros cognatos escuchas?

Una Entrevista con Prince Royce Prince Royce anuncia su próxima gira en El Gordo y La Flaca Presta atención a los detalles… ¿Cómo se llama la gira? ¿Adónde va en la gira? ¿Cuáles tipos de “social networking” mentiona? ¿A Rafael del cuento “Un Sueño Norteño” le gusta Prince Royce? ¿Cuáles otros cognatos escuchas?

Vocabulario – para Expresar Opinión (yo) Creo que…. (yo) Pienso que….

Vocabulario – para Expresar Opinión en mi opinión …. por ejemplo …

Vocabulario – para Expresar Opinión Mejor Me imagino que … Peor

Compañeros Let’s practice…. Compañero= conversation partner 4 step process Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. Decide who’s going to speak 1st. They raise their hand when Sra. Waters says “Empezamos” Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. Listen for the “Silencio” command from Sra. Waters which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. Find your Compañero…….Empezamos ..... ¡Silencio!

Conversación – En tu opinión Con tu Compañero – Pregúnta “¿Qué tipo de música es la mejor? Contesta a tu compañero con tu opinión y una razón Usa vocabulario del capítulo – pasatiempos, TV, películas, etc Ejemplo: En tu opinión, ¿Qué tipo de música es la mejor? En mi opinión la música rock es la mejor porque me encanta la guitarra.

¿Qué quieres hacer? Actividad: Vamos a escribir (writing) Saca tu teléfono celular Busca una película o concerto, que te interesa y que tiene su estreno (premiere) en 2014 o 2015 Escribe una descripción breve Título de la película O Nombre del grupo Personajes principales O el cantante principal ¿Qué tipo de película/ musica es? ¿Cuándo va estar en esta area?

Un Evento Con tu compañero/a, vas a crear una entrada para un evento especial Debes incluir: Qué evento es – deportes, película, concierto, etc. El lugar (place) del evento La hora del evento Cuánto cuesta una entrada Cuáles personas famosas hay – deportistas, actores, cantantes, etc. Después, escribe una conversación breve sobre el evento y haz planes para asistirlo