12-23-2010 Water Cannons and Plastic Bullets.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Advertisements

03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
What is the plural of? 1. El 2. La 3. Un 4. Una 1. Los 2. Las 3. Unos 4. Unas.
Mission Statement  “Hispanic leaders of today working mutually for a more promising tomorrow.”  Quote:  “Los sueños sólo mueren si muere el soñador.”
IES DE FOZ WORKSHOP – 3 The metaphorical use of the word “ Water” El uso metafórico de la palabra “ Agua”
Building a Government Vocab For each word: Write the definition and draw a picture to help you understand it!
El Ciclo de Agua. The Water Cycle – The Hydrologic Cycle El Ciclo de Agua – El Ciclo Hidrológico.
Education in Spain before the Bologna reforms EDUCATION IN SPAIN BEFORE THE BOLOGNA REFORMS.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
By:Kayte Lawrence Nicaragua Revolution Day. Why is this Important? July 19th 1979 is the Day the Sandinista Soldiers marched into the Capitol and gathered.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
El papel del Consejo Social en la financiación de la Universidad José-Ginés Mora.
Personal Information Education Academic File Work Experience Languages Skills.
¡Mis Experiencias Culturales! Mi mama, ¡Nuria! y mis amigas Annie y Sara.
Gas del Bueno en el Metro de Caracas Gas Chamber in the Subway of Caracas Simón Anduze G
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Presentaciones… Introductions….
Latin America: Population, Culture, and Geopolitics Current News and Weather Current News and Weather Finish Tropical High Andes Finish Tropical High Andes.
Las preposiciones.
Los Pronombres Relativos
UNDER THE MEXICAN LAW Illegal immigration is a crime, punishable by up to two years in prison. The immigrants who are deported and return to México.
CAPITULO 3 DE POBRE ANA By: JAMES MILLER.  Su familia la acompana al aeropuerto de Los Angeles.  Her family accompanies the airport in Los Angeles.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Types of Government. How do we define government? ¿Cómo definimos el gobierno?
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
Flag Day (Mexico) By: Jason Kelley.
¿Cuánto sabes ahora sobre el 5 de mayo? How much do you know now about 5 de mayo?
By Laura, Oscar and Tyler. One day a lion went to the city. Un día un león fue a la ciudad.
Benito Juarez dia.. The people of Mexico will make statues/art work in honor of him. They celebrate by joining in parades too. They also eat cake since.
Mi dormitorio My bedroom
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Instrucciones: Cada estudiante recibirá una carpeta con los numeros de juego. Los estudiantes revolverán los dominos y los pondrán boca abajo sobre la.
La independencia de México
Ernesto “Che” Guevara Jack Cyphers. Biography Part 1 Che was born in Rosario, Argentina in Estudió medicina en la Universidad de Buenos Aires.
Carnegie Mellon University ComputersandRobotsComputersandRobots Randal E. Bryant.
By: Misty Gladfelter B-2. Tres meses mas tarde ana esta emocionada porque se va a mexico en dos dias. It’s three months later and Ana is excited she is.
Año Nuevo By: Ally Hendrix. Basic Features of Año Nuevo Most Mexicans celebrate by having a late night dinner with their families. In Mexico City they.
Definite and Indefinite Articles Apuntes y Práctica.
 El tiempo de Buenos Aires, Argentina Angie & Natalie.
School Supply Drive Angela Gentil August 7, 2014 University of Phoenix - Span 505 Útiles escolares para niños.
Escribe una lista que las profesiones hacen para otras personas. EX: Los profesores dan tarea a los estudiantes. __________________________________________________________________________.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Fisión nuclear Cuando ciertos elementos son golpeadas con neutrones, puede dividir el núcleo en fragmentos más pequeños. – Sólo se produce en uranio 235.
Pablo Picasso A Spanish artist. His personality Se llamo Pablo Picasso El Chico es serio El Chico es moreno El Chico es alto El Chico es feo.
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
Student Comprehensive
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Bienvenida ALC 128 martes el 5 de abril. Bienvenida.
Andrés Iniesta. BIO Soy de Andrés Iniesta. Él es de Albacete. Iniesta joined Barcelona at the age of 12. He has played for Barcelona since then. Om recent.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
GESTION DE HUGO CHAVEZ COMO PRESIDENTE DE VENEZUELA (EXCELENTE, BUENO Y REGULAR HACIA BUENO)
U.S. Colleges and Universities Prepared by Danny Hirsch November 24, 2015.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
Español 4 AMSCO páginas Los números Español 4 AMSCO páginas
Hebrews 12:1-3. Throw off the burdens/ deshacerse de la carga NKJ Hebrews 12:1 Therefore we also, since we are surrounded by so great a cloud of witnesses,
José Luis Hernández Cáceres CECAM. Universidad Medica de La Habana.
The conditional tense (El condicional). hablar ías ía íais ían íamos In Spanish, the conditional of regular verbs is formed by adding the imperfect endings.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
First Grade Dual High Frequency Words
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Independance Day In Mexico
University of Delaware
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Water Cannons and Plastic Bullets On Venezuelan Campus Thousands of students protested a law that increases Chávez's powers over the country's universities. Venezuela Nuestra (Alfredo Romero) Cañones de agua y balas de plástico en universidades de Venezuela Miles de estudiantes protestaron por una ley que refuerza los poderes de Chávez sobre las universidades del país. Simón Anduze G

Soldiers arrest a student during clashes outside the Central University of Venezuela in Caracas. Police and soldiers fired water cannons and plastic bullets as thousands of students protested against a law passed by Venezuela's congress that increases government powers over the country's universities. Source: AP2010 Soldados arrestan a un estudiante durante las protestas cerca de la Universidad Central de Venezuela en Caracas. La policía y la guardia nacional dispararon cañones de agua y balas de plástico durante las protestas de miles de estudiantes en contra de una ley, aprobada por la Asamblea Nacional, que refuerza los poderes del gobierno sobre las universidades del país.

A woman shouts to soldiers as others fire a water cannon during clashes outside the Central University of Venezuela in Caracas. Source: AP2010 Una mujer grita a los soldados mientras otros disparan un cañón de agua durante las protestas cerca de la Universidad Central de Venezuela en Caracas.

Demonstrators are sprayed by a national guard water cannon during clashes outside the Central University of Venezuela in Caracas. Source: AP2010 Los manifestantes son rociados por un cañón de agua de la Guardia Nacional durante los enfrentamientos cerca de la Universidad Central de Venezuela en Caracas.

A supporter of Venezuela's President Hugo Chávez throws a chair toward students during clashes with university students outside the National Assembly in Caracas, Venezuela. Students are protesting Chá- vez's attempt to get a friendly lame-duck congress to give him decree powers for 12 months –allowing him to impose laws on his own. Source: AP2010 Un partidario del presidente de Venezuela, Hugo Chávez, lanza una silla hacia los estudiantes durante los enfrentamientos frente a la Asamblea Nacional en Caracas. Los estudiantes protestan por los intentos de Chávez de obtener poderes para legislar por decretos durante 12 meses, que le per- mitirían imponer leyes por su cuenta. Los poderes se- rían otorgados por diputados amigables que saldrán de la Asamblea Nacional dentro de pocos días.

A national police officer questions a supporter of Venezuela's President Hugo Chávez during clashes with university students outside the National Assembly in Caracas, Venezuela. Source: AP2010 Un agente de la Policía Nacional trata de calmar a un partidario del presidente Chávez de Venezuela, durante los enfrentamientos con los estudiantes universitarios frente a la Asamblea Nacional en Caracas.

A university student argues with officers of the Venezuelan National Guard during a protest outside the National Assembly in Caracas, Venezuela. Source: AP2010 Un estudiante universitario discute con agentes de la Guardia Nacional de Venezuela durante una protesta frente a la Asamblea Nacional en Caracas, Venezuela.

A demonstrator is sprayed by a national guard water cannon during clashes outside the Central University of Venezuela in Caracas. Police and soldiers fired water cannons and plastic bullets at thousands of students. Source: AP2010 Un cañón de agua de la Guardia Nacional rocía a este manifestante durante los enfrenta- mientos cerca de la Universidad Central de Venezuela en Caracas. La policía y los soldados dispararon cañones de agua y balas de plástico a miles de estudiantes.

Demonstrators are sprayed by a police water cannon during clashes outside the Central University of Venezuela in Caracas Estos manifestantes son rociados por un cañón de agua de la policía durante los enfrentamientos cerca de la Universidad Central de Venezuela en Caracas.

Soldiers arrest a student during clashes outside to the Central University of Venezuela in Caracas. Source: AP2010 Soldados detienen a un estudiante durante enfrentamientos cerca de la Universidad Central de Venezuela en Caracas.

Dozens of police and National Guard troops in anti-riot gear blocked student protesters outside the Central University of Venezuela in Caracas, firing plastic bullets into the air. Source: AP2010 Docenas de policías y guardias nacionales con equipo antimotines constriñeron las protestas estudiantiles cerca de la Universidad Central de Venezuela en Caracas, disparando al voleo balas de plástico.

Anti-Chávez protesters say the law gives too much power to the government's higher education minister and also seeks to promote socialist ideology in the universities. Source: AP2010 Los manifestantes anti Chávez argumentan que la ley le da demasiado poder al ministro de Educación Superior y que también busca promover la ideología socialista en las universidades.

LA ÑAPA

Bozzone,