Capítulo 11 Sección 35 Por vs Para. Agenda Citas para el examen oral Revisar el examen Por vs Para TAREA MS pág. 171 MS pág. 175 Cuaderno.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Advertisements

Homework explanation and preterite verb drills La tarea para Block 1  The worksheet p. 89 can be used to help you set up your writing, but the specific.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Past Simple regular and irregular verbs L.E.L.I. Maria.
Pretérito preterite. The preterit tense refers to a specific past action performed. 1. At a fixed point in time. 2. A specific number of times. 3. During.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
1.3 Gustar and similar verbs © and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc Al viajero le encantan los boleros. A la empleada le encanta el hombre con quien.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Present Progressive Page 124 Avancemos 2 Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that.
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
¡Buenos días! Good morning!. ¡Buenas tardes! Good afternoon/ evening!
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Por and Para Which one to use?. In English The preposition for can indicate : Exchange: We already paid for our food Destination: I am leaving for school.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Español de septiembre.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Do Now  Translate the following sentences:  1) I went camping in the mountains  2) You studied martial arts  3) Luz and I took a swimming class 
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
Repaso Final 2 Capítulos 11 y 12. Agenda Más repaso TAREA Repaso para el examen final (Sherrie Nunn)
¿Sabes qué? Lunes el 2 de junio
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Affirmative Commands Affirmative commands, or “mandatos afirmativos,” are used to direct someone to do an action. We will be talking about commands in.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
Antes de empezar escribe una frase explicando adónde y cómo fueron estas personas; i.e. “I went to ___ on a ___.” 1) Oscar y Lourdes 2) Yo 3) La familia.
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Calentamiento- 12/5/14 Contesta las preguntas; usa el futuro simple: 1) ¿Dónde irás este verano? 2) ¿Qué tipo de carro tendrás cuando eres un adulto?
English Lesson 3.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/16 – 9/20.
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
Hoy es lunes el 28 de abril de Español 1. La Campana Dibuja las escenas: 1. Yo fui a una fiesta de sorpresa. 2. Mi familia y yo fuimos a la iglesia.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
Por vs. Para Set up your paper in two columns. Para 1) to express a purpose 1) to express a purpose “in order to” “in order to” Estudio para sacar buenas.
Survival Spanish – SPA II y III
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
El Futuro. You have already learned to talk about the future. The forms of the present can be used to describe the immediate future, and the ir + a +
El Círculo Mágico 1 y 2: Traducciones. Favor de escribir en español. 1. Is it posible to speak Spanish? ¿Es posible hablar español? 2. It is easy to practice.
The Impersonal/Passive Se. The impersonal se Can mean they, one, or you Can mean they, one, or you Se come bien en este restaurante. Se come bien en este.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
Capítulo 11 Consolidación. Agenda Revisar citas para el examen oral Revisar MS pág. 171 Acabar traducción de Por vs Para Revisar MS pág. 175 TAREA Manual.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
Para hacer ahora When do we use the preterite tense? What words can be used to signal the use of the present tense? What words can be used to signal the.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
English Lesson 4.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
POR vs PARA y Los tiempos perfectos. We had always gone in summer. Nosotros siempre habíamos ido en el verano.
Prepared by Gema V. Rosales Calvo Can – Can’t. En inglés existe un grupo de verbos MODALES – muy usados en el lenguaje corriente – con el significado.
SP3 El veintidos de abril. Prueba/Quizito Fecha: la treinta de abril- Miércoles ¿de qué se trata?  los verbos regulares en el presente ¡¡NO HABRÁ LETEROS!!
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Días de la semana DAYS OF THE WEEK.
4 ASIGNATURA: INGLES III 4 UNIVERSIDAD AUTONOMA SAN FRANCISCO 4 By: Lic. Luz Marina Zubizarreta Agüero.
Preterite of IR.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

Capítulo 11 Sección 35 Por vs Para

Agenda Citas para el examen oral Revisar el examen Por vs Para TAREA MS pág. 171 MS pág. 175 Cuaderno

Citas para el examen oral Por favor, escriban sus nombres en el horario que quieren

Revisar el examen Escuchen a su maestra

Por vs Para Busquen a sus parejas (pairs) / compañeros (partners)

Por vs Para 1) We can talk on the instant messenger tomorrow. 2) When we go out on Thursday nights (los jueves por la noche) we always walk through Downtown Gainesville looking for a bar. 3) The plane leaves in the afternoon. 4) We are nervous because of the oral exam. 5) I paid five dollars for the pizza. 6) She did it for her baby. 7) I work for the university. 8) Please, hand me the salt. 9) I went to New York to have fun. 10) She had a party for Luis. 11) Finish your compositions for Thursday. 12) She left for the hospital because her baby is about to be born. 13) The scholarship (beca) is only for tuition (matrícula). 14) Conjugation is easy for me. 15) I lived in Gainesville for five years.

TAREA MS pág. 171 MS pág. 175 Cuaderno