15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Do Now: Fill in the blanks ArtGym French Lunch MathComputer Geography Recess Health 1. El francés ______________________________________ 2. La geografía.
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
Tu día en la escuela Spanish One Vocabulary ch.2A.
Ser and Adjectives.
Y tú, ¿cómo eres?.
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gustar- To like (to please)
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Español 1 -- Cap Tercer Paso
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Telling Time.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
-El sábado y el domingo no son aburridos.
Chapter 2.1 Descriptions. Aburrido (a) - boring Activo (a) - active Alto (a) - tall Atlético (a) – athletic Antipático (a) - unfriendly Bajo (a) - short.
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Los adjetivos en español
Conjugating –ar verbs in Spanish  A verb usually names the action in a sentence.  We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Telling at what time something happens, Talking about being late or in a hurry, and Describing people and things By: María and Mónica.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Capítulo 3 Día 1. ¡Vámonos! What does your post it say? When you know what it says, place it next to the picture/phrase that matches it.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Ser & Estar in the present tense Concordancia Possessive Adjectives Ordinal numbers.
Repaso de capítulo 3 Español I. Divide your paper into two columns Mi respuesta La respuesta correcta Number it 1-50.
Los adjetivos en español
-AR VERBS Español.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Avancemos 1 – Unidad 2 Lección 1
Adjectives Spanish One ch.2.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
9 de noviembre Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) First, I have Spanish, then I have English, later, I have chemistry. 2) Conjugate: tener (all 5 forms) 
E2 Calentamiento 19/1/16 Describe tus clases: (4) Ejemplo: Me gusta la clase de arte. La profesora es muy simpática. 1.____________________________ 2.____________________________.
Adjective Agreement. Adjective Agreement (Sing.) To describe one person or thing, use ES + a singular adjective. Ejemplo: 1. El libro es divertido. (The.
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Capítulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos.
Vocabulario de Capítulo 3:
Transcripción de la presentación:

15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario de todo Ser: to be con adjectivos Gusta examen EXAMEN de Cáp. 3: hoy

vocabulario  Página 107 (todo)

El arte

Las ciencias

La química

Las ciencias sociales

La computación la informática

El almuerzo

La educación física

El francés

El alemán

La geografía

Las matemáticas

El descanso

El coro

internet

“The”  In your Spanish books, you may see “el” or “la” in front of some of your vocabulary words. Ejemplo: el libro, la carpeta  The “el” or “la” mean “the” in Spanish  To make the words PLURAL (more than one): el – LOS la – LAS ejemplo: los libros, las carpetas

Así se dice (Página 84)  Tengo  Tienes  Tiene  Primero  Después  Luego First After (Afterwards) Later

Así se dice (Página 84)  Hoy  Mañana  Por fin Today Tomorrow At last, finally

¿Qué hora es?

Así se dice (pág. 85): time  Son + las + number Ejemplos: Son las ocho Son las cinco Son las dos.  When it’s one o’clock es la una It’s _________o’clock

8:00

11:00

12:00

1:00

9:00

5:00

Así se dice (pág. 85): time  Son + las + number + y + minutos Ejemplos: Son las ocho y veinticinco Son las cinco y treinta y cuatro Son las dos y cinco  When it’s one o’clock es la una y veinte

Así se dice (pág. 85): time  Son + las + number + menos + cuarto (at the 45 minute mark) **you say the hour AHEAD, then “menos” Ejemplos: Son las nueve menos cuarto Son las cinco menos cuarto Son las dos menos cuarto  When it’s one o’clock es la una menos cuarto

(pág. 86): time  Media: 30 minutes ejemplo: * son las nueve y media * es la una y media

8:15

11:45

12:30

1:15

9:30

5:45

Así se dice (pág. 86): time  ¿Qué hora es?  ¿A qué hora es la clase?  A las tres de la tarde  ¿A qué hora es almuerzo?  ¡Es ahora! Son las doce en punto! What time is it? At what time is class? At 3 in the afternoon At what time is lunch? It’s now! It’s 12 o’clock on the dot!

De = ‘s  In Spanish to show that something belongs to someone, use “de.” “De” is equivalent to (‘s) in English.  Ejemplo: El libro de Sr. Felix El bolígrafo de Dra. Vitale. El cuarto de J.J.

To be: Ser  Soy  eres  es I am You are He/she is  somos  son We are They are

Adjective agreement  If the subject of the sentence is a girl or is a feminine noun (la cama), the adjective ends in an “a.”  Ejemplo: la chica es fea la cama es nueva

Adjective agreement  If the subject of the sentence is a boy or is a masculine noun (el libro), the adjective ends in an “o.”  Ejemplo: el chico es feo el libro es nuevo

Adjective agreement  If the subject of the sentence is more than one girl or is a plural femine noun (las camas), the adjective ends in an “as.”  Ejemplo: las chicas son feas las camas son nuevas

Adjective agreement  If the subject of the sentence is more than one boy or is a plural masculine noun (los libros), the adjective ends in an “os.”  Ejemplo: los chicos son feos los libros son nuevos

Adjective agreement  Adjectives ending in an “e” or a consonant such as “l, r, or n” only have 2 forms: singular and plural. To make these adjectives plural, add “s” or “es.”  Ejemplo: el libro es interesante los libros son interesantes la clase es difícil las clases son difíciles

Palabras para describir una persona  Antipático (disagreeable)  Bonito, a (pretty)  Bajo, a (short)  Bueno, a (good)  Cómico, a (funny)

Palabras para describir una persona  Difícil (difficult)  Divertido, a (fun)  Fácil (easy)  Feo, a (ugly)  Grande (big)

Palabras para describir una persona  Guapo, a (good-looking)  Inteligente (intelligent)  Malo, a (bad)  Interesante (interesting)  Moreno, a (dark-haired, dark skinned)

Palabras para describir una persona  Nuevo, a (new)  Pequeño, a (small)  Rubio, a (blonde)  Simpático, a (nice)  Moreno, a (dark-haired, dark skinned)

 A Mí Me gusta  A Tí Te gusta  A _________le gusta

 Me gusta hacer mi tarea  Te gusta la computadora  A Chris le gusta el libro

 Me gustan  Te gustan  A _______le gustan

 Me gustan los libros  Te gustan las galletas  A Anna le gustan los bolígrafos.

 ¿Cuál es….?  ¿Por qué…?  Porque  Mi clase favorita

El baile

El concierto

Los deportes

El examen (los exámenes)

La fiesta

La novela

El partido de…. (baloncesto,…)

El videojuego

¿Qué te gusta?

examen

Cápitulo 4

How to conjugate verbs…

Verbos de -ar  yo: o  Tú: as  Usted, él, o ella: a  Nosotros: amos  Ustedes, ellas, o ellos: an

…por ejemplo necesitar  yo: necesito  Tú: necesitas  Usted, él, o ella: necesita  Nosotros: necesitamos  Ustedes, ellas, o ellos: necesitan

bailar

cantar

cuidar

descansar

dibujar

escuchar

estudiar

hablar

lavar

mirar

nadar

pintar

montar

pasar

practicar

preparar

regresar

tocar

tomar

trabajar