El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gadafi Y su problema.
Advertisements

By/Por: Adriana Kevins Skateboard Show Exposición de Patinaje de Kevin.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
By Jon, Dan, Alex y Ryan. Un día en la jungla de América del Sur un moníto bravo y atrevido que se llamaba Pepíto estaba mirando alrededor de su casa.
Usos del subjuntivo pasado Influencia y deseo Ejemplos: Te mandé que hicieras el trabajo. Yo quería que me ayudaras. Yo esperaría que me dijeras la verdad.
Usos del subjuntivo pasado
El Imperfecto When referring to the past, there are two verb tenses in Spanish. They are used depending on the type of events and actions being described.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
El Pretérito o El Imperfecto. Las Diferencias Both the preterit and the imperfect are used to talk about the past How do we know which one to use? These.
The present and past perfect
Review, test strategies and packet answers.  1. Read through once for understanding, while HIGHLIGHTING key words (refer to handout from 9/18)  2. Go.
Direct Object Pronouns Bill hit the ball. "Ball" receives the action of the verb "hit." Sherry reads the book. "Book" receives the action of the verb.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
El imperfecto y el pretérito
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
2 pt 3 pt 4 pt 5pt 1 pt 2 pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt 2pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2 pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt Vocabulario caracteres Imperfecto.
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
Bienvenidos Abril 28, 2012 Obliged to Love God's Way Obligados Amar a la Manera de Dios Romans / Romanos 13:8- 10.
Hernan Cortes Ronnie Macecevic. Biography Hernán Cortés nació el 02 de diciembre murió a la edad de 61 años en Sevilla. He was born and lived in.
Peace in Marriage. Hope Keeping Christ at the center.
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
EL IMPERFECTO Yay!!!!. KEY POINTS:  Deals with only ONE dimension: a past point of view  Preterite deals with TWO: past and completion  ONLY 3 IRREGULARS.
Anywhere with Jesus I can safely go, Anywhere He leads me in this world below Anywhere without Him dearest joys would fade Anywhere with Jesus I am not.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
II Chronicles 7:12-15 NIV II Chronicles 7:12-15 NIV 12 the LORD appeared to him at night and said: “I have heard your prayer and have chosen this place.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
 Cesar Romero nacio Febrero 15 del 1907 en Nueva York.  Full name: Cesar Romero Julio, Jr.  Raised by parents Cesar Julio Romero and Maria Mantilla.
Christine y yo empezamos a salir como novios el 21 de diciembre en Yo me puse muy feliz porque ella es una chica muy inteligente,
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
Cap. 3 Rebeldes de Tejas Cuento #5 Había un joven que siempre quería una fiesta de sorpresa. There was a boy who always wanted a party of surprise.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 7.2–1 The past perfect The past perfect tense (el pluscuamperfecto) is formed with the imperfect.
.. EL MIEDO..... Fear.. Carmen Moreno Arce 2º B ESO.
… y treinta días adicionales por no apagar tu celular en la iglesia.
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
Enrique Iglesias By Megan Sims Period 4.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Discurso Indirecto (Reported speech) Español 3+ Unidad 5.
Preterite vs. Imperfect. El imperfecto  DESCRIBES THE SETTING OF THE STORY  IS AN ANTICIPATED EVENT in a story in the past (incomplete action)  Continuous,
The passion of the Lord Jesus From the Gospels of Matthew, Mark, Luke and John.
Week Beginning Monday 3 rd March 2014 “It is no longer because of what you said that we believe, for we have heard for ourselves, and we know that this.
Paco en Pamplona Frank in Pamplona Por/By; Elayne Melanson.
El pretérito You may remember reading about the use of the preterit- that it is used for “completed actions”. The acronym SOFIA will help you remember.
¿Imperfecto o pretérito? El marzo pasado unos estudiantes (hicieron/ hacían) un viaje.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Esp. III Preterite vs Imperfect Verbs with changed meanings.
By: Andrew Karman.  Simón Bolívar was in Caracas, Venezuela, on July 24,  Cuando tenía tres años su padre murió y cuando tenía nueve años murió.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
OBJECTIUS Produir un text personalitzat breu, seguint un model donat. Usar i practicar el vocabulari après durant tot el curs. Produir preguntes, respostes,
Descriptions, Weather, Meaning Changers Imperfect, lección tres.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Saber vs. Conocer To Know. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Speaking Activity MODAL AUXILIARY VERBS. Name something you can do.
First Grade Dual High Frequency Words
Part II of your project.
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

El Pez Fuerte Ian Danny Andrew

Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.

Juan le mandaba a los otros peces y les llamaba nombres malos. Un día cuando los peces estaban nadando Juan le llamó Eduardo un gordiflón, y no sabía que la madre de Eduardo estaba a su lado.

Un argumento empezó entre los peces. En el argumento Juan le faltó el respeto a un pez más viejo. Juan le dijo a él. “Eres una rata” Entonces los peces decidieron que Juan no podía nadar con su banco de peces por lo que había hecho que tenía por los otros peces.

Él solo pod í a nadar solo y por eso él era cebo fácil para los pescadores y otros animales del mar. Él no pod í a nadar con los otros bancos de peces porque todos los peces sab í an de su falta de respeto. El pez se murió poco después. El pez, Juan nunca supo que deb í a tratar a los otros como él quer í a ser tratado.

There once was a story of a little fish named John. He thought that he was the toughest fish in his entire school. He would boss other fish around, and call them names. One day while the fish were traveling John called Smith a blubber butt, not knowing that Smith’s Mom was right next to him which caused an argument to breakout. In the argument John was disrespectful to an elder when he said, “you’re a real rat.”

Due to John calling people names and being direspectful to others he was expelled from the school. He was forced to travel alone which made him an easy target for sharks and other large fish. He was not allowed in any other schools because the word of his cruelness to others had gotten around. Weeks later he died, without ever realizing that he should treat others with the respect that he would want to be treated with.