Items you need: A newspaper Water A whisk A bowl A sponge A wet cloth A sieve.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Cómo hacer las palomitas
La familia U3L2 Vocabulario.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Formal Commands Chapter 3 Grammar 2.1 & 2.2. Review : Informal Commands Recall from Spanish 1 that in order to form an affirmative informal command (to.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Telling Time.
¿Qué hora es? Son las diez.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
IOP’s con preguntas. Indirect Objects in questions… Always seem harder because we aren’t used to IOP’s in the front of a sentence. Read the question,
Gustar What is pleasing to you?.
Affirmative Commands Affirmative commands, or “mandatos afirmativos,” are used to direct someone to do an action. We will be talking about commands in.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Nailing the details for Question 9s.  Complete the Grammar Notes  Watch, rewind, pause etc  Make a note of any questions  Complete the google form.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Las palabras negativas
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
CALENTAMIENTO Completa las oraciones con el artículo definido correcto y la forma correcta del adjetivo. Ella es ______ estudiante __________ (serious).
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Expresar cantidad. Los indefinidos
 2 chicken breast  4 full carrots  1 can of diced pineapples  4 table spoons of butter  2 cups of ketchup  1 ½ cups of brown sugar  4 cups of.
What´s this? ¿Quién lo ha escrito? Who has written it? ¿Para quién es? Who is it for? Where is it? What´s the problem? At the school entrance You mustn.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
El Chocolate.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Español 1: Capítulo 6. We learned a few commands with these:  ¡Bésame! (“Kiss me!”)  ¡Abrázame! (“Hug me!”)
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
MEZCLAS Y SOLUCIONES MIXTURES & SOLUTIONS Nancy Fredrickson 2005.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
Telling time in Spanish ¿Qué hora es?. Talk about hours instead of o’clocks It is two o’clock It is 5 o’clock It is seven o’clock Son las dos horas Son.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
Telling time in Spanish: index. In order to ask the time in Spanish you need to say: ¿Qué hora es? index.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Reflexive verbs. A reflexive verb is when the subject in a sentence is the same as the object. Ex. I wash myself. I- subject Wash- verb Myself- object.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
The time.  ¿Qué hora es? What time is it?  Es la.../Son las… It is…o’clock To say at what time something happens use:  ¿A qué hora es…? At what time.
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
 Vivían en México central y el sur  Creían en sacrificio humano  Una sistema de agricultura muy avanzada  Los juegos eran muy importantes  Participaban.
A Su Riesgo 1234 La Comida. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.
Sra. Schwarz Los verbos tener, hacer, y poner. Sra. Schwarz El verbo tenerEl verbo tener  The verb tener means “to have.”  Tener is a stem-changing.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Telling time in Spanish:
Conjugate estar in the present tense
Transcripción de la presentación:

Items you need: A newspaper Water A whisk A bowl A sponge A wet cloth A sieve

We divide the students into six people groups and we give out the newspapers.

We tear the newspaper into two centimetres pieces and we put them into a bowl.

After we put all the paper into the bowl, we add some water to obtain a mixture.

We stir the mixture until the paper is totally wet.

If we used ordinary paper, the mixture would take 24 hours to make, but, as we are using low quality paper, the process will take just a few minutes.

We switch a blender on and we put in two handfuls of wet paper, after being wrung. We add some water from a jar. We start to beat everything carefully until we get to a fast smooth blending.

OnceCuando tengamos la mezcla hecha la echamos a un barreño. La mezcla tendrá un color grisaceo debido a la mala calidad del papel. Le añadimos agua al barreño hasta alcanzar la mitad de su capacidad.

Metemos la red y movemos poco a poco hasta que la mezcla sea homogénea. Sacamos la red lentamente y se deja escurrir.

Una vez hecho esto se pasa una bayeta por debajo para absorber aún más agua y que quede completamente seco. Le ponemos una bayeta encima para que el papel quede bien liso y se absorba el agua que le quede al papel.

Eliminamos la res, de forma que el papel queda pegado a la bayeta. Se pone en una superficie lisa para conseguir un buen alisado.

Cuando esté seco, se separa el papel de la bayeta. Le ponemos una plancha encima con el fin de que no se pierda el alisado. Depende del medio en el que se encuentre tardaré más o menos tiempo en secarse.

M. Dolores González Guillén. Carolina Pérez Peñalver Verónica Alcázar Alcaraz Valentín Guillén Cava Fotos tomadas por: Verónica y Carolina Apuntes tomados por: M. Dolores, Carolina y Valentín Power Point hecho por: M.Dolores y Carolina