 PROLOGUE Home  INDEX PRESENTING OUR SCHOOL A trip around the School. Plans of our School. Introducing Teachers & Students. A typical day at Gevora.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Advertisements

Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project. Guidelines  You may work with ONE other person  Project holidays/celebrations are given away on a first come.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
Espanol Megan Sands La comida.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
La computadora esta’ encima de la mesa
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
CURSO IES GÉVORA. Powerpoint que describe el proceso de elaboración del jamón ibérico, así como sus valores nutricionales y gastronómicos. Powerpoint.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Daily Routine Assessment-Monday!
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Stage 1: “My visit to the fair” / Etapa 1: “Mi visita a la feria”
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Transcripción de la presentación:

 PROLOGUE Home

 INDEX PRESENTING OUR SCHOOL A trip around the School. Plans of our School. Introducing Teachers & Students. A typical day at Gevora School. Building Comenius Corner. NNTT in «IESO Gévora». The Mysteries of Eleusis. Solidarity Race. Comenius Merry Christmas. PreviousFollowing

 INDEX YOUTH CULTURE Carnival «Badajoz». Easter «Badajoz». Free Time: A Questionnaire. Information Technologies and Youth Culture. Music and Young People: The music our youth like. Nutrition and Young People: Iberic Ham. Spanish Raspberry Cheesecake. The Mediterranean Diet. Typical Spanish Food. Sweden, country of Contrasts. PreviousFollowing

 INDEX THE ENVIRONMENT Save The Planet. PreviousFollowing

 INDEX VISITS Visit to Greece. Visit to Spain. Visit to Sweden. PreviousFollowing

 PRESENTING OUR SCHOOL Home

 Se trata de un grabación que muestra los lugares más característicos del centro. Ha sido realizado por los alumnos de cuarto y se presenta en un archivo tipo mpg. The students of the 4th Year of ESO have made a presentation to show you our school. It is an mpg file. A TRIP AROUND THE «IES GÉVORA» SCHOOL Click Here (Clic Aquí) Index

 Planos del instituto que describen las dependencias más significativas, el trabajo lo han realizado los alumnos de cuarto. Para visualizar el programa es necesario el software autocad o bien qcad. La dirección para descargar una versión de demostración y visualizar los archivos es On these plans you will see the facilities available at our school. You will need specific software (autocad or qcad) to open the file. You can download it at PLANS OF THE “IES GEVORA” SCHOOL Click Here (Clic Aquí) Index

 Presentación flash de los estudiantes y profesores del IESO Gévora. Flash presentation introducing the Spanish teachers and students of “IESO Gévora”. Introducing Teachers & Students «IES Gévora» Click Here (Clic Aquí) Index

 El instituto es una parte muy importante en la vida de cada alumno en Gévora. Los alumnos enseñan fotos y escriben textos para describir lo que es su vida diaria en el centro: el horario, las clases, el recreo, la biblioteca, el deporte, las fiestas y actividades extraescolares. School is an important part in the life of every student in Gévora. The students show pictures and write texts to describe what a typical day at Gévora School is like: the timetable, lessons, breaktime, the library, sports, festivals and outdoor activities. A TYPICAL DAY AT «IES GÉVORA» SCHOOL Click Here (Clic Aquí) Index

 Estos son los estudiantes en el año 4 º de ESO. Cursan estudios de arte en la escuela y están trabajando muy duro para conseguir este rincón luminoso. Y ahora, me gustaría presentar a las estrellas en el trabajo... These are the students in the 4º year of ESO. They study Art at school and they worked really hard to torn the lonely stairwell into this bright corner. And now, I would like to introduce the stars at work… BUILDING OUR COMENIUS CORNER Click Here (Clic Aquí) Index

 Montaje audiovisual que muestra los medios tecnológicos tanto de software como de hardware disponibles en nuestro Centro, así como, algunas experiencias tecnológicas realizadas por alumnos y profesores. A short film to show you the software and hardware available in our school as well as some of the works done by our students and teachers. NEW TECNOLOGIES IN «IES GÉVORA» Click Here (Clic Aquí) Index

 Actividad realizada por los alumnos de tercero B del I.E.S. de Gévora para difundir entre los alumnos españoles los cultos realizados en la antigua Elefsina, uno de los santuarios más importantes de la Grecia antigua. This activity has been made by students in the third year of E.S.O. at I.E.S. Gévora to teach spanish students about the worship of ancient Greek gods in Elefsina, one of the most important sanctuaries in ancie THE MYSTERIES OF ELEUSIS Click Here (Clic Aquí) Index

 Esta actividad se ha celebrado en nuestro centro los últimos tres años escolares bajo el lema "Kilómetros de Solidaridad". Todos los lemas están escritos en Inglés ya que es la primera vez que se ha organizado junto con uno de nuestros socios Comenius: 3rd Gymnasio de Elefsina (Grecia). This activity has been celebrated in our school for the last three school years under the slogan “Kilometres of Solidarity”. All the banners are written in English since for the first time it has been organised together with one of our Comenius partners, the Greek school 3 rd Gymnasium in Elefsina. SOLIDARITY RACE Video Click Here [Video Clic Aquí] Activity Click Here [Actividad Clic Aquí] Index

 Felicitación Navideña desde el IESO Gevora. Christmas greeting from the “IESO Gévora”. Comenius Merry Christmas Click Here (Clic Aquí) Index

 YOUTH CULTURE Home

 Presentar uno de los festivales más populares que se celebra en la ciudad de Badajoz. La gente de todas las edades toman parte activa en ella. This activity has as its main objective to introduce one of the most popular festivals celebrated in the city. People of all ages take an active part in it. CARNIVAL «BADAJOZ» Activity Click Here [Actividad Clic Aquí] Video Click Here [Video Clic Aquí] Index

 La Semana Santa es una tradición muy importante que cada año despierta mucha devoción en Badajoz. Puedes aprender de dónde viene, ver las procesiones con los pasos que representan imágenes o escenas típicas de la pasión de Cristo oir música, canciones y sonidos que los acompañan. Students of Religion in the 4th year of ESO show you some bits of Easter celebrations in “Badajoz”. EASTER «BADAJOZ» Click Here (Clic Aquí) Index

 Encuesta realizada a nuestros jóvenes sobre el uso de su tiempo libre. A survey on our students' use of their free time. Free Time: A Questionnaire Click Here (Clic Aquí) Index

 Actividad desarrollada de forma conjunta por los estudiantes de Grecia y España para el intercambio de usos de las Nuevas Tecnologías en su práctica diaria. Activity developed by both Greek and Spanish students to improve their use of New Technologies in their daily practice at school. Information and Communication Technologies and Youth Culture Click Here (Clic Aquí) Index

 Algunas presentaciones sobre diferentes géneros musicales y los artistas más importantes dentro de ellos. Some presentations about different music genres and the major artists within them. The music our youth like Click Here (Clic Aquí) Index

 Powerpoint que describe el proceso de elaboración del jamón ibérico, así como sus valores nutricionales y gastronómicos. Powerpoint that describes the process to make iberic ham, as well as its nutritional and gastronomical values. IBERIC HAM Click Here (Clic Aquí) Index

 Los estudiantes del 3er año de E.S.O. han preparado una deliciosa tarta de queso. No seas perezoso y hazlo tú mismo, es muy fácil y deliciosa. The students in the 3rd year of E.S.O. have prepared a delicious cheesecake. Don't be lazy and do it yourself, it's easy and delicious. SPANISH RASPBERRY CHEESECAKE Click Here (Clic Aquí) Index

 Presentación que describe los beneficios y características de la dieta mediterránea. Presentation describing the benefits and characteristics of the Mediterranean Diet. THE MEDITERRANEAN DIET Click Here (Clic Aquí) Index

 Los alumnos de 3º ESO continuan con su serie culinaria. Esta vez, usted aprenderá a preparar pan tostado con jamón y tomate, tortilla española y Sangría. ¡Buen provecho! The students of the 3rd year of ESO continue their culinary series. This time you will learn to prepare Toast with Ham and Tomato, Spanish Omelette and Sangría. Enjoy your meal! TYPICAL SPANISH FOOD Click Here (Clic Aquí) Index

 Presentación que describe las características de la dieta sueca Presentation describing the characteristics of the Swedish diet. SWEDEN, COUNTRY OF CONTRASTS Click Here (Clic Aquí) Index

 THE ENVIRONMENT Home

 Despertar la conciencia ecológica de nuestros alumnos. Buscar alternativas a las Centrales Nucleares. The purpose of this project is to make people aware of ecological matters and find alternatives to Nuclear Power Plants. Save the Planet Video Click Here (Video Clic Aquí) Activity Click Here (Actividad Clic Aquí) Index

VISITS Home

 Viaje Comenius a Grecia. Comenius trip to Greece. VISIT TO GREECE Click Here (Clic Aquí) Index

 Visita Comenius a España según los alumnos. Comenius visit to Spain according to students. Visit to Spain Click Here (Clic Aquí) Index

 Un video que incluye algunos de los mejores momentos de la visita de nuestros socios Comenius a España junto con un recorrido por los lugares que visitamos. A video that includes some of the best moments of the visit of our Comenius partners to Spain together with a tour of the places we visited. Comenius Visit to Spain Click Here (Clic Aquí) Index

 Visita Comenius a Suecia en Tiempo Real. Comenius visit to Sweden in Real Time. Visit Sweden in Real Time Click Here (Clic Aquí) Index

 Home