I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 6A En mi dormitorio. Bell Dinger Complete the sentences with the correct comparisons using the adjective given. The comparative form of the adjective.
Advertisements

Español II – Las actividades saludables – una vida activa
Las Descripciones Físicas
Yo puedo ____________ las profesiones de algunos parientes y que necesitan llevar para su trabajo. Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos de ER e IR Hoy es miércoles, el 27 de febrero.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Los adjetivos ¿Cómo eres tú?.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los verbos de ER Hoy es martes, el 5 de marzo. Las preposiciones Los interrogativos.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos Hoy es jueves, el 27 de febrero.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _______ what someone __________ using the formula ________________________. I can ________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
El vocabulario que vamos a usar hoy es…
El 3 de mayo…Día 30 del segundo semestre Las metas de aprender
I can _______________ my class schedule in Spanish. I can _________ all indirect object pronouns in Spanish. I can _________ one’s likes or dislikes in.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios radicales de ________. Yo puedo _____________ (por lo menos) ____ prendas de vestir. explicar.
I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios radicales de ________. Yo puedo _____________ (por lo menos) ____ prendas de vestir. explicar.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos Hoy es viernes, el 8 de febrero. La improvisación 4.
Vocab pequeño grande atlético perezoso trabajador artística
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
D/F: El 27 de enero Unidad 5, lección 3
Hagan el matching: bueno ___a. handsome deportista ___b. thoughtful impaciente ___c. excited emocionante ___d. brave valiente ___e. strange extraño ___f.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Making sentences plural! When there is more than one of something or someone, the definite and indefinite article and/or subject pronoun, verb and adjective.
Vocabulario 5 Physical descriptions
I can _____________ between __________ and ____________ actions. I can ______________ how to ____________ an AR verb in a complete sentence. I can ________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in spanish. demonstrateconjugate formulate.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es miércoles, el 27 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia La improvisación.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Me llamo _________ Clase 6nh (601) La fecha es el 7 de enero del 2013 Propósito # 24: ¿Cómo son tus amigos? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Dónde.
Sra. Renard El 12 de septiembre de Tipo 1: 5 frases, 5 minutos Escribe una descripción de tú con ser y estar.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Hoy es lunes, el 9 de noviembre Por favor, escribe la palabra de vocabulario que corresponde a cada imagen
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
DAY 21 6/9 DE NOVIEMBRE. LA ENTRADA… REPASO DE LOS PRONOMBRES DE SUJETO I can recite and define all Spanish subject pronouns. Yo 1s 2s 3s 1p 2p 3p I Tú.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ the cultural significance of ______________________. Concordancia explain “Día.
DESCRIPCIÓN DE CARÁCTER DE PERSONAS.
El verbo SER Verbo Irregular (no pattern) (________)
La Familia y los parientes (relatives)  I can use adjectives to describe my family.  I can conjugate the verb ser.  I can recognize cognates when using.
Misceláneo de adjetivos Los numerales Día feb 2016 Gramática española SPAN 4351 Harry Howard Tulane University.
Verbos: Fascinar, Gustar, Interesar y Encantar Encanta.
Yo puedo __________ cómo conjugar los verbos con cambios radicales de ________. Yo puedo _____________ (por lo menos) ____ prendas de vestir. explicar.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
El 21 de octubre…Día 17 Las metas de aprender
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Apuntes de los Superlativos
Que es esto vs. Quien Es? Por Senora Patterson.
Saying which is the best
Meta: I can demonstrate what I've learned about 1) describing where things are using prepositions, 2) giving directions, 3) giving commands and 4) describing.
Transcripción de la presentación:

I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify35 adjectives demonstrate

La entrada… Práctica de la concordancia y la regla reversa. I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Repaso de los adjetivos/SER/los números I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. I can identify at least 35 adjectives in Spanish.

La entrada… Práctica de la concordancia y la regla reversa. I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 22

con el verbo SER I can identify at least 35 adjectives in Spanish.

felices

jóvenes

trabajadora

The strong boy The strong girl The popular women The popular men El chico fuerte La chica fuerte Las mujeres populares Los hombres populares

Con sus compañeros, respondan a las preguntas… ¿Cómo son ellos? ¿Cómo son ellas? I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. En frases completas, Escriban descripciones de cada persona en cada foto. Usen…  Dos descripciones positivas  Dos descripciones negativas usando ni/ni

¿Cómo son los dos perros? Un perro es muy grande y fuerte. No es ni flaco ni gordo. El otro perro es pequeño y débil. No es ni peludo ni lindo. Ejemplo

La Improvisación 3 a I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

LaLa  Duplicado 23 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de los adjetivos  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los colores  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER

I can identify at least 35 adjectives in Spanish