# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Las vacaciones.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Gustar- To like (to please)
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
E L VERBO GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? Y PORQUE Unit II. E L VERBO GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
LOS PAISES HISPANOS Y SUS CAPITALES.
 Expressing cost in Spanish  Converting to foreign currencies Spanish I Señora Hoffman-Fields.
I. T EMA /T HEME : C ÓMO NOS ORGANIZAMOS / H OW W E O RGANIZE O URSELVES T ÍTULO : L A ECONOMÍA Se ñ or N. Martínez Por Eden Rosenthal, Sydney Kingcade,
Place: Argentina - Buenos Aires – San Antonio de Areco
Los verbos reflexivos Objective:
Deberes hoy : Continue with prep from before if unfinished, and then do: Por and Para sheet p36-37 ex 2a, 2b, 3b, 3c. Due Friday Para la proxima clase:
El Mundo Hispano Señorita Parreira el 28 de agosto de 2013.
Imagina Lección 7 pga Los usos de «se». La voz pasiva In Spanish, the pronoun se is often used to express the passive voice when the agent performing.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Año Nuevo!. New years day is celebrated on January 1st. It marks the beginning of the gregorian calendar. New years is celebrated in a variety of different.
S2 Spanish Project By Emma & Paige. Spanish Words That We Know !!! İ Hola! Muy bien ! Doce lunes İAdios ! ¿Qué tal? İBuenas tardes!
Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
 To describe people doing things for themselves  Must use reflexive pronouns with the verbs.  If there is not a pronoun with the verb, then the person.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
Expresiones Lección 1 Expressing from where someone comes.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Saying Hello and Goodbye
PUERTO RICO.  El Nombre- Puerto Rico  La Capital- San Juan  La población- 3,944,259 (julio, 2007)  ¿Donde está este país?- En el Caribe. Información.
decir  (yo) digo tener  (yo) tengo venir  (yo) vengo
Gustar: How to say you like something. Gustar In Spanish, when we want to say that we like something, like food, objects, or an activity, we use the verb.
CURRENCY. What is Currency? Currency is the money the government and the people use within a given country Every country has their own type of currency.
Click on ARGENTINA to go to Argentina Click on USA to go to the USA ARGENTINA USA.
Vocabulario de Sociales Tercer grado ¿Cómo funciona nuestra economía?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
1.8 Countries. Vámonos Sabemos el alfabeto (we know the alphabet).... por favor levanta su mano (raise your hand) y dime (tell me) las letras de su apellido.
Para empezar… Persona 1: Uno Persona 2: Dos Persona 1: Tres 1. En vez de decir la palabra ‘dos’, da una palmada. 1. En vez de decir la palabra ‘tres’,
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Click on ARGENTINA to go to Argentina Click on USA to go to the USA ARGENTINA USA.
Subjunctive The subjunctive is also used when referring or talking about indefinite, unknown, or nonexistent things or people. Mi novio es guapo. (Indicative)
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
Diferentes versiones sobre lo que es el capitalismo Alejandro Valle Baeza 2a sesión EP-I.
Tener Idioms [ Ustedes tienen que estudiar y practicar. Esta presentación es interactiva… ] [ Ustedes tienen que estudiar y practicar. Esta presentación.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Expressing likes and dislikes.
Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. In Spanish, indefinite words have corresponding negative.
Demonstrative adjective
No hemos puesto al día nuestra fuente principal de fondos para carreteras en más de 20 años Because the main source of revenue for roads is the gas tax.
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
Transcripción de la presentación:

# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?

SPANISH: # 1. Los sistemas económicos afectan a los países en general por nuestro aumento de los precios, y menos puestos de trabajo, por ejemplo, el gobierno aumenta los impuestos, las facturas y los precios en las tiendas para las necesidades de todos los días y menos puestos de trabajo para la gente. # 2. Me gustaría mejorar la economía de los Estados Unidos de América, a pesar de que algunas personas no pueden pagar sus impuestos, facturas, y otros. Me gustaría subir los impuestos un poco más y tener más lugares que son muy bien conocidos, como Disney World, y que van a atraer a los inmigrantes para que vengan a los Estados Unidos. ENGLISH: # 1. The economic systems affect Countries in general by our prices rising, and less jobs for example, the government raises taxes, bills and prices in the shops for the needs of all days and less jobs for people. #2.I'd like to improve the economy of the United States of America by raising bills, although some people can not pay their taxes, bills, and others. I'd like to raise taxes a little more for the ones who are wealthy. Also if we can have more places that are well known, type of park, that would attract immigrants to come to America.

SPANISH: Me gustaría mejorar la economía en Chile, subiendo sus precios en un par de cosas como el cobre, ya que Chile es bien conocido por ser la mayor producción mundial de cobre. También elevar los precios haciendo que la gente muy rica pague más impuestos y de esta manera ayudan a su país. ENGLISH: I would like to improve the economy in Chile, raising their prices in a couple of things like copper, because Chile is well- known there for it, and is the world's largest manufacture of copper. Also raise prices by making the very rich people there pay more taxes anyways, its helping their country.

¡Fotografías!