India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

¿Qué materias estudias?
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
English Lesson 5.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
Hi. My name is _____. Did I tell you about... (you copy and finish.) Hola. Me llamo ______. ¿Te había dicho de(l)... (copia y completa.)
America Central Fast Five Second Week of November, 2009.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Conversación Simulada Aquí es el número que necesitas usar: (951)
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
El reglamento de la casa
Digital Photography: Selfie Slides
Mi dormitorio My bedroom
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
El Verbo “Jugar” (p. 234) o In Spanish, the verb jugar is used to talk about playing a sport or a game. o Jugar is a “stem-changing verb”. The -u- becomes.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Transcripción de la presentación:

India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School

Day One These two men are in the middle of a conversation. In at least six English sentences, explain what the conversation is about. Make sure you use correct English and are kind with your words.

El Primer Día Estos dos hombres están en medio de una conversación. En al menos seis oraciones en español, explica lo que discuten.

This is not a Jell-O dessert and it is not a space ship. Please tell me what you think it ‘could’ be. In your six sentences, make sure to describe it in detail. Day 2

Esto no es un Jell-O y no es un cohete del espacio ultraterrestre. Por favor, dígame lo que usted piensa que "podría“ ser. En sus seis frases, asegúrese de describir en detalle. El Segundo Día

Day 3: Name the game and tell me how to play it.

El Tercer Día: Le da un nombre a este juego y me dice cómo jugar.

Day 4 This was built as a memorial to a wife. What kind of person would your spouse have to be for you to do this, too?

Este fue construido como un monumento a una mujer. ¿Qué clase de persona sería su esposo que ser para que usted pueda hacer esto también? El Quarto Día

Day 5 In six or more English sentences, explain what this woman is doing, and why.

El Día 5: En seis o más oraciones en español, explique lo que esta mujer está haciendo y por qué.