S PANISH I NTRODUCTION Hablando de Materias Escolares
E SPONJA : S PONGE Question ladders.
M ETAS Talk about materias/asignaturas escolares (school coursework). Express different levels of interest in your classes.
A CTIVIDADES Introduction and Repetition of new vocabulary. Explanation of new question set.
L AS M ATERIAS E SCOLARES I francésespañolmatemáticaseducación física
L AS M ATERIAS E SCOLARES II educación plástica (el arte) música (el choro) historialengua y literatura
L AS M ATERIAS E SCOLARES III El algébraLa composición la biologíatecnología
P REGUNTAS Y R ESPUESTAS - T ALKING ANTABOUT YOUR CLASSES … ¿Cuáles clases tienes/tomas? Tengo ______________. Tomo ________________. ¿A que hora tienes (la asignatura) los lunes? Tengo ___________ a las _______________. ¿Qué materias tienes/tomas? Tengo _________, __________, y _________. Tomo _________, __________, y __________.
C ROSS - FIRE C ONVERSATION Line-it-up-face-to-face!
¿C UÁNTAS CLASES TIENES ? ABC 754
¿A QUE HORA TIENES ( LA ASIGNATURA ) LOS LUNES ? ABC 10:372:159:15
¿Q UÉ MATERIAS TIENES ?
C LOZE Quick-review of vocabulary: Homework: 1) Make flashcards, a mini-poster, paper fortune-teller, or a picture book that incorporates information provided in the Notes Guide for today. This will be due Wednesday. Also, make sure to review your study guide and check the wiki daily!