S PANISH I NTRODUCTION Hablando de Materias Escolares.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Advertisements

Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Ésta semana (23 de octubre) lunes 22: No hubo clase martes 23: Class exercises (3:5-6, 3:9, 3:11), MSL pre-write 87 miércoles 24: Libro 3: , foldable.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Objectives By the end of class you will be able to … [8] Identify classes, subjects and school vocabulary.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Wednesday, Thursday. Vámonos Escriben dos oraciones completas para describir EL TIEMPO: 1. Vacación perfecta (perfect vacation): 2. Día peor (worst day):
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 44 Hoy es lunes el 26 de enero La ALC se encuentra en Gmail. 2.Traduce la sección de los ingredientes de un desayuno sabrosos a inglés. Cuernitos.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Español II Señora Rushing Salón 125. Yo.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
SPANISH 2 HONORES NOTEBOOK ( ). FECHA:  HOY ES MIÉRCOLES EL 27 DE AGOSTO DE  AYER FUE ________________EL _____ DE _______________DE 2015.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
SPN I Oct. 3 E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish 1B Cuarto 2 Pasatiempos 1. EL INVIERNO HIZO FRÍO Y NEVÓ…
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Composición # 2.
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

S PANISH I NTRODUCTION Hablando de Materias Escolares

E SPONJA : S PONGE Question ladders.

M ETAS Talk about materias/asignaturas escolares (school coursework). Express different levels of interest in your classes.

A CTIVIDADES Introduction and Repetition of new vocabulary. Explanation of new question set.

L AS M ATERIAS E SCOLARES I francésespañolmatemáticaseducación física

L AS M ATERIAS E SCOLARES II educación plástica (el arte) música (el choro) historialengua y literatura

L AS M ATERIAS E SCOLARES III El algébraLa composición la biologíatecnología

P REGUNTAS Y R ESPUESTAS - T ALKING ANTABOUT YOUR CLASSES … ¿Cuáles clases tienes/tomas? Tengo ______________. Tomo ________________. ¿A que hora tienes (la asignatura) los lunes? Tengo ___________ a las _______________. ¿Qué materias tienes/tomas? Tengo _________, __________, y _________. Tomo _________, __________, y __________.

C ROSS - FIRE C ONVERSATION Line-it-up-face-to-face!

¿C UÁNTAS CLASES TIENES ? ABC 754

¿A QUE HORA TIENES ( LA ASIGNATURA ) LOS LUNES ? ABC 10:372:159:15

¿Q UÉ MATERIAS TIENES ?

C LOZE Quick-review of vocabulary: Homework: 1) Make flashcards, a mini-poster, paper fortune-teller, or a picture book that incorporates information provided in the Notes Guide for today. This will be due Wednesday. Also, make sure to review your study guide and check the wiki daily!