¡Es viernes! ¡Qué rico!.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PP de la clase 30 de agosto Answer in a complete sentence (Preferably Spanish but English is okay) 1. ¿Cuál es una regla de la clase de Español? 2. ¿Cuál.
Advertisements

*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Lección Preliminar.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Frases para la clase Español 1. In the classroom… Abran los libros. (Open your books.) Cierren los libros. (Close your books.) Escriban. (Write.) Escuchen.
Classroom Expressions
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
El Verbo “GUSTAR + Infinitive” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Equipo Uno. Cuantos anos tienes How old are you Yo tengo… años.
Repaso de todo. Way to greet  hola  Buenos días.
Definition
Las preguntas personales 2 grado
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
English Lesson 3.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Thank you for taking my classes
Survival Spanish – SPA II y III
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Para empezar es estamos estoy son eres
Expresiones útiles para la clase de español
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
The following slides introduce the new verb IR.
Expresiones para la clase de español
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Las expresiones de la clase
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
28 de agosto. Como llamo la atención…. Chapchas – Perú, Perú, Perú.
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
English Lesson 4.
Bienvenidos a clase. \. 1. Bienvenidos a clase. 2. Siéntense, por favor. 3. ¿Entienden? 4. Saquen sus libros. 5. Saquen sus carpetas. 6. Hagan el trabajo.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
SPANISH I November 20 & 23. VIERNES, EL 20 DE NOVIEMBRE LT: I WILL WRITE THE CORRECT FORM OF AN -AR VERBS IN A SENTENCE.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Transcripción de la presentación:

¡Es viernes! ¡Qué rico!

Práctica personal (PP) 29 de agosto Preguntas esenciales

¿Cómo te llamas? (Me llamo...) ¿Cómo se llama la profesora de español? (Se llama...) ¿Cuál es la fecha de hoy? (Hoy es el ______ de ______) ¿Dónde se habla español? (Se habla español en____) ¿Qué día de la semana es? (Es el _____) ¿Qué día es mañana? (Mañana es el _____) ¿Cuál es tu día favorito? (Mi día favorito es ____) ¿Cómo se escribe tu nombre? (Se escribe ______) ¿Cuándo es tu cumpleaños? (Mi cumpleaños es el ______ de ______) ¿Cómo estás? (Estoy _______) ¿Cómo se dice “pen” en español? (Se dice ______)

Qué quiere decir “Buenas noches” en inglés? (Quiere decir _____) ¿Hay un profesor en la clase de español? (No, no hay __________ ¿De dónde eres tú? (Soy de _______) ¿De dónde es la profesora de español?(Es de _____) ¿Cómo eres tú? (Yo soy ______ ¿Qué te gusta hacer? (Me gusta _____) ¿Qué no te gusta hacer? (No me gusta nada _______ ¿Hablas español? (Sí, hablo español) ¿Cuántos años tienes tú? (Tengo ____ años) ¿Cuántos hermanos tienes tú? (Tengo _____ hermanos ¿Qué tiempo hace? (Hace….; Llueve; Nieva)

Preguntas esenciales para la clase de español Escriban las respuestas Tarjetas móviles

Mandatos de la clase Escuchen Repitan Otra vez Pasen Escriban Estudien Lean En español, por favor Más alto, por favor Silencio, por favor Abran los libros Cierren los libros Saquen un papel Memoricen Practiquen Levanten la mano Enreguen los papeles Levántense Siéntense

Tarea Lean el “course outline” y preparen para el examen el día de bloque Hagan la búsqueda (si no lo hiciste) Compren la guía

Repaso de los verbos Grupo de cuatro- Lluvia de ideas Van a formar un grupo de cuatro. Tienen un papel en el grupo. Van a escribir una lista de verbos, pasando el papel a otra personan cada vez. Tienen 4 minutos Hacemos una lista en la pizarra

Clasificar las formas de los verbos Pongan la forma del verbo con el sujeto correcto

Entrevista de verbos Van a hablar con 3 personas y preguntar las preguntas Al final, en el otro lado del papel, escribe cinco frases: Yo ____verbo________ _________ (una persona) ____verbo________ ____ y _____(dos personas) ___verbo______ _______(una persona) NO _____verbo______ ____ y yo _______verbo) __________

Manos en el aire verbos Take all of the verb pieces out of the bag Sort the pieces on you desk You will see sentences in English on the screen. Choose and conjugate the verb correctly that corresponds to the English

Combinación 1 I drive to the beach. Do you walk slowly? We eat at a popular restaurant I like to study We talk fast. The man sings well. They read a lot.

1 Manejo caminas Comemos Estudiar Hablamos Canta leen

Combinación 2 Do you drink soda? We always write letters. Do you all participate in class? I ski in the winter. My friends and I eat. We don’t skate much. She always listens to the teacher.

Combinación 2 Bebes Escribimos Participan Esquío Comemos Patinamos escucha

Combinación 3 Does she live in Castro Valley? Do we work hard? I read every night. I like to skate. The kids ski a lot. That boy rides a bike. Do those students write well?

Combinación 3 Vive Trabajamos Leo Patinar Esquían Monta escriben

Combinación 4 I never arrive on time. She sings every day. Do you eat after 10:00 p.m.? We drink a lot of water. She reads well. Do they run after school? We skate in the afternoon.

Combinación 4 Llego Canta Comes Bebemos Lee Corren patinamos

What is the name of the link you click on to get to the homework page What is the name of the link you click on to get to the homework page? Click on it! What are the names of the three tabs (columns) at the top of the homework page? __________________ ____________________ _______________________ From what you see on this page, when is your first quiz and what is it on? ______________________________________________ Go back to the main page of the website. Click on the “Sign up for REMIND” Please sign up if you want to get reminders from me during the year. What is the telephone number you must enter? ____ _____ ______ - ______ ______ _______ _______ Under the “Helpful Websites and Resources” click on “Spanish Verb Conjugator”. What does that website help you with? Click on three other links in the “Helpful Websites and Resources”. Describe what you find.

Look at the instructions for getting to your textbook Look at the instructions for getting to your textbook. What is the generic login? User name________________; Password________________________ Click on the link to the page that takes you to the login for your textbook. Now login. Once you have logged in, answer these questions: Under “message from the teacher” on your left, click on the date. What does the message say?: _____________________________________ What are the titles and colors of the two books you see: ______________ ______________________ Click on the “Spanish 2 course outline” READ THIS IF YOU WANT TO BE WELL PREPARED FOR YOUR FIRST QUIZ ON TUESDAY, September 2. Listen to the “rules of the class” What is one rule you hear? __________________________________ Click on the Voki. Write down two lines in Spanish that you understand. Look at the picture I have uploaded to the website. Where am I in the picture and who am I with? Watch the video of my trip to Spain. What am I describing in that video?