¡Empecemos! Capìtulo 1. Warm-Up List some of the Spanish-related words or names that you know for the following. 1.Five cities and/ or states with Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Lección Preliminar.
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
Module 1 Exam Review.
Study Guide unit I.
Capítulo 1 (L. Fichtman – CB East)
Capítulo 1 Row Game Review. How are you Ms. Nolan? (spell Miss in Spanish) – ¿Cómo está usted Señorita Nolan? Spell all the days of the week in Spanish.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo se llama él (ella)?
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Calentamiento Write out the following en español…. n 116 n 208 n 1510 n 7 25 n 3113 n 612.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
C APÍTULO 1 - ¡E MPECEMOS ! VOCABULARIO 2. ¿C UÁL ES TU TELÉFONO ? 1. What is your telephone number?
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
World Language Survey 28 de abril de
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Capítulo 1 ¡Empecemos!.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
SaludosLa fechaSubjecto/ Verbo NúmerosAlfabeto.
CHAPTER PE REVIEW: p CHAPTER PE TEST TOMORROW.
C1g1 repaso.
Test Repaso/Review Section 1.2
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Español I Capítulo 1 Páginas 1-35 Él Él he Ella she.
Vocabulario de Capítulo 1:
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Vocabulario 1.1. Sustantivos (nouns) # señor Sir, Mr.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Transcripción de la presentación:

¡Empecemos! Capìtulo 1

Warm-Up List some of the Spanish-related words or names that you know for the following. 1.Five cities and/ or states with Spanish names 2.Three words related to cowboy lore that come from Spanish 3.Three popular foods with Spanish names

At the end of the lesson you will be able to… Identify and use the vocabulary for part 1 of chapter 1

Abren los libros de la paginas 4-5. ¿Què ves en la foto?

Sabìas que… La estatua “El oso y el madroña” is in the Puerta del Sol which is a historic gate into the city. It is considered the focal point of Madrid and is the starting point of all highways in Spain. All distances are measured from a stone beneath the wall of the post office which is known as the zero kilometer. The bear and the madroño tree are the symbol of Spain.

Los Objectivos Ask someone’s name and say yours Ask how someone is and say how you are Introduce people and say where they are from Give phone numbers, the time, the date, and the day Spell words and give addresses Use subjects, verbs and subject pronouns correctly Identify the numbers 0-31 Use the alphabet Conjugate the verb SER Use punctuation marks and written accent marks

Saludos What’s your name? (I) What’s your name? (F) My name is _____. I am _______. ¿Còmo te llamas? ¿Còmo se llama usted? Me llamo _______. Soy _________.

Saludos Who is …? What is his/her name? He/She is ______. His/Her name is _______. ¿Quièn es … ? ¿Còmo se llama (èl/ella)? (Él/Ella) es ______. (Él/Ella) se llama _____.

Practica con un amigo o una amiga. Completan actividades 2 y 3 en la pagina 7.

Leen Nota Cultural. To show affection family members may add –ito or –ita to a person’s name There are nicknames “apodos” that could be an abbreviation of the original name

Wrap-Up Mira ExpresaVisiòn y Al rap.

Next Class- We will continue our discussion of the basic conversation and add “How are you?”.

Day 2

Warm-Up 1.How do you ask a classmate’s name in Spanish? 2.How do you ask a teacher’s name in Spanish? 3.How would each person respond to you? 4.How would you respond with your name in Spanish?

At the end of the lesson you will be able to… Greet someone in Spanish. Ask someone’s name and give your name. Ask “How are you?” and respond in Spanish. Say farewell in Spanish.

Let’s review our conversation so far… Completan actividad 4, pg. 7.

Greetings Buenos dìas Buenas tardes Buenas noches Hola Señor Señora Señorita Good morning Good afternoon Good evening Hello Mr. Mrs. Miss

¡Exprèsate! How are you? (I) How are you? (F) How’s it going? ¿Còmo estàs? ¿Còmo està usted? ¿Què tal?

Contesta I’m fine. I’m all right. So-so I’m bad. Terrific Stupendous Fantastic Terrible Estoy bien. Regular Asi-asi Estoy mal. Terifico Estupendo Fantastico Terrible

Farewells Goodbye Bye See you tomorrow See you soon See you later Until next time See you I have to go. Adiòs Chao Hasta mañana Hasta pronto Hasta luego Hasta la vista Nos vemos Tengo que irme

Practica con un amigo/una amiga. Escuchan a actividad 5, pg. 9.

Wrap-Up Completan actividad 6, pg. 9

Next Class- We will discuss how to introduce someone and say where you are from.

Day 3

Warm-Up Unscramble the words to create sentences. 1.Clarisa / llama / se 2.me / Sarah / llamo 3.bien / gracias / estoy 4.señora / noches / buenas 5.que / tengo / irme

At the end of the lesson you will be able to … Complete a basic conversation in Spanish. Introduce someone Ask someone where they are from

Let’s review the conversation so far…

¡Exprèsate! Éste es Juan. –This is Juan. Ésta es Rosa. –This is Rosa. Encantado(a) –I’m delighted to meet you. Mucho gusto. –I’m pleased to meet you. Igualmente. –Likewise

Màs Vocabulario Classmate Teacher Student Boy/girl Best friend Compañero (a) de clase Profesor (a) Estudiante Muchacho (a) Mejor amigo (a)

Completan actividad 9, pg. 10.

¡Exprèsate! Where are you from? (I) Where are you from? (F) Where is … from? ¿De dònde eres? ¿De dònde es usted? ¿De dònde es …?

¡Exprèsate! I am from … He/She is from … Soy de … El / Ella es de …

Completan actividad 11, pg. 11.

Wrap-Up Completan con un estudiante una conversacion en español.

La Tarea Cuaderno de vocabulario, pg. 1

Next Class- We will begin discussing subjects and verbs in sentences.

Day 4

Warm-Up Put the following sentences in order. 1.Tengo que irme. Adiòs. 2.Soy de Venezuela. 3.Ella es mi amiga Valeria. 4.Hola. Me llamo Fernando. 5.Es una compañera de clase.

At the end of the lesson you will be able to… Identify subjects and verbs in sentences Use correct pronouns

Saca la tarea.

Leen Nota Cultural pg. 12 Female teachers –Title and first name –Title and last name –doña and first name Male teachers –Title and first name –Title and last name –don and first name

Subjects and Verbs Subject- who or what that is being describes or is doing something Verb- action or being Mrs. Churchill is my teacher. La señora Churchill es mi profesora.

Pronouns I, me we you(I)you (IP) He, she, you(F) they, you (FP)

Pronouns yonosotros(as) tù(I) vosotros(as) (IP) èl, ella,usted(F) ellos, ellas, ustedes(FP)

Mrs. Churchill is my teacher. La señora Churchill es mi profesora. With pronouns: She is my teacher. Ella es mi profesora. If you know who you’re talking about you can leave out the subject. Es mi profesora.

Mira GramaVisiòn.

Day 4 prt. 2

Warm-Up Fill in the chart with the correct Spanish pronoun.

At the end of the lesson you will be able to… Identify subjects and verbs in sentences Use correct pronouns

Mira GramaVisiòn.

Completan actividades 13 y 14 p.12.

Wrap-Up Las Mascaras –Take one of the masks –Introduce your new friend to your group –Use the expressions we have discussed this chapter Name Origin Feelings

Mi Mascara Esta es mi profesora señora Ortiz. Buenos dias señora Ortiz. Ella es de Mexico. Ella està muy buena. Hasta luego señora Ortiz.

Completan Cuaderno de actividades pg. 2-3.

Next Class- We will continue our discussion on pronouns.

Day 5

Warm-Up Escribe los numeros 1-6. Escribe un frase acerca de la foto.

At the end of the lesson you will be able to… Identify subjects and verbs in sentences Use correct pronouns

Let’s review pronouns!!

Pronouns I We You(I) You(IP) He He(P) She She(P) You(F) You(FP) yo nosotros(as) tu vosotros(as) èlellos ella ellas ustedustedes

Identify the subject and the verb. 1.Yo soy una profesora. 2. La señora Garcia es de Chile. 3. El muchacho es Raul. 4. Ella es estudiante.

Which pronoun would you use to greet each? 1.A school teacher 2.A group of male friends in Spain 3.Your best friend 4.A group of female classmates in Latin America 1. 1.Tù 2. 2.Vosotros 3. 3.Usted 4. 4.Ustedes

Completan Prueba:Gramàtica 1

Next Class- Vocabulario 2

Day 7

Warm-Up Match each sentence with the correct pronoun. 1.¿Còmo te llamas? 2.Mi amiga es de Colombia. 3.Somos estudiantes. 4.Me llamo Mauricio. 5.El señor Torrado es el profesor. A. A.Ella B. B.Yo C. C.Èl D. D.Tù E. E.Nosotros

At the end of the lesson you will be able to… Identify the numbers 0-31 in Spanish. Ask for and state a telephone number.

Let’s review the numbers!!

To ask for a phone number ¿Cuàl es tu telèfono? ¿Cuàl es el telèfono de _______ ? Es ___ - __ __ - __ __ - __ __

Sabìas que… In Spanish speaking countries, telephone numbers have 7 or 8 digits. Usually the first number is spoken alone and the remaining numbers are given in pairs.

¡Lo Tengo!

Wrap-Up Completan Los Numeros Papel.

Next Class- time and the calendar

Day 8

Warm-Up Contesta en español. 1.Ocho + cuatro = 2.Veintiuno – doce = 3.Treinta – quince = 4.Catorce + seis = 5.Dieciocho – cinco =

At the end of the lesson you will be able to… Use numbers to tell time in Spanish.

Saca la tarea. Practica los numeros. ¿Cuàl es tu telèfono?

¿Què hora es? 1.First number you here is the hour Es la una.Son las tres. 12:00 am- medianoche 12:00 pm- mediodia

1.Next listen for “y” or “menos” Son las cinco y diez. Son las ocho menos cinco. 2.Last number is the minute. Son las doce y cuarenta. Minute hand on the 3- quince o cuarto Minute hand on the 6- treinta o media Minute hand on the 9- y cuarenta y cinco menos quince menos cuarto

Practica la hora.

Day 8 prt 2

Warm-Up Escribe en español. 1.1:00 2.4:30 3.7:15 4.9: pm

At the end of the lesson you will be able to… Use numbers to tell time in Spanish.

¿Què hora es? A eso de- at about –La clase de historia son a eso de nueve. En punto- on the dot –La clase de español son las ocho en punto. De la mañana De la tarde De la noche

Practica la hora. Completan El Reloj Papel.

Prt 3

Warm-Up Escribe en español. 1.4:20 2.9:30 3.8:15 4.1: am

At the end of the lesson you will be able to… Use numbers to tell time in Spanish. Identify the day, month, date and the seasons in Spanish.

Practica la hora.

¿Què dìa es hoy? lunes martes miercoles jueves viernes sabado domingo Days go Monday to Sunday Not capitalized Roman derivations

¿Què mes es? enero febrero marzo abril mayo junio julio agosto septiembre octubre noviembre diciembre

¿En què estacion estamos? primavera verano otoño invierno

¿Què fecha es hoy? Dìa + mes + año Hoy es viente y uno de septiembre de ** 1 st day of the month= primero ¿Què fecha es tù cumpleaños?

Use these words in conjunction with the days, months and date. 1.Antes- before 2. Despuès- after

Let’s review!!

Wrap-Up Completan Cuaderno de Vocabulario y Gramàtica pg. 8-9.

Next Class- the alphabet

Day 8 prt 4

Warm-Up Contesta en español. 1.4:30 2.2:45 3.El dìa antes de martes 4.El dìa despuès de jueves 5.¿Cuàl es la fecha de tù cumpleaños? 6.¿Què mes esta en el otoño?

At the end of the lesson you will be able to… Say the time in Spanish. Identify the days, months and seasons in Spanish. Spell words and give an address in Spanish.

Task While only speaking Spanish line up in order according to your birthday.

Saca la tarea.

El alfabeto Escucha y escribe Alphabet Rap Alphabet Rap

El correo electrònico ¿Còmo se escribe…? –Se escribe … ¿Cuàl es el correo electrònico de __________ ? –Es ____.(punto) ____.(punto) _____ ¿Cual es tu correo electrònico?

Mira ExpresaVisiòn.

Wrap-Up Completa actividad 30, pg. 23.

Next Class- SER

Day 9

Warm-Up Unscramble the words to tell what time it is. 1.en / ocho / las / punto / son 2.tres / las / menos / son / veinte 3.cuarto / son / nueve / las / y 4.media / una / es / y / la 5.cuatro / cuarto / y / las / son

At the end of the lesson you will be able to… Conjugate the verb SER Use ser correctly in sentences.

Before we conjugate SER let’s review the pronouns.

Pronouns yonosotros(as) tù(I) vosotros(as) (IP) èl, ella,usted(F) ellos, ellas, ustedes(FP)

Ser- to be soy somos eres sois es son yo nosotros(as) tù vosotros(as) èlellos ella ellas ustedustedes

We’ve used some already. Yo soy de Pittsville. ¿De dònde eres tù? Ella es una compañera de clase. Hoy es lunes. Son las ocho de la mañana.

Practica 1.I am from Maryland. 2. You are in Spanish class. 3. History class is at about 9: We are in the season fall. 5. Steve and Jennifer are classmates.

Actividad 33, pg. 25 Nosotros _________ estudiantes y profesores del club internacional de español. Yo ______ de Puerto Rico. Juan Emilio _________de la Repùblica Dominicana. Lisa y Rebeca ______ de Estados Unidos. El telèfono de club _____ El correo electrònico del club ____ Nosotros _________ el club internacional. ¡Hasta somos soy es son es somos

Mira GramaVisiòn.

Wrap-Up Completa un papel El verbo SER.

Next Class- We will continue our discussion of the verb ser.

Day 9 prt 2

Warm-Up Complete Maribel’s statements. 1.Hola. Yo 2.Y ella 3.Nosotras 4.Y tù, ¿de dònde 5.Juan y tù, ¿de dònde 6.Jorge y Carlos 7.Juan,¿cuàl 8.Carla,¿què hora 9.No, Carla, no es la una, A. A.son de España. B. B.somos de Mèxico. C. C.eres? D. D.son ustedes? E. E.es mi amiga Carla. F. F.soy Maribel Gòmez. G. G.es? H. H.son las dos. I. I.es tu telèfono?

At the end of the lesson you will be able to… Conjugate ser. Use ser correctly in sentences.

Ser-

Miran la tarea.

Practica. 1.I am from the United States. 2.You are in Spanish class. 3.We are classmates. 4.Juan is from Cuba. 5.The girls are Maria’s friends.

Next Class- We will continue with ser.

Day 9 prt 3

Warm-Up Escribe en español. 1.I am a student. 2.It is 3:00 in the afternoon. 3.Where are you from? 4.Juan and Carlos are from Spain. 5.We are in Spanish class.

At the end of the lesson you will be able to… Conjugate ser. Use ser correctly in sentences.

Dice Game 1.Yo 2.Tù 3.El 4. Nosotros 5. Vosotros 6. Ellos Roll the die. Whichever number you get that is your key word. Conjugate ser depending on the key word. Choose 3 conjugations and write a sentence for each.

Wrap-Up Completan cuaderno de vocabulario y gràmatica, pp

Next Class- We will have our Ser Quiz.

Day 10

Warm-Up Completan con el verbo ser. 1.El profesor ___________ alto. 2.Maria y Pablo __________ americanos. 3.Juan y yo ______________ morenos. 4.¿____________ Uds. españoles? 5.Yo __________ bajo. 6.Tù __________ simpàtico.

At the end of the lesson you will be able to… Conjugate ser. Use ser correctly in sentences.

Saca el cuaderno de vocabulario y gràmatica, pp

Estudia para tu prueba en Ser.

Next Class- Accent Marks

Day 11

Warm-Up Completan con el verbo Ser. 1.Eva __________ de Cuba. 2.Nosotros ___________ amigos. 3.__________ las tres y media. 4.Yo ___________ de Bolivia.

At the end of the lesson you will be able to… Use punctuation marks and accents correctly in Spanish. Use adjectives to describe a person.

Punctuation Marks 1. “.”- identifies a statement only used at the end of the sentence 2. “¿”- identifies a question followed by a regular “?” at the end 3. “¡”- identifies an exclamation followed by a regular “!” at the end What might be the advantages of having the punctuation also at the beginning of a sentence?

Accent Marks An accent mark is a tilted line ” ` “ placed over a vowel. The accent marks tells us when to stress a particular part of a word. The tilde is the wavy line in the ñ. The tilde ~ tells us to pronounce the n sound followed by a y sound like in canyon.

Mira GramaVisiòn.

Choose to complete either actividad 36, pp. 26 o actividad 37, pp. 27.

Rewrite adding accent marks, tildes and/or punctuation. 1.COMPANERO 2.MANANA 3.MIERCOLES 4.MEDIODIA 5. Que hora es 6. Hola 7. Como estas 8. Empecemos

Los adjectivos Adjectives in Spanish are used the same way as in English. An adjective is used to describe a noun. –Tall boy- blonde girls However in Spanish the adjective comes after the noun and must agree with the noun. (gender, singular or plural) –Muchacho alto- muchachas rubias

Los adjectivos Amigo (a) Muchacho (a) Escuela Alto (a) Rubio (a) Divertido (a) Guapo (a) Pequeño (a) Profesor (a) Chico (a) Colegio (a) Bajo (a) Moreno (a) Aburrido (a) Feo (a) Grande

Los adjectivos Fantàstico (a) Bueno (a) Timido (a) Atractivo (a) Simpatico (a) Amable Sincero (a) Serio (a) Honesto (a) Facil Dificil Antìpatico (a)

Paìs Nacionalidad Paìs Nacionalidad Estados Unidos España Mèxico Argentina Chile Colombia Costa Rica Cuba Puerto Rico Perù americano (a) español (a) mexicano (a) argentino (a) chileno (a) colombiano (a) costarricense cubano (a) puertorriqueño (a) peruano (a)

Digame un frase acerca de tù. Yo soy ______________.

Las Màscaras Escribe un paragrafo para tù màscara en español. Tù necisitas 5-7 frases. Posible partes inclue: –Nombre –Edad (¿Cuantos años?) –Chico o chica –Estudiante o profesor –Color del pelo (rubio o moreno) –Emocìon (divertido o aburrido) –Altura (bajo o alto) –nationalidad

Mi Màscara Mi persona se llama Señora Ortiz. Ella es española. Ella es de Salisbury. Es una chica. Sña Ortiz es una profesora de ìngles. Ella tiene treinta años. Tiene un pelo morena. Ella es baja y muy divertida. Mucho gusto Señora Ortiz.

Next Class- novela en video

Day 13

Warm-Up Escribe 3-4 frases acerca de tù en español. Yo soy ______________.

At the end of the lesson you will be able to… Use adjectives to describe someone in Spanish. Use all of chapter 1 knowledge to comprehend a Spanish Novela on video.

Completan Las Mascaras.

Las Màscaras Escribe un paragrafo para tù màscara en español. Tù necisitas 5-7 frases. Posible partes inclue: –Nombre –Edad (¿Cuantos años?) –Chico o chica –Estudiante o profesor –Color del pelo (rubio o moreno) –Emocìon (divertido o aburrido) –Altura (bajo o alto) –nationalidad

Mi Màscara Mi persona se llama Señora Ortiz. Ella es española. Ella es de Salisbury. Es una chica. Sña Ortiz es una profesora de ìngles. Ella tiene treinta años. Tiene un pelo morena. Ella es baja y muy divertida. Mucho gusto Señora Ortiz.

La Novela en Video Abren los libros de la paginas Miran las paginas y leen la Estrategia. 2. ¿Què sabes? 3. Miran el video y leen pp

¿Comprendes? 1.¿De dònde es Sofìa? 2.¿De dònde es Nicolàs? 3.¿Còmo es Sofìa? 4.¿Còmo es Nicolàs?

Wrap-Up Completan las preguntas en la pagina 29. Next Time: Marcos goes to visit la profesora. What might she ask him to do?

Next Class Performance Task

Warm-Up Escribe 3 frases acerca de un amigo o una amiga. –El es _____ o Ella es _____

At the end of the lesson you will be able to… Use chapter 1 vocabulary and grammar to complete the chapter 1 performance task.

Performance Task Scenario- Your class has been given a list of possible e-pals from Spain with their ages. Also included is a time when you should probably be sending this to catch the person. 1.Choose an e-pal. 2.Include in your 1.Greeting 2.Introduce yourself and say where you’re from 3.Phone number and address 4.2 questions you would like answered 5.Be sure to sign off

Rubric Contenido- uses correct vocabulary- 4 Comprensiòn- can understand it- 4 Precisiòn- grammar, spelling- 4 Organizaciòn- logical and effective- 4 Esfuerzo- care/effort/ classroom behavior pnts

Outline Day 1 –Organize ideas –Choose e-pal –Create rough draft Day 2 –Edit and revise rough draft –Create final copy –Turn final copy and rubric into Mrs. Churchill

Saving the From the My Computer icon select the I drive Go to the Shared Folder Click on the STUDATA Folder Click on the Churchill Folder Save the document

Next Class- Review for test

Una Computadora Log on the computer (make sure the workstation box is not checked) On the Novell screen click on either or these 2 icons: –Snoopy (flash card practice of vocabulary words) –Spanish 1a-1b (man with glasses) (activities on all the skills for chapter 1) Try to spend time on each icon