FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Preguntas Questions.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Naming Covalent Bonds. Do Now  Fill out the ‘Do Now’ section on your Do Now and Daily Evaluation Sheet  Rellene el 'Do Now' sección de su hoja de evaluación.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
La primera ley de Newton. Un objeto que permanece en reposo ____________________, Un objeto en movimiento ____________________, Hasta que sobre el objeto.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Definite and Indefinite Articles
Los pronombres posesivos
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Universidad Nacional de Colombia Departamento de Física Asignatura Física de Semiconductores Tarea No 26 Profesor: Jaime Villalobos Velasco Estudiante:
Definite & indefinite articles
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN ANDRES FELIPE PINILLA TORRES FSC27ANDRES 12 DE JUNIO DE 2015.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Miguel Ángel Parra López fsc26Miguel 2015.
1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Carlos Andrés Méndez Tafur fsc23Carlos 2015.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
UN David Antonio Burbano Lavao -fsc05David-.  El campo eléctrico provee energía que acelera los electrones en la banda de conducción. Así adquieren grandes.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Juan Sebastian Martinez Rugeles fsc15Juan 2015.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES Julián David Valbuena Godoy 17 de Junio 2015.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Nombre -usuario
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Nombre -usuario
Universidad Nacional de Colombia Departamento de Física Asignatura Física de Semiconductores Tarea No 28 Movilidad y conductividad en semiconductores.
Circle the information What is the density of an object with a of 12.5g; who when placed in a graduated cylinder the water rises from 7ml to 12 ml?
Las palabras interrogativas
La primera ley de Newton
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Jesus David Macmahon Vergara fsc14Jesus 2015.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Lizeth Andrea Anzola Fernandez -fsc01Lizeth
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Jan Alvaro Mazorco Fsc16jan.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Yosef Esteban Ramírez Rosero fsc32yosef 2015.
FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Luis Antonio Rodríguez Pérez Junio 2015.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Preguntas y respuestas
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
1 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on this page?
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Cuál? “which” What = selection
Español Asking questions.
Forming questions.
Interacción de la radiación con la materia
Interacción de la radiación con la materia
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

FÍSICA DE SEMICONDUCTORES MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN SEMICONDUCTORES UN Juan Camilo Calvera -fsc06Juan- 2015

MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN EL Si El campo eléctrico provee energía que acelera los electrones en la banda de conducción. Así adquieren grandes velocidades. Debido a la gran cantidad involucrada aparecen las colisiones ó choques entre ellos Aparece la Ley de Ohm y la Conductividad y Movilidad El fenómeno de deriva de portadores además de electrones, en la banda de conducción, también arrastra huecos en la banda de valencia. Así aparece el fenómeno de la Resistencia

MOBILIDAD Y CONDUCTIVIDAD EN EL Si Lea las seccion 3.4.1 y 3.4.2, pag 98 del libro texto, Conductividad y Mobilidad. El tema relaciona el fenómeno de deriva (drift) que arrastra a los electrones debido a su interacción con un campo eléctrico externo. Formule al menos 10 preguntas y escriba su respuesta. Una en cada diapositiva.

Questions 1. Why may the force produced by an electric field be insufficient to alter a single electron? Because a single electron has a random path, on the other hand a group of electrons has no net movement in average. 2. Why do electrons move constantly even at thermal equilibrium? Because of the random scattering produced by lattice vibrations, impurities and other electrons. 3. Why does eq. 3-29 not indicate a continious acceleration? Acceleration from this equation is balanced by deacceleration process produced by collisions.

Questions Which drift is bigger between thermal drift and the one produced by an electric field? The drift speed described by Eq. (3-36), which describes the drift produced by an electric field is usually much smaller than the random speed due to the thermal motion vth. What is current density? It is the number of electrons crossing a unit area per unit time multiplied by the charge of the electron [A/cm^2] What is electron mobility and how does one calculates it? The quantity called the electron mobility, describes the ease with which electrons drift in the material. un=q*t/mn*, where mn* is the effective mass of the electron

Questions 7. What is the effective mass of an electron. 8. What is drift speed? It is the average speed of an electron in a group of electrons, when it is on an electric field 9. What is the chance of a random moving electron to return to it’s initial position? The chance is very low when we consider a single electron, but when we consider a group of electrons there is no net movement. 10. How is mean free time calculated? It is a random constant based on collisions