Objectives: To develop reading skills To develop knowledge of vocabulary To enhance memory skills.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Where to go?? the verb ir ¿Adónde voy? el verbo ir.
Advertisements

¿Dónde te gustaría vivir y porqué?
¿Prefieres la ciudad o el campo?
In pairs work out what the following description means... Mi Instituto es bastante pequeño, con solo doscientos cincuenta alumnos de entre tres y dieciocho.
Español describir un lugar.
Estás en la Escuela. Quieres ir al Parque.
Capítulo 13 El vocabulario. Main Menu To talk about conservation To name items that can be recycled To talk about animals To talk about animals To talk.
Hay mucho tráfico No hay muchos árboles C) No hay una zona peatonal
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
La gramática.  Use the subjunctive in adjective clauses to express that the existence of someone or something is uncertain or indefinite.  Ejemplo:
English Lesson 5.
BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Extended writing about your city
Listening activities The basics.
Tarjetas postales 4a projecto.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
WALT: Talk about healthy living
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
1 El Verbo “IR” IR es el infinitivo No hay una raíz En español IR significa “to go”
El medio ambiente El día Mundial del Medio Ambiente se celebra el 5 de junio.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
AQA Spanish GCSE Vocabulary
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
Español describir un lugar (2).
Match the English to the Spanish
________ el _________de ______2013 Voy al monumento a la Sagrada Familia. Me gusta visitar monumentos. Starter: In pairs. Try to match the names with the.
Mi dormitorio My bedroom
What are they doing? Pupils complete jot thoughts in English – guess the lesson objective.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
English Lesson 3.
Saying what you are going to do at the weekend.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Hoy es lunes el 5 de mayo, 2014 Aim: Today I will be able to identify 13 vocabulary words from a Spanish text. CC Standard 1.2: Interpretive communication.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
ver películas la biblioteca el centro comercial.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
¿Qué te gustaría hacer? Objetivo; To talk about what you would like to do MUST be able to use ‘me gustaría’ to say what you would like to do SHOULD be.
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
Descifra las palabras Un estadio Un parque Una piscina Un puerto Un polideportivo Una catedral nU dsetioa Un rpeqau nUa iiacpns nU etpour Un doveplporiiot.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Discussion Voice Activity 1.05
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
Direct Object Pronouns TreeHouseSpanish.blogspot.com.
El 9 de febrero, 2015 The following words are cognates. Try to guess their meanings: 1.El banco 2.El gimnasio 3.El hospital 4.Las montañas 5.El museo.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
This powerpoint can be found on the VLE. Tus Vacaciones.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
AQA Spanish GCSE Vocabulary
Shopping In the city Spanish 102 Señora guerrero.
AQA Spanish GCSE Vocabulary
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Transcripción de la presentación:

Objectives: To develop reading skills To develop knowledge of vocabulary To enhance memory skills

Can you figure out the translations of these cognates? banco castle castillo museum lago port garaje garden monumento entrance palacio theatre entrada bank museo lake teatro monument jardín garage puerto palace banco bank castillo castle lago lake garaje garage monumento monument palacio palace entrada entrance museo museum teatro theatre jardín garden puerto port

Where do these people need to go? 1.Voy a ir a una boda. 2.Tengo que comprar carne para hacer hamburguesas. 3.Quiero comprar un postal. 4.Voy a comprar billetes para ir a Madrid. 5.Voy a ver una película.

Decide if these opinions are positive, negative or both Hay mucho que hacer en mi ciudad. En el futuro preferiría vivir en un lugar más tranquilo. Mi ciudad es muy ruidosa y hay mucha contaminación. Vivo en una ciudad muy animada con mucho que ver y hacer. Vivo con mi familia en una ciudad muy bonita cerca de la playa. Mi ciudad es bonita pero no hay nada que hacer. Es muy aburrida. En mi opinión mi ciudad es demasiado tranquila. Mi ciudad es muy limpia. BOTH NEGATIVE POSITIVE BOTH NEGATIVE POSITIVE

What transport do they use and why? Voy en coche porque es más rápido que ir en bicicleta. Car, quicker Voy a pie porque es mejor para el medio ambiente. Foot, better for the environment Voy en barco porque tengo miedo a las alturas. Boat, scared of heights Voy en autobús porque es muy barato. Bus, very cheap Voy en avión porque es tan rápido. Plane, so fast Voy en coche porque es cómodo. Car, comfortable Voy en bicicleta porque es mejor para el medio ambiente. Bike, better for the environment

Can you think of ways to remember these translations? Tip: The stranger the better bosque forest/wood árbol tree aseo toilet granja farm iglesia church piso floor/flat ventana window

You have 3 minutes to memorise the Spanish words for these images árbolsemáforo ríoespejo armarioflor campogranja

Match up the translations edificio butcher’s ayuntamiento shoe shop cine theme park zapatería church carnicería town hall parque temático shop grandes almacenes bank oficina de correos building banco post office iglesia cinema tienda department stores edificio building ayuntamiento town hall cine cinema zapatería shoe shop carnicería butchers parque temático theme park grandes almacenes department store oficina de correos post office banco bank iglesia church tienda shop

Fill in the gaps saying what activities they do for each type of weather Cuando llueve prefiero ________________________. Cuando hace calor me gusta____________________. Cuando hace viento me encanta________________. Cuando hay nieve____________________________. tomar el sol volar un papalote hago un hombre de nieve ver la televisión Cuando llueve prefiero ver la televisión. Cuando hace calor me gusta tomar el sol. Cuando hace viento me encanta volar un papalote. Cuando hay nieve hago un hombre de nieve.

Decide if these adjectives are positive or negative limpio P tranquilo P ruidoso N animado P atestado N contaminado N apestoso N bonito Y aburrido N divertido Y feo N

What can you recycle here? RECICLAJE PAPEL CARTÓN PLÁSTICO 1.____________________ 2.____________________ ANSWER: paper, cardboard

la marea negra la selva la sequía la inundación Match the words to the images

What does the image say?

What do you think the image says?

el atasco la basura los CFC las bolsas plásticas Match the problems to the images

Which phrase would suit this image best? A)Calentamiento Global B)Me gusta helado

What does this person do to protect the environment? Para proteger el medio ambiente puesto el vidrio en el contenedor de reciclaje. También apago las luces cuando salgo de una sala y nunca malgasto agua. 1.___________________ 2.___________________ 3.___________________ ANSWER: recycle glass, switch off lights, never wastes water

la guerra la pobreza la lluvia ácida los gases de escape Match the problems to the images

What suggestions do Bioparc give for protecting the environment?

What did these people do to protect the environment? 1.He usado el transporte público. 2.He puesto el vidrio en el contenedor de reciclaje. 3.He apagado las luces. 4.No he malgastado agua. 5.He ahorrado electricidad.

What does the image say?

la deforestación el efecto invernadero destrucción de la capa del ozono peligro de extinción Match the problems to the images

Fill in the gaps in this text about protecting the environment. Es importante _________ las luces cuando salgas de una sala y separar la _____________ cuando es ________. También __________ ahorrar electricidad y __________. Para reducir gases de ___________ se puede usar ___________________. escape – posible – apagar – el transporte público – hay que – basura - agua

TOP TIP: Try to think of ways to remember translations of words. The more ridiculous, the better! Can you think of a way to remember these words? E.G. abogado = lawyer (imagine a lawyer eating an avocado). basurarubbish ruidonoise papelerabin a pieon foot inundaciónflood sequíadrought peligrodanger

TOP TIP: A lot of words are cognates so you should look out for these in the exams. You should focus on learning words which aren’t cognates. Can you work out what these are in English?

Scan this to find games to help you learn ‘Home and Environment’ vocabulary