Entrada Answer the questions about people’s ages. 1.¿Cuántos años tienes? Tengo… 2.¿Cuántos años tiene tu padre? Tiene… 3.¿Cuántos años tiene tu madre?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
CapÍtulo tres – segundo paso
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Los Números:
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Entrada trece nueve veintidós quince once diez
Encargado/a… Buenos días. … ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es ... ¿Qué fecha es? Es el 26 de ...
Entrada Write the Spanish: (look at your song vocab for help) 1.I don’t have money. 2.I don’t have a car. 3.I don’t have an airplane. 4.I have love in.
Entrada Conjugate this –ar verb: tomar = to drink yonosotros túvosotros él, ella usted ellos, ellas, uds. How can I use –er verbs?
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Entrada ¿Cuántos años tienes? Tengo…
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
Rutina 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde es Sra. Kameya? 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Para Empezar Español 1 – First 9-weeks Aug. 25 – Oct. 17, 2014 Sra. McDevitt.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vocabulario C3P1. el almuerzo el arte las ciencias.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Entrada 1. to eat 2.to read 3.to drink 4. to dance 1. to eat 2.to read 3.to drink 4. to dance ¿Cómo se dice? How do you say the following in Spanish?
Entrada 1.Dec. 3rd 2.Oct. 31st 3.Jan. 15th 1.Dec. 3rd 2.Oct. 31st 3.Jan. 15th Write the dates in Spanish: Ex. el 11 de marzo.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
¿Qué hora es? What time is it?
Transcripción de la presentación:

Entrada Answer the questions about people’s ages. 1.¿Cuántos años tienes? Tengo… 2.¿Cuántos años tiene tu padre? Tiene… 3.¿Cuántos años tiene tu madre? 4.¿Cuántos años tiene tu hermano? 1.¿Cuántos años tienes? Tengo… 2.¿Cuántos años tiene tu padre? Tiene… 3.¿Cuántos años tiene tu madre? 4.¿Cuántos años tiene tu hermano? No hay tarea para hoy Can I use the verb “tener” to say what people have?

Encargado/a… Buenos días. ¿Cómo estás?Estoy… ¿Qué día es hoy?Hoy es … ¿Qué fecha es?Es el 9 de …

G:Objectivos Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I learn Spanish from the computer? Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I learn Spanish from the computer? Agenda A:Entrada, Review tener N:Flashcard test A:DuoLingo---submit a pic or notes of progress G:Salida

Participation Points 100 pts. Lose 10 points for misuse of technology (games, cell phone) sleeping in class Disruption Negativity Making up points bring a snack for all (with advance permission) write a positive letter to Sra. Kameya

(I have) (you have) (he has) (she has) (you polite) have (we have) (you all have) (they have) (you all polite) have Line up your flashcards Yotengo Tútienes Él ella usted tiene nosotrostenemos vosotrostenéis ellos ellas ustedes tienen Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test

He has a dog. un perro. Él tiene

We have… perros. Nosotros tenemos

She has a dog. un perro. Ella tiene

I have… un perro. Yotengo

They have... perros. Ellostienen

You have a dog. un perro. Tú tienes

1. Flashcard test Have your flashcards ready Be ready to test when teacher calls you 2.DuoLingo.com Use headphones (yours or the class headsets) Take notes Stay on task, get as far as you can Submit your progress or notes to Campus assignment called “2.9 DuoLingo progress” Can I use the verb “tener” to say what people have?

Salida 1.What do you think is your strongest point in Spanish? (reading, speaking, grammar, vocabulary, pronunciation) 2.What would you like to practice more as a class? 1.What do you think is your strongest point in Spanish? (reading, speaking, grammar, vocabulary, pronunciation) 2.What would you like to practice more as a class? In English: Can I use the verb “tener” to say what people have?

Entrada Write the dates in Spanish: Remember: el ____ de (month) 1.May 1st 2.June 7th 3.Nov. 29th 4.Jan. 11th 1.May 1st 2.June 7th 3.Nov. 29th 4.Jan. 11th Can I use the verb “tener” to say what people have?

Encargado/a… Buenos días. ¿Cómo estás?Estoy… ¿Qué día es hoy?Hoy es … ¿Qué fecha es?Es el 10 de …

G:Objectivos Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I learn Spanish from the computer? Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I learn Spanish from the computer? Agenda A:Entrada, Review tener N:Flashcard test A:DuoLingo---submit a pic or notes of progress G:Salida

Más Práctica p. 29 Actividad 11 ¿Tienes una familia grande? Yo Mi papá Mi mamá Ellos Estela y yo (nosotros) Otras primas mi primos nosotros en mi familia ¿Y tú? tengo tiene tienen tenemos tienen tenemos tienes Can I use the verb “tener” to say what people have?

(I have) (you have) (he has) (she has) (you polite) have (we have) (you all have) (they have) (you all polite) have Line up your flashcards Yotengo Tútienes Él ella usted tiene nosotrostenemos vosotrostenéis ellos ellas ustedes tienen Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test Can I use the verb “tener” to say what people have? Flashcard test

1. Flashcard test Have your flashcards ready Be ready to test when teacher calls you 2.DuoLingo.com Use headphones (yours or the class headsets) Take notes Stay on task, get as far as you can Submit your progress or notes to Campus assignment called “2.9 DuoLingo progress” Can I use the verb “tener” to say what people have?

Salida Write the missing months in Spanish: enero, febrero, ________, abril, mayo, _________ julio, ________, septiembre, ___________, __________, diciembre enero, febrero, ________, abril, mayo, _________ julio, ________, septiembre, ___________, __________, diciembre Can I use the verb “tener” to say what people have?

10 diez 20veinte 30treinta 40cuarenta 50cincuenta 60sesenta 70setenta 80ochenta 90noventa 100cien Lotería How much have I learned up to now? Can I recognize numbers 1-70 in Spanish? How much have I learned up to now? Can I recognize numbers 1-70 in Spanish?

Entrada Sign the other person’s entrada. Write in English: Did your partner improve since last time? What did he/she do well? What needs improvement? Sign the other person’s entrada. Write in English: Did your partner improve since last time? What did he/she do well? What needs improvement? Speak to someone in Spanish for 2 minutes. See if you can sustain a conversation for 2 minutes without any English! ¿Cómo estas? ¿Cómo te llamas? ¿Te gusta…? ¿Eres un chico? ¿Cómo se llama tu hermano? ¿Cuándo es tu cumpleaños?¿Dónde vives? etc. Can I use the verb “tener” to say what people have? Prepare for test tomorrow Can I use the verb “tener” to say what people have? Prepare for test tomorrow Tarea: Más Práctica p

Entrada Lunch B Lunch B In English, list your classes. Lunch is “almuerzo” No hay tarea de hoy. How do I say school subjects in Spanish?

Encargado/a… Buenos días. ¿Cómo estás?Estoy… ¿Qué día es hoy?Hoy es … ¿Qué fecha es?Es el 10 de …

G:Objectivos How do I say school subjects in Spanish? Agenda A:Entrada N:School subject vocabulary A:Subject vocab activity G:Salida

How do I say school subjects in Spanish?

El español How do I say school subjects in Spanish?

las matemáticas las ciencias la computación el arte los estudios sociales la educación física la música el español el inglés How do I say school subjects in Spanish?

¿Tienes clase de _____? Sí, tengo. No, no tengo. Collect 3 pairs! How do I say school subjects in Spanish? matemáticas ciencias computación arte estudios sociales educación física música español inglés

Salida Lunch B Lunch B List as many of your classes in Spanish as possible. Lunch is “almuerzo” How do I say school subjects in Spanish? What is a “quinceniera”? How do I say school subjects in Spanish? What is a “quinceniera”?

Entrada 1.math 2.physical education 3.social studies 4.Spanish class 5.science 1.math 2.physical education 3.social studies 4.Spanish class 5.science Write the Spanish for the following school subjects: No hay tarea para hoy What are the most popular school subjects in our class?

Encargado/a… Buenos días. ¿Cómo estás?Estoy… ¿Qué día es hoy?Hoy es … ¿Qué fecha es?Es el 11 de …

G:Objectivos What are the most popular school subjects in our class? Agenda A:Entrada N:Asking favorite class A:Entrevista, película G:Salida

las matemáticas las ciencias la computación el arte los estudios sociales la educación física la música el español el inglés What are the most popular school subjects in our class?

lectura química historia geografía What are the most popular school subjects in our class? biología cocina

¿Te gusta la clase de _____? Sí, me gusta. No, no me gusta. las matemáticas las ciencias la computación el arte los estudios sociales la educación física la música clase de español el inglés ¿Cuál es tu clase favorita? Can I graph what subjects are most popular? What is a “quinceniera”? Can I graph what subjects are most popular? What is a “quinceniera”? biología cocina

Salida 1.¿Cuál es tu clase favorita? Mi clase favorita es… 2.¿Cuál es tu música favorita? Mi música favorita es… 3.¿Cuál es tu restaurante favorito? Mi restaurante favorito es… 1.¿Cuál es tu clase favorita? Mi clase favorita es… 2.¿Cuál es tu música favorita? Mi música favorita es… 3.¿Cuál es tu restaurante favorito? Mi restaurante favorito es… Answer the questions in Spanish: Can I graph what subjects are most popular? What is a “quinceniera”? Can I graph what subjects are most popular? What is a “quinceniera”?

Entrada 1.cooking3. biology 2.chemistry4. history 1.cooking3. biology 2.chemistry4. history Write the Spanish for these classes: Can I learn Spanish from the computer? Tarea de hoy: Subjects interview graph

G:Objectivos Can I learn Spanish from the computer? Agenda A:Rutina N:Rosetta Stone A:Sacar notas G:Salida

spps.rosettastoneclassroom.com User name: CIF (without s) Password: rosetta1 1. Plug in headset then turn on 2. Open Firebox browser 1.Take notes 2.Enjoy and learn!

Salida What is the mistake in each sentence? Explain in English, or write the correct sentence in Spanish. 1.Me gusto la clase de español. 2.Mi favorita clase es cocina. 3.Tienes clase de ciencias? 1.Me gusto la clase de español. 2.Mi favorita clase es cocina. 3.Tienes clase de ciencias? Can I learn Spanish from the computer?

Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How do I say the time in Spanish?

Encargado/a… Buenos días. ¿Cómo estás?Estoy… ¿Qué día es hoy?Hoy es … ¿Qué fecha es?Es el 9 de …

G:Objectivos How do I tell the time in Spanish? Can I tell my classroom Schedule in Spanish? How do I tell the time in Spanish? Can I tell my classroom Schedule in Spanish? Agenda A:Entrada N:Telling time A:Time practice, schedule G:Salida

Telling the time It’s 1 o’clock. Es la una. time is feminine because we are talking about la hora = hour How do I say the time in Spanish?

Telling the time It’s 2 o’clock Son las dos. How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now? How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now?

Telling the time It’s 3 o’clock Son las tres. How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now? How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now?

Telling the time It’s 5:15. Son las cinco y quince How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now? How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now?

Telling the time 3:30 Son las tres y treinta How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now? How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now?

Telling the time 5:30 Son las cinco y media. media = How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now? How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now?

Telling the time 5:45 Son las cinco y cuarenta y cinco How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now? How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now?

Can you say these times? Son las siete. Son las once. Es la una y media. Son las cuatro y cinco. Son las nueve y quince. Son las diez y diez. Son las cinco y cuarenta y cinco Son las doce y cincuenta y nueve. How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now? How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now?

Salida 1.Es la una y media. 2.Son las tres y diez. 3.Son las siete y media. 4.Son las once. 5.Son las nueve y quince. 1.Es la una y media. 2.Son las tres y diez. 3.Son las siete y media. 4.Son las once. 5.Son las nueve y quince. Write the times. Example: Son las doce y media : 12:30 How do I say the time in Spanish?

Rutina La rutina para jueves… I haveWe have You (friend) haveYou all (friends) have He hasThey have She has You (polite) haveYou all (polite) have I haveWe have You (friend) haveYou all (friends) have He hasThey have She has You (polite) haveYou all (polite) have With your partner, practice lining up your “tener” flashcards. Check each other’s cards. Then quiz each other… No hay tarea para hoy. How much do I remember up to now? 1.3 Test How much do I remember up to now? 1.3 Test

Entrada 1.Son las siete. 2.Es la una y quince. 3.Son las doce y media. 4.Son las siete y cuarenta y cinco. 5.Son las diez y diez. 1.Son las siete. 2.Es la una y quince. 3.Son las doce y media. 4.Son las siete y cuarenta y cinco. 5.Son las diez y diez. Write the times. Example: Son las tres. = 3:00 Tarea de hoy: Time packet What is the other way to say the time in Spanish?

G:Objectivos What is the other way to say the time in Spanish? Agenda A:Entrada N:Telling time #2 A:película G:Salida

Telling the time It’s 1 o’clock. Es la una. time is feminine because we are talking about la hora = hour What is the other way to say the time in Spanish?

Telling the time It’s 2 o’clock Son las dos. What is the other way to say the time in Spanish?

Telling the time It’s 5:15. Son las cinco y quince What is the other way to say the time in Spanish?

Telling the time 5:30 Son las cinco y media. media = How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now? How do I say school subjects in Spanish? How much do I remember up to now?

Telling the time What is the other way to say the time in Spanish? Son las cinco y quince. or Son las cinco y cuarto. 15 min.= cuarto

Telling the time What is the other way to say the time in Spanish? Son las dos y cuarenta y cinco. or Son las tres menos cuarto. menos

Telling the time What is the other way to say the time in Spanish? ymenos 1.Son las cuatro y cuarto. 2.Son las cinco menos cuarto. 3.Son las tres y media. 4.Es la una menos diez. 5.Son las tres y veinte. 6.Son las tres menos veinte.

Salida 1.4:15 2.9:20 3.6:45 4.8:50 1.4:15 2.9:20 3.6:45 4.8:50 Write the times out in Spanish. Start with Es la or Son las… What is the other way to say the time in Spanish?