Take out your cuaderno Open to Hazlo Ahoras Have your Homework Ready to show Ms. Lisa Boletos Out Be ready to start.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Realidades 1A Que te gusta hacer?.
Advertisements

DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Gustar with infinitives. WHAT IS AN INFINITIVE? An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being.
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
ALC 45 Draw a verb tree. Conjugate the verb to dance in Spanish. Write each conjugation in the correct spot with the subject pronoun in front.
  An infinitive is:  An unconjugated verb that:  In Spanish ends in “AR” “ER” or “IR”  In English always starts with “to” What is an infinitive?
To rent videos alquilar videos. to download files bajar archivos.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
bailar to dance ver la tele to watch television.
English Lesson 3.
Bailar – to dance. Cantar – to sing Correr – to run.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
The following slides introduce the new verb IR.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
LISTENING COMPREHENSION TEST
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Cada día(every day)… Yo como frutaYo leo un libroYo monto en bicicleta Yo escucho música Yo trabajoYo bebo Yo estudio Yo canto Nombre:________ Período:
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
-AR VERBS Español.
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Capítulo 1A: Infinitivos (infinitives). ¿Cómo se dice? How do you say?
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Para Empezar: Adjectives ¿Y tú, cómo eres? What are you like?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Take out your cuaderno Open to Hazlo Ahoras Have your Homework Ready to show Ms. Lisa Boletos Out Be ready to start

3 Minutos Locos identify as many words as you can in 3 minutes write the english on your paper 3 Minutos Locos identify as many words as you can in 3 minutes write the english on your paper

1. shy21. sociable 2. daring, bold22. mean, unfriendly 3. a gossip23. quiet 4. spoiled24. generous 5. caring25. young 6. old26. hard working 7. lazy27. serious 8. impatient28. nice, friendly 9. mischevious29. boring 10. funny30. short 11. tall31. to text 12. to train / workout32. to help others 13. to study33. to jump rope 14. to sleep34. to kiss girls 15. to run35. to walk 16. to go shopping36. to read 17. to win competitions37. to listen to music 18. to attend games38. to participate 19. to talk on phone39. to swim 20. to spend time with friends40. to dance

Hablando

Take 2 minutes to jot down any notes you would like to help you tell the story aloud. Use the words you know- do not ask anyone how to say a word! After 2 minutes you will tell your story to your partner

Vocabulario - 2 equipos

Gramática- Pizarritas

Ir de compras Besar a chicas Pasar tiempo con amigos Ser Tener Ir

Estar Querer Practicar Tener nadar Escribir por telefono

Ser Querer Estar Querer Tener Ganar competencias

Nadar Saltar la cuerda Estar Querer Tener Andar

Examen Reading Writing Vocabulary Listening Speaking Grammar Tutorial= Hoy

After reading the following story, change the perspective from third person to first person. In other words, rewrite the story in the YO form (from Melisa’s point of view). Higlight/circle all verbs that you change to the Yo form.

Ejemplo: Reading says: hay una chica que se llama Rosa. Ella vive en alaska. Ella es alta y bonita. You write: yo soy una chica y me llamo Rosa. Vivo en alaska. Soy alta y bonita.

Why???? Grammar practice Writing practice Reading practice

Ejemplo: Reading says: hay una chica que se llama Rosa. Ella vive en alaska. Ella es alta y bonita. You write: yo soy una chica y me llamo Rosa. Vivo en alaska. Soy alta y bonita.